بازدید 2336
صحرایی:

اگر درخت کاشته بودیم مدارس امروز تعطیل نمی‌شد

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه کاشت درخت از چند نظر منطبق با سند تحول بنیادین است، گفت: اگر درخت کاشته بودیم مدارس امروز تعطیل نمی‌شد.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 02 December 2023

 

به گزارش تابناک، آئین افتتاح هر مدرسه یک نهالستان صبح امروز در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه کاشت درختان آلودگی هوا را کاهش می‌دهد؛ گفت: اگر ۲۰ سال قبل طرح کاشت یک میلیارد نهال را شروع کرده بودیم؛ امروز دیگر آموزش در مدارس ابتدایی ما غیرحضوری نبود.

وی با بیان اینکه امروز پر از غصه هستم که چرا مدارس ابتدایی ما غیر حضوری شده است؛ گفت: اگر به تعداد کافی درخت کاشته و محیط زیست را حفظ کرده بودیم و قانون را از کودکی یاد گرفته بودیم، مدرسه‌های ابتدایی ما امروز غیر حضوری نشده بود.

صحرایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: کاشت درخت از چند نظر منطبق با سند تحول بنیادین آموزش پرورش است. در ساحت تربیت دینی، عبادی کاشت درخت در فرهنگ ما حسنه بوده و ثواب دارد. در ساحت اجتماعی و سیاسی هم کاشت درخت یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است. حتی کاشت درخت در ساحت تربیت زیستی و بدنی هم موجب سلامتی و شادابی انسان و محیط زیست می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه این دولت نشان داده است دولت تعارف نیست و از کنار حوادث رد نمی‌شود؛ گفت: این دولت، دولت کار‌های بزرگ است. ما چند دهه است که می‌دانیم تغییر‌های اقلیمی در جهان وضعیت خطرناکی پیدا کرده است. برای همین هم دولت به کاشت ۴ میلیارد درخت اقدام کرده که کار بزرگی است و دولت نشان داده است که اهل کار‌های بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه شعار ایران قوی یکی از شعار‌های دولت سیزدهم بود؛ گفت: قدم اول ایران قوی، مدرسه قوی است. امروز نیاز جدی جامعه ما اتحاد، انسجام و همدلی است و مدرسه اصلی‌ترین جایی است که نقطه تماس تمام ارکان حاکمیت با مردم است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: گاهی ممکن است برخی با یک موضوع در کشور موافق یا مخالف باشند، اما همه مردم با اعتماد و اعتقاد فرزند خود را به مدرسه می‌فرستند و این نشان دهنده پیوند مردم با حاکمیت از طریق مدرسه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶
درخت آب میخواد امسال از بی آبی شهرداری ناچار شد درختهای تهران را کمتر آبیاری کند کلی از درختان چند ساله خشک شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
مناطقی مثل ایلام وخوزستان که سطح آب های زیرزمینی آن ها بالاست فقط سال اول نیاز به آب دارن تا ریشه آنها به عمق لازم برسه وبعددیگه بی نیاز از آبیاری....یعنی خداحافظی غرب و جنوب غربی ایران با گردو خاک
از بزرگترین درسهای مدیریتی ، مطرح کردن همچنین موضوعی است. اگر درخت می کاشتیم الان آلودگی نداشتیم و وزیر غصه دار نمی شد. خداییش باید در سرفصلهای دروس مدیریتی دنیا گنجانده بشه این موضوع .
والا همین درختهایی که کاشتید هم یا دارید میبرید یا از کم ابی خشک میشن
خانه از پای بست ویران است
اگر این همه برج نساخته بودیم الان مدارس تعطیل نمی شد
خوب بكاريد از الان
حداقل دوسال ديگه جواب ميده و تعطيلي نداريم ..حرف قشنگ خوبه ولي عمل كنيد و گزارش بديد
خنده دار ترین جوک سال
اقا تشریف بیارید اصفهان آب برای خوردن نیست، هوا برای نفس کشیدن نیست ، چشم درختای که کنار زایند رود هست آبیاری کنید من از فردا هر جا دستور دادید بصورت رایگان درخت کاری میکنم
بسم الله
درخت که هیچی، به آب زمزم هم طاهر نمی شود!
شما قطع نکنید کفایت داره
اقای وزیر سهمیه شیر چی شد؟
درخت پیشکش
بیاد سخنان آقای عباس پالیز دار افتادم که فلانی به فلانی نامه نوشته بود ... پسرم بیکار است اجازه میخواهد با استفاده از درختان جنگلهای مازندران به روسیه چوب صادر نماید .......
یعنی هیچ رقمه نمیخوان به علت این آلودگی که همان مازوت سوزیه نیروگاه ها و کیفیت بد بنزین و خودروها اشاره کنن... نمیگه اینارو درست کنیم! میگه درخت بکاریم ...خب درخت بکاری ولی آلودگی همچنان تولید بشه که فایده نداره!!!
اگر درخت کاشته بودیم الان یکی جای شما شاید بهتر از شما کار می کرد.
شما فعلا درختان فعلی قطع نکنید کاشتن پیشکش
اتفاقا جواب اونددوست گفتن .اب کم داریم .این درست نیست دوسال اخیر اب زیادی .داشتیم .. ولی متاسفانه شهرداریها .کم کاری کزدن ‌درختان رو توی پارگها بلوارها خشک کردن .با اره برقی قطع کردن..تمام شمشادهای پا بلندر و درپارکها خشک کردن..مخصوصا در منطقه پنج شاهد بودیم ..
واقعا .بیایید .کل منطقه تهران پارکها بلوارها .هرکجا جای خای که خشک کردین .قطع کردین درخت بکارین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل