بازدید 3518

حمایت وزیر صمت از ضرورت واردات لوازم خانگی به کشور

وزیر صمت درباره واردات لوازم خانگی گفت: به نظر من در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات وجود داشته باشد که البته این موضوع نیازمند زمینه‌هایی است و باید به سمت بازارسازی و ایجاد بازار رقابت کامل حرکت کنیم.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 04 December 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عباس علی آبادی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اوراسیا در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا درباره تصمیم‌گیری درباره واردات لوازم خانگی، اظهار کرد: تولید لوازم خانگی یکی از پتانسیل‌های خوب کشور است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد. معتقد هستم می‌توانیم با مقداری کار کردن به نام ارزشمند و زیبنده مردم در منطقه در حوزه تولید لوازم خانگی به روز تبدیل شویم. دیر نخواهید پایید که سازندگان لوازم خانگی ایران در چنین جایگاهی قرار بگیرند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه در حال انجام است. در مجموع وقتی ناترازی در ابعاد کیفی، کمی و تنوع برطرف می‌شود، دلیلی برای محدودیت واردات وجود ندارد. محدودیت واردات معمولا برای فراهم کردن فرصت برای تولیدکنندگان داخلی اعمال می‌شود، اما به نظر من در حال حاضر نباید محدودیتی برای واردات لوازم خانگی وجود داشته باشد. البته این موضوع نیازمند زمینه‌هایی است و باید به سمت بازارسازی و ایجاد بازارهای رقابت کامل حرکت کنیم. در بازار رقابتی کامل نیازی به اعمال محدودیت‌های فیزیکی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش؛ در هفته های گذشته نیز عباس علی‌آبادی وزیر صمت در اظهارات مهمی مبنی بر ضرورت مقابله با انحصار در بازار لوازم‌خانگی و تداوم ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی تأکید داشت: "هدف ما از مدیریت عرصه تجارت، حمایت از تولید است. اما حمایت از تولید به این معنا نیست که رقابت را از آن‌ها بگیرد. باید به سمتی حرکت کنیم که در عین رقابت‌پذیر کردن صنایع، فرصت انتخاب را برای مردم فراهم کنیم؛ بنابراین فکر می‌کنم در آینده مسیر ما مسیری نخواهد بود که به لوازم‌خانگی به‌صورت انحصار نگاه کنیم. این فضا برای مردم وجود دارد که انتخاب کنند و برای رقابت‌پذیر کردن کالا‌های ایرانی، با رعایت تعرفه‌های مناسب، ارائه مجوز برای واردات لوازم‌خانگی انجام خواهد شد. به گفته این مقام مسئول صنعت لوازم‌خانگی به لحاظ کیفی و کمی به جایگاهی رسیده که می‌تواند با تولیدات خارجی رقابت کند. "

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۳
بله مانند خودرو باید با انواع عوارض و مالیات های مختلف چنان قیمت لوازم خانگی وارداتی را افزایش دهید تا مردم توانایی خرید آنها را نداشته باشند و مجبور به استفاده از لوازم خانگی داخلی شوند
این حرف وزیر کاملا درست است. اصولا هر جایی که انحصار باشد بعدش اجحاف به مردم و فساد خواهد بود.
چندسال این وعده رو میدهید و عمل نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من رفتم لباسشویی بخرم
مارک ایرانی گذاشته میگه موتور کره ای.میگم خوب چه کاریه میرم کره ای میخرم
بخدا قیمت ایرانیه تقریبا با کره ای برابر بود
جنس از اون بر دنیا میاد و بعد جنس ایرانی که اینجا تولید میشه باید یه قیمت باشه
بعد میگن از جنس ایرانی حمایت کنید
جناب با تولید کنندگان لوازم خانگی چپ افتاده اند.اتفاقا بهترین تولیدات لوازم خانگی را فعلا داریم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
تولیدی که قیمت های آن با یک سوم قیمت خارجی ولی برابر با آن بوده و خارج از قدرت خرید مردم باشد محکوم به فناست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
تلویزیون ایرانی خریدم وقتی روشنش میکنم صدا نداره.خاموش و روشن میکنم صدا برمیگرده.اینم از بهترین تولیدات لوازم خانگی که میگید
البته فقط برقي
در واردات را باز کنید کمر تورم بشکنه
انحصاری که برای تولید کنندگان داخلی بوجود آورده اند باید برداشته شود . بازار را دو دستی تقدیم اینها کرده اند تا هر جنس را به هر قیمتی بفروشند و جوابگو هم نباشند . در زمینه کیفیت و قیمت تمام شده اصلا قدرت رقابت نداریم چه برسد به صادرات و برند شدن !!! دست آقا زاده ها و نورچشمی ها را از این صنعت قطع کنید تا ماجرای دیگری مثل " چای دبش " نداشته باشید .
یه وارد کننده لوازم خانگی خارجی که بخاطر طرح عدم واردات لوازم خارجی بارش مدتها تو گمرک مونده بود چی شد ؟؟؟؟ شاید بخاطر این بارِ که وزیر صمت داره جلز و ولز میکنه.
کاملا درست است . یکی بگوید محصولات داخلی کجایش داخلی است ؟ مثلا یخچال ،الکترو موتور؟ ترموستات ؟ کنترلر؟ نمایشگر دیجیتال ؟ حتی مواد اولیه فوم را هم وارد می کنید . پرینترش هم که خارجی است .
چه وزیر خوب و فهمیده ای، چه حرفهای قشنگی، چه درایتی، به به، این باید رئیس جمهور بشه وزارت کمه واسش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست