چند بانک در بازار پایه فرابورس حضور دارند؟

معاملات بانک دی متاسفانه در ابتدای آبان ماه امسال تعلیق شد و در ۸ آذرماه با توجه به اطلاعیه‌ای که بر روی کدال قرار گرفت این نماد از بازار دوم فرابورس لغو پذیرش شد و حالا باید با توجه به مصاحبه‌های انجام شده به بازار پایه منتقل شود. به همین بهانه بانک‌های حاضر در بازار پایه را بررسی کردیم.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 02 December 2023

به گزارش  بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در اول آبان ماه امسال بود که معاملات بانک دی تعلیق شد و در ۸ آذر ماه سال جاری با اطلاعیه‌ای که بر روی کدال قرار گرفت نماد بانک دی از بازار دوم فرابورس لغو پذیرش شد. در این اطلاعیه آمده بود:

به استناد ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران به استحضار می‌رساند به علت شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت (عدم خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت طی مهلت مقرر توسط هیئت پذیرش)، پذیرش اوراق بهادار ناشر از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در فرابورس ایران لغو گردید.

حالا باید نماد دی برای ادامه معاملات به بازار پایین‌تر یعنی بازار پایه نقل مکان کند. در این رابطه معاون ناشران فرابورس ایران طی مصاحبه‌ای اظهار داشت:

بر اساس صورت‌های مالی ۱۴۰۰ در ۵ سال گذشته، ۴ سال آن را مشمول ماده ۱۴۱ بوده و هیات پذیرش یک سال به بانک دی برای خروج از شمولیت این ماده فرصت داد، اما در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نیز کماکان «دی» مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بود. معاون ناشران فرابورس عنوان کرد: با توجه به عدم خروج این شرکت از ماده ۱۴۱، نماد «دی» لغو پذیرش شد و این نماد در روز‌های آتی به بازار پایه جهت درج و انتقال نماد منتقل خواهد شد.

به بهانه انتقال دی به بازار پایه حالا می‌خواهیم به بررسی بانک‌هایی بپردازیم که در بازار پایه حضور دارند.


کدام بانک‌ها در بازار پایه حضور دارند؟

تا قبل از حضور بانک دی در بازار پایه، شش بانک در این بازار حضور داشتند که عبارت بودند از:

بانک‌های شهر (وشهر)، گردشگری (وگردش)، قرض الحسنه رسالت (وسالت) و سرمایه (سمایه) در بازار پایه زرد فرابورس و بانک ایران زمین (وزمین) در بازار پایه قرمز فرابورس و بانک آینده (وآیند) در بازار پایه نارنجی فرابورس.

حالا بانک دی هفتمین بانک حاضر در بازار پایه خواهد بود و باید دید که در کدامیک از سه بازار پایه زرد، نارنجی و یا قرمز معاملات آن دنبال خواهد شد که احتمالا در بازار پایه زرد بازگشایی خواهد شد.

نکته مهمتر اینکه بازار دی با رفتن به بازار پایه، حالا سومین نماد بانکی با بیشترین ارزش بازاری در بازار پایه است. ارزش بازاری بانک‌ها در بازار پایه به شرح زیر می‌باشد:

  • بانک آینده: ۲۳.۸ همت
  • بانک شهر: ۲۰.۳ همت
  • بانک دی: ۱۴.۳ همت
  • بانک گردشگری: ۱۰.۳ همت
  • بانک قرض الحسنه رسالت: ۹.۹ همت
  • بانک سرمایه: ۱.۹ همت
  • بانک ایران زمین: ۱.۷ همت
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست