بازدید 3223

پیروزی انقلاب و جنگ حاصل تفکر و نوآوری بود

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در ادامه سفر به استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 07 December 2023

امام جمعه یزد در این دیدار گفت: دغدغه های فرهنگی ما در مورد آموزش و پرورش و تربیت صحیح دانش آموزان است و غربی‌ها از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون و از زمانی که نفت در ایران کشف شد ما را عقب نگه داشتند و می‌گفتند ایران نوکر ما است.

 

آیت الله ناصری گفت: غربی ها ابتدا در صدد زدودن خداشناسی و دین از جوامع اسلامی از جمله کشور ما هستند و برنامه دوم آن‌ها حذف موضوع تفکر و عمل فکر کردن، از جامعه و سیستم آموزشی ما است و می‌بینیم که در مدارس و دانشگاه‌ها یادگیری مطالب بصورت حفظی و بدون تفکر و تعمق است.

 

وی ادامه داد: حضرت امام گاهی در مورد بعضی مسائل تا ۳ ماه هم فکر می‌کردند و عقل فعال و متصل داشتند.

 

امام جمعه یزد افزود: سومین دغدغه مساله تعقل است و برای نمونه امروز بعضی جوانان و نوجوانان ما نمی‌دانند که باید حرف بی بی سی را گوش بدهند یا حرف خدا را.

 

 وی با اشاره به منابع و ظرفیت فراوان اقتصادی استان یزد، ادامه داد: استان یزد استانی معدنی است و سالانه چند ده هزار میلیارد تومان از این طریق درآمد دارد، اما سرنخ همه آن‌ها در تهران است و حتی پول‌هایشان را هم در استان نگه نمی‌دارند و مضافا مالیات هم نمی‌دهند و متاسفانه از مدیران غیربومی در این مراکز استفاده می‌شود.

 

محسن رضایی با اشاره به موضوع ایالت های اقتصادی که مورد بی توجهی قرار گرفت، گفت: اگر ۵۰ درصد درآمد معادن در خود استان صرف شود تحولات عظیمی در استان رخ خواهد داد.

 

وی با تایید سخنان آیت الله ناصری گفت: اگر هویت دینی از آموزش و پرورش جدا شود آینده ناگوار کشور کاملا قابل پیش بینی است و امروز با خطر جدی مواجهیم.

 

وی با اشاره به سخنان امام جمعه یزد در مورد مبحث تفکر و تعمق، خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی حاصل تفکر و تامل است و امام توانست از دل ولایت فقیه نظام سیاسی تشکیل دهد و این مساله در دفاع مقدس هم عامل پیروزی بود و امروز هم مسائل فرهنگی و اقتصادی نیاز به فکر و اندیشه و نوآوری دارد.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: استان یزد در حوزه های اقتصادی و پزشکی می تواند با اختیارات محوله از سوی مرکز شکوفا شود و مساله تفویذ اختیار به استان‌ها بسیار مهم است و استانداران بدون اختیار محدود می‌شوند و در دولت کنونی که انقلابی و پای کار هم است اقدامات مهمی اغاز شده امیدوار هستیم سرعت پیشرفت کشور از گذشته بیشترشود.

 

رضایی همچنین در خلال این سفر از یک شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی یزد بازدید به عمل آورد.

پیروزی انقلاب و جنگ حاصل تفکر و نوآوری بود

در این بازدید، معاون اقتصادی استاندار یزد گزارشی از وضعیت اقتصادی در استان ارائه داد.

پیروزی انقلاب و جنگ حاصل تفکر و نوآوری بود

 مدیر این شرکت دانش بنیان گزارشی از تولیدات و فعالیت های این شرکت ارائه داد.

پیروزی انقلاب و جنگ حاصل تفکر و نوآوری بود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست