بازدید 2456

قصاص عاقبت رفیق‌کشی با وینچستر

کد خبر: ۱۲۰۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 02 December 2023

پسر جوانی که با شلیک وینچستر به صورت دوستش، او را به قتل رسانده بود در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

به گزارش ایران، 16 اسفند سال 1398 گزارش یک قتل با سلاح گرم به پلیس پردیس اعلام شد و پس از آن مأموران بلافاصله به محل حادثه که یک مغازه مکانیکی بود رفتند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که پسر 25 ساله‌ای به نام شهرام با شلیک گلوله از اسلحه وینچستر، دوست 27 ساله‌اش به نام مهران را به قتل رسانده است. جسد مهران با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

پس از آن مأموران به تحقیقات میدانی از شاهدان حادثه پرداختند. یکی از شاگردان مکانیکی به پلیس گفت: من و مهران همکار بودیم، روز حادثه من برای استراحت به طبقه بالای مکانیکی رفته بودم که چند نفر از دوستان مهران برای خوردن صبحانه به آنجا آمدند نیم‌ساعتی نگذشته بود که به یکباره صدای شلیک گلوله را شنیدم؛ از طبقه بالا خودم را به پایین رساندم که دیدم مهران غرق در خون روی زمین افتاده است. وقتی ماجرا را جویا شدم همه به اتفاق گفتند شهرام ضارب بوده است. پس از آن با اورژانس تماس گرفتیم که وقتی آنها رسیدند مرگ وی را تأیید کردند و متهم هم فرار کرد.

 18 ماه بعد از این قتل پلیس موفق شد متهم را ردیابی و بازداشت کند.

وی پس از دستگیری و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: ما از دوستان صمیمی هم بودیم. شب قبل در نزدیکی مغازه مکانیکی که مهران در آن کار می‌کرد چند نفر به ما چپ چپ نگاه کردند و به همین خاطر با آنها درگیر شدیم، اما هم کتک خوردیم هم شیشه‌های ماشین مان را شکستند. بعد از آن اسلحه‌ای را از طریق یکی از سایت‌های فروش کالا خریدم تا انتقام بگیرم، البته قصدم کشتن کسی نبود. صبح روز بعد همراه همان دوستانم پیش مهران رفتیم تا بتوانیم در آنجا کمین کنیم. مشغول خوردن صبحانه بودیم که برای شوخی اسلحه را برداشتم و به سمت او نشانه گرفتم اما نمی‌دانم چطور ناگهان گلوله‌ای شلیک شد و به صورت او خورد. وقتی هم اورژانس آمد و گفت فوت کرده از ترسم فرار کردم. حالا هم از این اتفاق پشیمانم.

به دنبال اظهارات متهم، شاهدان ادعای وی را رد کردند و گفتند: او از قبل با مقتول اختلافاتی داشت و آن روز هم برای گرفتن خسارت شیشه‌های شکسته ماشینش به تعمیرگاه آمده بود که با هم درگیر شدند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.

سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: بارها هم گفته‌ام که گلوله اشتباهی شلیک شد و حالا هم از خانواده‌اش شرمنده‌ام.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، قضات از شاهدان خواستند آنچه را که در لحظه درگیری دیده بودند، تشریح کنند.

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده، متهم را به قصاص، به خاطر حمل و نگهداری اسلحه به شش ماه حبس و برای شرب خمر به 80 ضربه شلاق محکوم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست