بازدید 2709

اعزام دومین ناو انگلیس به خلیج فارس

– وزیر دفاع انگلیس از اعزام دومین ناو نیروی دریایی سلطنتی این کشور به خلیج فارس برای آنچه کمک به تقویت امنیت منطقه‌ نامید، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 30 November 2023


به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا، گرنت شپس طی بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد ادعا کرد: این بسیار مهم است که حضورمان را در منطقه تقویت و منافع مان را در برابر جهانی بی ثبات تر و پر مناقشه حفظ کنیم.

بر اساس گزارش‌ها ناو دایموند هم‌اکنون در مسیر خلیج‌فارس است تا به ناوچه لنکستر انگلیس ملحق شود. ناوچه لنکستر به همراه سه شکارچی مین نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از پارسال در خلیج فارس مستقر هستند.

ایالات متحده آمریکا هم تاکنون در حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین دو ناو هواپیمابر خود را در مدیترانه و نزدیک فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام بامداد دوشنبه اعلام کرد که ناو هواپیمابر یواس‌اس دوایت آیزنهاور با عبور از تنگه هرمز وارد آبهای خلیج فارس شده است.

وزیر دفاع انگلیس ادعا کرد که ناو دایموند آزادی ناوبری را تضمین می کند، به کشتی های تجاری اطمینان می‌دهد و جریان امن تجارت را امکان پذیر می‌کند. وی همچنین با تکرار ادعای نقش ایران در تحولات فلسطین مدعی شد که این اقدام «پیام روشنی را به تهران و نیروی‌های نیابتی آن ارسال می‌کند.»

این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران ادعای دخالت در تحولات فلسطین را رد و تاکید کرده است که هیچ گروه نیابتی در منطقه ندارد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در گفت‌وگو با نشریه فایننشال تایمز تصریح کرد: ما هیچ گروه نیابتی در منطقه نداریم. این‌ها گروه‌هایی هستند که خود تصمیم می‌گیرند و خود اقدام می‌کنند.‌

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست