بازدید 62607
اندر خم کوچه پس کوچه‌های وام ازدواج و کار‌های بانکی

دریافت وام ازدواج هر روز سخت‌تر از دیروز/ بخشنامه‌ای که سنگ جدید پیش پای مراجعان انداخته است

با رفتن حضوری وام گیرنده به بانک مورد نظر با این جمله روبه رو می‌شود که بنا بر بخش نامه جدید، شما باید برای انجام و دریافت وام، به شعب محل سکونت خود مراجعه کنید؛ البته پیش از آن ملزم هستید که یا خود، نام نویسی را حذف کرده یا ما خود در سیستم تسهیلات، نام شما را حذف می‌کنیم!
کد خبر: ۱۲۰۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 06 December 2023

دریافت وام ازدواج هر روز سخت‌تر از دیروز/ بخشنامه‌ای که سنگ جدید پیش پای مراجعان انداخته است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ این روز‌ها همزمان با ارسال لایحه بودجه سال آینده به مجلس، یکی از موضوعات مهم برای جوانان، تعیین مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ است؛ وامی که در سال‌های اخیر، با یک روند افزایشی همراه بوده و در سال جاری نیز رقم این وام با افزایش رقم ۱۸۰ میلیون تومان رسید. همچنین برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان مصوب شد.

به تازگی نیز دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «سازمان برنامه و بودجه مانند پارسال، چگونگی وام ازدواج و فرزندآوری را از لایحه بودجه حذف کرد و اختیارش را به شورای پول و اعتبار داد.» بنابراین فعلا مشخص نیست که برنامه دولت و مجلس برای مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ چگونه است؟ هرچند طبق اعلام دهنوی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، وام ازدواج در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ برای هر یک از زوجه ۳۰۰ میلیون تومان (زوجین ۶۰۰ میلیون تومان) و برای زوجه زیر ۲۵ سال، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان (زوجین ۷۰۰ میلیون تومان) خواهد بود.

اما از میزان افزایش وام ازدواج که بگذریم، چالش اساسی برای جوانان متقاضی وام ازدواج، شرایط سخت و دشوار بانک‌ها برای پرداخت این وام است، تا جایی که چند ماه قبل رئیس جمهور به این موضوع ورود کرد.

تیرماه امسال رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، دستور‌های دکتر رئیسی درباره پرداخت وام ازدواج به متقاضیان را صادر کرد که از آن جمله، صفر شدن صف وام ازدواج تا پایان تابستان سال جاری بود. در بند ۴ به صراحت بیان شده بود: صف متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج تا پایان تابستان سال جاری باید به صفر برسد.

بانک مرکزی نیز در میانه مردادماه، با هشدار دوباره بانک مرکزی به ۹ بانک عامل اعلام کرد: بانک‌های عامل باید مراتب تسهیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را فراهم کنند و نباید از متقاضیان این تسهیلات، ضمانت‌های فراتر از حدود قانون بخواهند.

حال با گذشت حدود سه ماه از مهلت مذکور برای صفر شدن صف وام ازدواج، برخی از مخاطبان تابناک از عدم تعیین تکلیف درخواستشان در سازوکار دریافت وام ازدواج انتقاد و گلایه دارند.

در جدیدترین مانع بانکی نیز یکی از مخاطبان تابناک از یک شرط جدید در شعب بانک‌ها خبر داده است که به نظر می‌رسد روند پرداخت وام ازدواج به جوانان متقاضی را سخت‌تر از گذشته کرده است، به گونه‌ای که گزارش و تحقیقات میدانی خبرنگار ما حاکی از سختی‌های راه ناهموار ـ به ظاهر هموار و آسان ـ گرفتن وام و حواشی سخت‌تر آن است.

دریافت وام ازدواج هر روز سخت‌تر از دیروز/ بخشنامه‌ای که سنگ جدید پیش پای مراجعان انداخته است

چالش جدید برای متقاضی وام ازدواج چیست؟

در این باره یکی از مخاطبان تابناک گفته است که تاریخ ازدواجشان سال ۱۴۰۱ بوده و پس از آن مترصد اعلام اعتبار بانک مورد نظرش بوده و بعد از چندین ماه موفق به نام نویسی در یکی از شعبه‌های بانک مسکن شده و چشم به راه پیامک تاییدی که سراسیمه در پی تکمیل مراحل قانونی آن باشد.

اما پس از ۵ ماه و پیگیری‌های مداوم و کسب اطلاع از منبع معتبر بانکی با خبر می‌شود که همچنان باید ۸ ماه دیگر در نوبت دریافت وام بماند، حال آن که این موضوع در تیرماه از سوی رئیس جمهور به شدت مورد توجه قرار گرفت؛ رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، دستور‌های دکتر رئیسی درباره پرداخت وام ازدواج به متقاضیان را صادر کرد که از آن جمله، صفر شدن صف وام ازدواج تا پایان تابستان سال جاری بود. در بند ۴ به صراحت بیان شده بود: صف متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج تا پایان تابستان سال جاری باید به صفر برسد.

یعنی هنگام مراجعه به بانک تازه مشخص می‌شود، نه تنها خبری از حذف ضامن نیست، بلکه به سلیقه رئیس شعبه و معاون و کارمند و ... ضامن باید دارای همه مشخصه‌ها باشد و از همه مهم‌تر برگه کسر از حقوق داشته باشد. (چیزی که بیشتر ادارات از دادن آن تا حد ممکن امتناع می‌کنند)

البته در پاسخ به این گلایه ها، مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفته است: طبق قانون نباید بانک‌ها بیش از یک ضامن برای وام ازدواج بخواهند، برخی از شعب دو ضامن می‌خواستند که با رؤسای شعب برخورد شد و برخی از آن‌ها را برکنار کردیم. اگر شعبه بانک بیش از یک ضامن از متقاضی درخواست کرد، متقاضی این تخلف را به سامانه ۲۷۰۶ بانک مرکزی اعلام کند... خلاصه در ادامه داستان وام گیرنده که خسته از روند گشته، به دنبال تغییر بانک و شعبه مورد نظر رفته و یکی از شعب بانک آینده که نزدیک محل کارش است، انتخاب کرده و ثبت نام به صورت معجزه آسایی انجام می‌شود و از آن امیدوارکننده تر، رسیدن پیامک تایید برای تحویل مدارک است که اشک شوق بر چشمانش جاری می‌کند.

اما... با رفتن حضوری وام گیرنده به بانک مورد نظر با این جمله روبه رو می‌شود که بنا بر بخش نامه جدید، شما باید برای انجام و دریافت وام، به شعب محل سکونت خود مراجعه کنید؛ البته پیش از آن ملزم هستید که یا خود، نام نویسی را حذف کرده یا ما خود در سیستم تسهیلات، نام شما را حذف می‌کنیم... و دوباره روز از نو و روزی از نو... .

حال آنچه سوال برانگیز است اینکه خانم و آقایی که هر دو کارمند هستند و بیشترین ساعت روزشان را در محل کارشان می‌گذرانند و ترجیح می‌دهند بیشتر امور اداری و زندگی خود را در همان نزدیک محل اداره و کار خود انتخاب کنند و انجام دهند، چگونه می‌توانند برای دریافت وامی که نیاز به مراجعه چندین باره خود و ضامن‌ها به بانک دارد، هر بار مرخصی بگیرند و به شعب بانک محل سکونتشان بروند؟!

جالب تر آنکه در بررسی تکمیلی از سامانه بررسی و ثبت شکایات بانک مرکزی اعلام شد، علاوه بر اینها، همه مراجعان بانک ها، موظف هستند برای انجام امور بانکی و حتی باز کردن حساب بانکی نیز به شعب نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

مگر نه غیر از این است که برای تسهیل امور بانکی هر روز خبری می‌آید و وعده چشمگیری داده می‌شود، پس چگونه است که در این قانون جدید اعلامی به بانک‌ها زوج‌های جوان کارمند دیده نشده اند که هر کدام از اقصی نقاط تهران خودشان را بر سر کارشان حاضر می‌کنند و با این روند جدید باید برای انجام هرکار بانکی دچار دردسر‌های گرفتن مرخصی و طی مسیر و برگشت به خانه باشند.

آیا در این قانون جدید مستاجران دیده نشده اند که هر ساله باید برای انجام امور بانکی، در محل سکونت خود حساب‌های بانکی باز کنند و به محض جابجایی درسال‌های بعدی دوباره در محل جدید هفت خان کار‌های بانکی را پشت سر گذراند و روز از نو و روزی از نو...؟!

تازه به همه این موارد این مورد هم اضافه می‌شود که ماه‌های پایانی سال، بانک‌ها اوضاع مالی خوبی هم ندارند و طبیعتا از دادن هر گونه خدمات وام و ... به هر بهانه‌ای طفره می‌روند و وامی به کسی داده نمی‌شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۰
ازدواج کیلو چنده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
کیلو دوزار
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ازدواج و وام ازدواج سخته چون اینجا مملکت امام زمانه مملکت کافرهارو ببینید اسایش وارامش شون از ما بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
سلام من الان چند ماه هست که پروندم بسته شدع برای وام ازدواج رو بانک صادرات چنذ بار هم رفتم جواب درستمبه ادم نمیدن چرا فقط بانک صادرت میگ بودجهندارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
برج 5 عقد کردم و ثبت نام کردم برج 9 اومد رفتم تشکیل پرونده گفت سال بعد میدم .
هر چه 50 میلیون تومان وام گرفتن و 2000 دلار گرفتن برای مردم عادی سخت و غیر ممکن است اما برای برخی دریافت هزاران میلیارد تومان وام و میلیاردها دلار راحت و آسان است
من چهل سالم نه کاردارم نه پول برای همیشه قیدازدواج زدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
ناراحت نباش،منم مثل تو هستم،بالای چند میلیون نفر مثل ما یا در حال دچار شدن ب سرنوشت غمبار ما. هستند.
بانک رفاه بیش از یک ضامن می خواهد و باید ضامن حسابی حقوقی در شعب این بانک داشته باشد در حالی که بیشتر حقوق بگیران دولت حقوق خود را از طریق بانک ملی دریافت می کنند. البته کار کاملا سلیقه ای است و اگر در شعبه بانک اشنا داشته باشید همه چیز و حیت ضامن را هم ماست مالی می کنند و وام پرداخت میشود. یکی حساب کند با فساد میلیارد دلاری چای دبش به چند نفر وام ازدواج تعلق می گیرفت.
3.7 ميليارد دلار
سمت بانک ملت که اصلا نمیشه رفت
در سیستان و بلوچستان همه بانکها دو ضامن با حقوق ۲۰ میلیون .و از روزی که ریس جمهور دستور داد .صف صفر بشه .همه بانک‌های میگند بودجه نداریم .
خسته شدیم دیگ تا کی وعده وعید
چرا کار ما جوان هارو خل نمیکنید ک ماهم بریم سر خونه زندگیمون اونوقت میگت ازدواج کنید خب ب چه دلخوشی ازدواج کنیم؟
"
در دهه پنجاه و شصت مگر وام ازدواج یا فرزند آوری وجود داشت ؟؟؟ آنزمان فقط امیدوار بودن به آینده انگیزه ایجاد میکرد ...... این وامها فقط وفقط باعث ناترازی بانکها و ایجاد تورم است .....کاش بجای این کار دولت بتواند برای جوانان اشتغال پایدار درست نماید ضمنا .... تعطیلی وامهای قرض الحسنه بانکها یعنی : ورشکستگی کامل خودرو سازان داخلی
تو مملکت همه بلدن دستور بدن عملی وجود ندارد.ورود کردن به موضوعی در صورت عملی شدن ارزش داره .من هم ورود میکنم به چه درد میخوره
من الان تقریبا ۲۸ روز وفقط مخام تو سایت دریافت وام ثبت نام کنم نمیشه همش ارور خطا یا هیچ بانکی در حال حاضر اعتبار ندارد وای بحال ما
بابا جان هرکس دوست دارید یه سری به بانک های خوزستانی بزنید هربانکی که میخوای بری چهارتا قراردادی یادوتا رسمی میخواد حال اگه کسی نداشته باشه تکلیف چی بخدا اذیت شدیم بعدم میگن چرا ازداوج نمیکنی این بانک اینقدر سختش کردن که نمیشه بری طرفشون
بانکها فقط برای کارکنان خودشان خوب هستند راحت و مفت پول مردم در قالب وام بین کارکنان خودشان تقسیم میکنن
سیستم فاسد
بانک ملت که کلا پاچه میگیره
اینهایی که قانون ایران و اسلام را قبول نداردند قانون اروپا و فرنگ را که قبول دارن طبق قانون قرنگ نگهداری سگ در اپارتمان ممنوع است و فقط در خانه های ویلایی می توان سگ نگه داشت چرا این قانون در ایران اجرا نمی شود - می روی پارک پر کثافت سگ است برای بچه ها و ادم ها مریضی می اورد
واقعا افتضاح است یعنی چه دوضامن وچهار پنج ماه نوبت وانتظار مسعولین کاری بکنند.
پاسخ ها
اکبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
چه ربطی به موضوع داشت؟قشنگ معلومه زورت به همسایت نمیرسه اومدی خشمتو خالی میکنی?
بیچاره جونای مملکت
من الان ۲۳سالمه اگه بخوام بگیرم چطوری باید پرداختش کنم!؟با حقوق اداره کار که اصلا امکان نداره تازه اونم نمی گیرم!
باسلام خدمت شما الان نزدیک 9ماه هست ک ثبت نام وام ازدواج انجام دادیم. بعد 4ما ه تعین شعبه شدیم همه مراحل وضامن انجام دادیم والان 5ماهه ک هنوز میکن توی نوبت هستین این شکایت روباید پیشکیی ببریم
بانک مسکن هم کلاه بردار من ۵ماه پول گذاشتم واسه وام کلاه سرم گذاشتن وام بهم ندادن بانک مسکن استان فارس شهرستان قیرو کارزین
بانک مسکن هم کلاه بردار من ۵ماه پول گذاشتم واسه وام کلاه سرم گذاشتن وام بهم ندادن بانک مسکن استان فارس شهرستان قیرو کارزین
دلیلش ساده است دنبال ازدواج جوانها نیستند دنبال زندگی سالم نیستند فقط دروغ میگویند
آقا بولا تقریبا 8ماه پیش تابحال دنبال وام ازدواج بچم هستم کلا نزیکه هم خومو بکشم هم اطرافیانم رو چون قبل ازاین که بهمون اعلام کنن برای وام ازدواج همچی خوب پیش می‌رفت نه وام بهم دادن بلکه جونمو بلبم رسوندن آخه 9 نفرضامن معرفی کردم همه رو رد کردن نمیدونم چکارکنم وکجابرم. دارای دارای 5فرزند هم هستم خداهم دیگه بزرگ نیست بلکه خیلی هم بی‌عرضه است
در اختلاس جدید چند نفر از مسئولان بانکی و نماینده مجلس به نام ۹۰۰ زوج میانسال وام ازدواج گرفتند البته برای خودشون !
خدای تا کی باید صبر کنیم تا این وام رو بگیریم والا دیگه خسته شدیم یکمم به فکر ما جوانان باشید با امید این وام پا پیش گذاشتیم الان یک سال هست خدای عروسیم رو عقب انداختم برای این وام
اصلا ازدواج نکنید .وام نمیدن همشون دروغ میگن من شش ماهه تو صفم ثبت نام کنم خطا میده
این مملکت دیگه جای امیدواری نیست همه بانک ها افتضاح و بانک صادرات بدتر پول برای مردم نیست برای چای دبش هست
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اتفاقا من امسال از بانک صادرات وام ازدواج گرفتم.مدارکم که تکمیل شد و ضامنهام امضا زدن .کمتر از دوماه وامم رو واریز کردن
من ۶ ماه منتظر پیامک بودم که شعبه تعیین بشه وقتی هم تعیین شعبه شدم از من دو تا ضامن، چک و سفته خواستن. چندتا از ضامنا رو به بهونه واهی رد کردن تا اینکه بالاخره دو تاش رو قبول کردن و تقریباً نزدیک بود که وامم رو پرداخت کنن. اما با یه بهونه خیلی ریز گفتن وام بهت تعلق نمیگیره. خدا شاهده حداقل ۶ بار به بانک مراجعه کردم برای تکمیل مدارک و بردن ضامن ها و .... . قشنگ ۲ هفته از وقتم گرفته شد...
من چند ماه ثبت کردم ولی گفتن ۶ یا۷ ماه دیگه بیا
شما رو بخدا خجالت بکشید دیگه تا کی این ملت رو میخواهید اذیت کنید
یه بار بگید نمیدیم خیال همه رو راحت کنید این قدر مردم رو اسیر نکنید
من چند ماه ثبت کردم ولی گفتن ۶ یا۷ ماه دیگه بیا
شما رو بخدا خجالت بکشید دیگه تا کی این ملت رو میخواهید اذیت کنید
یه بار بگید نمیدیم خیال همه رو راحت کنید این قدر مردم رو اسیر نکنید
من چند ماه ثبت کردم ولی گفتن ۶ یا۷ ماه دیگه بیا
شما رو بخدا خجالت بکشید دیگه تا کی این ملت رو میخواهید اذیت کنید
یه بار بگید نمیدیم خیال همه رو راحت کنید این قدر مردم رو اسیر نکنید
به نام خدا
متاسفانه در مملکت ما فقط مسئولین حرف می زنند ، عادت کردن به حرف بی عمل و این بلای خانمانسوز ایران عزیز هست ، وقتی سیستم به سمت شفافیت نرود بی گمان رییس شعبه ، معاون شعبه و کارمند بانک هر کسی دستش برسد سنگی جلوی پای متقاضیان وامهای تکلیفی می اندازند ، ولی از آن روزی که خودشان بخواهند وام بگیرند همه قوانین می چسبد به دیوار و دوستان چند روزه و حتی یک روزه وام برای خودشان می گیرند ، از ماست که بر ماست
آقای رییسی جان مادرت فکری بردار برای وام ازدواج .شما دستور میدین اما کسی به حرفتون گوش نمیکنه الان 200هزارنفر توی صف وام ازدواج هستند تابستان هم که 3ماه ازش گذشت ولی به وعده خودتون عمل نکردین کاش کاش میشد از ایران بریم
ما که اگر وام ندادن فورا میرم طلاق میدم با خانم هم صحبت کردم چون من اگر وام بدن میتونم عروسی کنم ویک خونه اجاره کنم وقتی ندادند تا کی میتونم وسایل زندگی واجاره خونه را تهیه کنم مجبوریم جدا بشیم دیگه ناراحتی هم نداشته باشیم فقط جوانان اگر وام ندادند فورا برید طلاق بدید
والا ما که یک ساله تو نوبتیم هر وقت هم میرسم یا سایت بستس یا بودجه ندارند و دوتا کسر از حقوق که حتما حقوق بگیر بانک ملی باند واقعا به نظر شما شدنیه ازدواج اشتباه ترین کاریه که یه جون ایرانی می‌تونه بکنه
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
من و خواهرم امسال باهم اقدام کردیم برای وام ازدواج من از صادرات خواهرم از ملی.من خیلی بی دردسر و زود گرفتم ولی خواهرم خیلی طول کشید تا بگیره خیلیم اذیتش کردن بخاطر ضامن
با این اوضاع ناترازی بانکها معلومه که نه بانکها قدرت پرداخت وام قرض الحسنه رو دارند و نه مردم قدرت بازپرداخت وام ازدواج رو دارند همه جوانان دارند وام خودشون رو میفروشن که خود این کار تخلف حساب میگردد تازه دولت پول وام ازدواج رو که تامین نمیکنه فقط گردن بانکها میاندازه انگاری تمام مشکلات این مملکت قراره با وام حل بشه
بابا میری بانک اصلان ی جواب خوب به ادم نمیدن بابا این وضع درست کنید دم عید مردم پول نیاز دارن هی میگن زن بگیرید الان گرفتیم میری بانک سفته قبول نمیکن چک قبول نمیکن جواز کسب کار هم دارم‌قبول نمیکن هی میگن بابد کارمند باشه خوکارمند از کجا بیارم
سلام چرا یه فکر بهتری برا جوانان نمی‌کنید بالفرض که تونستیم وام بگیریم چطوری پرداخت کنیم چطور زندگی کنیم نه کاری نه حقوق درست و حسابی با این تورم بالا چطور زندگی کنیم
متأسفانه وضعیت پرداختی وام ازدواج ها در سیستان و بلوچستان مخصوصا شهرستان نیکشهر به تمام معنا افتضاح هستش.هر بانکی بری یک بهانه میتراشند.فقط میگن وام ازدواج باید پرداخت بشه ولی در عمل هیچ خبری نیست.
مگ همه جا اعلام نکردن ضامن باید یدونه باشه
چرا 3تا ضامن میخوان .چرا سایت بانک ملت باز نمیشه برا وام ازدواج
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بنظرم بانک صادرات از همه بهتره الانم که باز مثل چندسال پیشش یه ضامن میخاد .حتما هم نباید کارمند رسمی باشه.حساب با گردش بالا .جوازکسب.هم قبول میکنن
منم الان چندماه که تکمیل پروندم انجام شده بانک میگه بودجه ندارم.الکی فقط صف صفرشده اماهیچ پولی پرداخت نشده.حمایت از جوونا پس چی میشه؟فقط الکی شعارمیدن هیچکسی هم پاسخگونیست.الان ۷ ماه منتظرم از بانک توسعه تعاون لنگرود(گیلان)
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
من یکسالونیمه منتظرم داش
فقط خدا لعنت کنه باعث بانی شو الان چند ماه کارمون شده هی بریم بانک هی بگیم آقا وام اومده هی میگن نه حالمون داره بهم میخوره
در استان سیتان و بلوچستان فقط امکان ثبت نام بانک ملت فراهم هست که باید چهار ماه تو نوبت تعیین شعبه بمونیم و بعدش گیر بانک که دو ضامن حتما کارمند که بیشتر از دو وام ضامن نشده باشن ببریم و متاسفانه تاییدیه فرابانک خودشون رو هم قبول ندارن.
باعث تمام جنگها و بدبختیهای دنیا همین بانک میباشد.چون بدون زحمت پول رو از جامعه میگیرندو تراز مالی مردم رو در دراز مدت بهم میزنن.و خودشون فربه تر و مردم عای را فقیرتر میکنند.فکر کنید متوجه میشید.
وام گرفتن زوجین گفتن آسان شده من برای دخترم ۷ماه تمام۳تابانک عوض کردم جان بازم دست آخرالزمان پاسارگادمیدان خراسان وام معمولی گرفتم شرایط بسیار سخت یک ضامن رسمی هم داشتم گفتندبند۴۴بایدحذف ضدقانونی خودسنگ بزرگیست
بابا همش شده قول وعده های الکی... اول پیدا وجور کردن ضامن دردسره وبعد الان سه ماهه که ضامن رو بردم همه کار انجام شده ولی متاسفانه هنوز پولی بحساب واریز نشده....آخه چرا چرا چرا چرا....?????
با سلام بعد از کلی انتظار برای وام ازدواج دخترم که ثبت نام کرده بودم همه بانک‌ها پر شده بود و جای برای ثبت نام نداشت بجز بانک سامان .‌ و بعد ثبت نام و تایید بانک مرکزی و امدن پیامک جهت دریافت وام به بانک مربوطه که در مرکز استان خراسان شمالی بود مراجعه کردم و رئیس بانک میگویید چون از شهرستان هستین به شما تعلق نمی‌گیرد فقط وام برای مزدوجین مرکز استان می باشد . سوال اینه که مگر بانک سامان زیر نظر بانک مرکزی نیست و قانون جدای از بانک مرکزی دارد .. خواهشن مسئولین پیگیری جدی بکنند تا مشکل مزدوجین حل شود
برای گرفتن هر وامی کافیه با یه نماینده مجلس هماهنگ کنید!!!!!
تاسف تاسف ودیگر هیچ
واقعامتاسفم برای این همه دروغ ازیک طرف رهبردستورافزایش جمعیت میده وازطرفی ریس جمهوردستورپراخت وبی وقفه برای پرداخت وام ازدواج میده وقراربراین بودتاآخرتابستان نوبتهابه صفربرسه ولی بنده برج چهارثبت نام کردم هنوز۱۵۰نفرمونده تاپیام برام بیادواقعاخیلی ازجونان به خاطروضع موجودباوسف اینکه هنوزشروع به زندگی مشترک نکردن درآستانه ی طلاق وجدایندمحض رضای خدابه داداین جوانان دم بخت باشید
اصلا مگه کسی صداتونو میشنوه اینجا که دردحال میکنین الان دارن بهمون میخندن
سلام من یبار سال ۸۹ ازدواج کردم و وام گرفتم.که سال ۹۰ طلاق گرفتم.الان بعد ۱۲ سال ازدواج کردم.ولی میگن وام به من تعلق نمیگیره.چون تو سیستم ثبت شده.کاش یه قانون باشه که واسه ازدواج بعد ۱۰ سال وام بدن.مثلا حداقل ۱۰۰ میلیون
خدا ریشه ربا را و بانکداری ربوی را بخشکاناد.
باید مغز متفکر اقتصاد که در راس وزارت اقتصاد جا خوش کرده و جامعه را ملتهب کرده و نظریه هایش تمام شدنی نیست جایش را به یک نفر کار بلد بدهد
انتخابات مجلس نزدیکه .مردم همیشه در صحنه لازمتون داریم باید باشکوه برگزار کنید ........
وام ازدواج میخام چرا میگین ب دهه شصتی ها ۵۰۰ میلیون میدیم پس کو ؟چرا فقط اختلاس گرونی فقر این همه بیداد میکند چاره ای باندیشد حیف ایران هس نگذارید دشمن ک می‌فرماید سواستفاده کنه
وقتی دیگه حرف ریس جمهورم هیچه واهمیتی نمیدن دیگه حرفی برای گفتن نیست..
دروغ آقا کسی نیست نظارت بکنه بانک ملت نوشتم میگن دوتا ضامن باکسر حقوق وسفته هم میخوان کسی نیست واقعا نظارت کنه به ریس بانک گفتم که بانک مرکزی میگه یک ضامن میگه اونا دروغ میگن حرف کیو باید باورکرد
بهتر که ندن....بدبختی که با ین وام میخواد ازدواج کنه بعدا میخواد چه ....بانک اقتصاد میدونه
واقعا خسته شدیم
به هیچ عنوان دوره بانک ملت نرید افتضاح
سلام ،سال گذشته،واسه دخترم ثبت نام کردم،بانک مهر،شعبه ورامین،رفتم،گفتن ضامن۲نفر،شاغل رسمی،گفتم خودم بازنشسته نظامی هستم،سنمم۵۰سالگفتن تشخیص ریس شعبه،زنگ زدم دفترمرکزی تهران،اصلاجوابموندادن،تابلاخره بعدازیک سال و۹ماه ازبانک مسکن موفق به دریافت شدم،خداپدرشون بیامرزه درست یکسال الاف نوبت شدم،امابایک ضامن،،،خودم،،،گرفتم،
انقد که واممونو نمیدن افسردگی گرفتم یه روز خودمو میکشم خونمم گردن دولت
ایخدا خودت رحم کن
بانک ها فقط کارمندهای خودشون رو ساپورت میکنن
بانک شهر از همه بدتر
سلام مضرات وام ازدواج اینست که اکثرکساتی که وام میگیرندازطبقات پایین جامعه هستند به محض دریافت وام آن راخرج مینمایند ودرامدکافی ندارندکه بازپرداخت نمایند ودرنتیجه اول وام گیرندوبعداضامنهاتاچندین سال درگیر بازپرداخت وام هستند وازآنجایکه بدون سودمیباشد به ضرربانکهاست وهنگام وصولش نیز بامشکات زیادی مواجه است
واقعا روی این چندرغاز حساب کردین واسه ازدواج ؟ نکنین بشینین سرجاتون کنترل کنین حساتونو
دکتر رئیسی ???
تازه ازدواج کردیم خدایا نه شغلی نه کاری نه پولی،،هنر و تخصص هم خب باید حتماً یه پولی باشه تا رو غلتک و کار بیوفتی،،خدایا بحق آبروی امام حسین آبروی همه جوونا رو حفظ کن
همش بهونه میارن وام ندن.شفایی میگن.کتبی چیزی نمیفرستن.بانک هم میگه باید کتبی بفرستن..اعتبار نیس وام وپول کجابود..همش حرف پوچ توخالیه..من خودم ۴۳سالمه قید ازدواج را زدم.من تنها نیستم حدودا ۱۰نفریم از دهه ۶۰...دا حوصلشو ندارم..اعصاب حرفهای پوچ را دیگه نمی‌کشه.
سلام من ۱۳ ماهه وام ازدواج ثبت نامکردم ۶ ماهه تکمیل پرونده کردم ۸۰۰ میلیون چکو سفته دادم ولی هنوز خبری نیس این درد دلمونو ب کی بکیم خدا هم گوش نمیکنه اختلاس چای دبش کجاو وام من کجا خدا خدا خدا نگذره
من سه بار ازدواج کردم و هربار ۶ماه دوندگی کردم آخرش هم نتونستم بگیرم خدا کاش یه کشور دیگه به دنیا می آمدیم الان. پرونده. من تو بانک پاسارگاد با کارمند های مریض
سلام فرمودن2706...این سامانه بسیار محکم از بانک ها طرفداری می‌کنه.بارها شکایت کردم ولی هربار به نفع شعبه قضاوت کردن.
مثلاً بانک سامان به کسی که مدرک شغلی نداشته باشه وام نامیده.بانک مرکزی هم میگه حتما باید مدرک شغلی داشته باشه.کلا با هدف وام ازدواج که تشویق جوانان به ازدواج مغایر.
مثلاً جوونی که 17-18سالشه اصلا فرصت کرده وارد چرخه اقتصاد بشه؟کجای دستورالعمل نوشته وام گیرنده باید شغل مستند داشته باشه.آحاد جامعه شغل آزاد دارن.بخصوص اگه کم سن باشه.دولت اگه راست میگه خودش به شکایت ها رسیدگی کنه.بانک مرکزی صلاحیت رسیدگی به شکایات نداره
بدترین بانک هم بانک ملت هست بابت وام ازدواج و فرزند اوری
والا ما با هزار بدبختی و اشنا و باج وام گرفتیم تازه یدونش، ۲۲۰ بحساب اومده درجا ۱۰ میلیون کم کرده واسه مزد و قسط اول اخه انقدر دزدی چرا، تازه ۲۶۰ باید پرداخت کنی،هر سال هم سررسید سالانه نزذیک ۸ میلیون میگیرن
سلام دوستان ای کاش وام زنجری می کردن دیگه نیاز نبود همش دونبلا ضامن می بودیم ۸ماه است درگیریم برای یگ ضامن خسته شدیم
فقط حرف مفت میزنن و تبلیغ مي کنند و هارت و پورت الکی.
الان ۸ ماهه ثبت نام کردیم کردیم ولی خبری از وام نیست لعنت به هرچی وعده الکی
هفت ماهه تووو نوبت تعیین شعبه وام ازدواج بانک مسکنم
خدا لعنت کنه 6ماهه عقد کردم هر بار میرم میگن بودجه نداریم بودجه ندارین چرا به مردم وعده میدین
سلام ما تیر ماه بانک مسکن ثبت نام کرده ایم ولی هنوز نوبتمون نشده؟؟!!
لطفا نظارت دراین خصوص بیشتر بشه مردم گرفتارهستند اگروام ازدواج نباشه این یک عده هم نمی توانند ازدواج کنند پس اگر جوانی جمعیت برای آینده برای کاگزاران مهم هست حتما دراین خصوص دستور مساعد صادرفرمایند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست