بازدید 2205

عاملان سرقت کامپیوتر خودروها در تور پلیس

کد خبر: ۱۲۰۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 06 December 2023

باند گسترده سرقت و فروش کامپیوتر خودروها(ای سی یو) در مشهد متلاشی شد.

به گزارش خراسان، در پی افزایش سرقت (ای سی یو) از خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان ها، گروه ویژه ای از نیروهای کلانتری سپاد مشهد با تاکید و دستورات رئیس پلیس مشهد،ماموریت یافتند تا سرقت های مذکور را واکاوی کنند. به همین دلیل گروه تخصصی افسران با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ جواد یعقوبی(رئیس کلانتری سپاد) پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی جرم، طرح های امنیت محله محور را در دستور کار قرار دادند و با تقویت گشت های شبانه،تحقیقات  گسترده ای را برای دستگیری سارقان آغاز کردند.

در همین حال یکی از گشت های نا محسوس هنگام انجام وظیفه در اطراف میدان خیام و در ساعات اولیه بامداد به 2 جوان مشکوک شدند که در حال پرسه زنی اطراف یک دستگاه پژو405 بودند. وقتی نیروهای گشت به سمت 2 جوان رفتند ناگهان آن ها با مشاهده نیروهای انتظامی پا به فرار گذاشتند و تلاش کردند تا سوار پیکانی شوند که چند متر بالاتر توقف کرده بود، اما نیروهای انتظامی که دست آن ها را خوانده بودند پیکان را به محاصره درآوردند وآن ها را به همراه راننده پیکان دستگیر کردند.

در بازرسی از داخل خودروی پیکان ،یک دستگاه کامپیوتر(ای سی یو) خودرو کشف شد که استعلام سریال آن نشان داد کامپیوتر کشف شده سرقتی است. حالا پلیس به سرنخ مهمی از دزدان قطعات خودرو رسیده بود بنابراین با انتقال آن ها به مقر انتظامی، تحقیقات فنی در دایره تجسس آغاز و مشخص شد که سارقان با استفاده از پیکان و در زمان بسیار کوتاهی کاپوت خودروها را باز می کنند که از تجهیزات ایمنی و امنیتی کافی برخوردار نیستند! و سپس کامپیوتر های سرقتی را به مالخران حرفه ای و با مبالغ 800 تا یک میلیون تومان می فروشند!

 با لو رفتن مالخران ،عملیات پلیس با هماهنگی های قضایی ادامه یافت و 2 تن از مالخران در حالی درون یکی از تعمیرگاه های خودرو دستگیر شدند که 20 دستگاه کامپیوتر سرقتی نیز از مخفیگاه آنان کشف و ضبط شد اما این پایان کار نبود چراکه اکنون مالخران کامپیوتر و گوشی های تلفن همراه  به یک مافیای زیرزمینی تبدیل شده اند بنابراین بازجویی ها با تاکید سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) برای دستگیری مالخران اصلی آغاز شد تا این که سرنخ ها به فردی معروف به «هاشم» رسید. طولی نکشید که عوامل انتظامی با دستورات مقام قضایی به سراغ «هاشم» رفتند و او را نیز در حالی به دام انداختند که تعدادی کامپیوتر سرقتی را پنهان کرده بود.

با آن که تاکنون تعدادی از اعضای باند سرقت و فروش کامپیوتر خودروها دستگیر شده اند، اما تحقیقات برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند همچنان در کلانتری سپاد مشهد ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار