بازدید 1943

تراشه‌ ساز ژاپنی در جست‌وجوی مهندس!

کد خبر: ۱۲۰۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 30 November 2023

شرکت تولیدکننده نیمه رسانای ژاپنی راپیدوس به دنبال استخدام مهندس است تا به احیای صنعت تراشه این کشور کمک کند.

به گزارش ایسنا، راپیدوس که از میلیاردها دلار یارانه دولت ژاپن بهره‌مند شده است، قصد دارد تراشه‌های لوجیک دو نانومتری را تولید کرده و با شرکت‌های بزرگ این صنعت نظیر شرکت تایوانی TSMC رقابت کند که چند دهه برای بهبود فناوری تولید خود، زمان صرف کرده است.

پیدا کردن مهندس در کشوری که جمعیتش رو به کاهش است، یکی از مبرم‌ترین مسائل برای راپیدوس است که با شرکت آی بی ام و سازمان تحقیقاتی Imec همکاری دارد و در سپتامبر، کار ساخت یک کارخانه در جزیره هوکایدو را آغاز کرد.

راپیدوس توسط مدیران باسابقه صنعت تراشه هدایت می‌شود که در دهه ۱۹۸۰ زمانی که ژاپن نیمی از بازار تراشه جهان را در اختیار داشت، کار می‌کردند. سهم ژاپن از این بازار، اکنون به حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و با وجود این که ژاپن تولیدکننده بزرگ تجهیزات و مواد تراشه سازی مانده است اما صنعت تراشه این کشور، اعتبار داخلی خود را از دست داده است.

تتسورو هیگاشی، رئیس ۷۴ ساله راپیدوس و مدیر سابق شرکت توکیو الکترون در مصاحبه‌ای در اوت گفت: در ابتدا، هدف اصلی ما، افرادی بودند که مایل بودند روی فناوری پیشرفته کار کنند اما اخیرا فهرستی از افرادی را تهیه کرده ایم که ژاپن را ترک کرده و در خارج کار می‌کنند و اکنون به ما پیوسته اند.

بر اساس گزارش رویترز، راپیدوس تا نوامبر، حدود ۲۵۰ کارمند داشته است. برنامه‌های بلندپروازانه این شرکت با بدبینی از سوی فعالان صنعت تراشه روبرو شده که نسبت به توانایی راپیدوس برای رسیدن به تولید انبوه و پیدا کردن پایگاه مشتری کافی، تردید دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی