بازدید 2316

سرقت فقط با یک شگرد!

کد خبر: ۱۲۰۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸ 27 November 2023

دزدان سابقه داری که حدود 4ماه قبل توسط پلیس مشهد دستگیر شده بودند، باز هم در حالی به چنگ قانون افتادند که با همان شگرد قبلی به سرقت های خود در مناطق مختلف شهری ادامه می دادند.

به گزارش ایران، رئیس پلیس مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دزدان پاتوق نشین به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: دقایق اولیه بامداد روز گذشته، نیروهای گشت نامحسوس کلانتری شفای مشهد که عملیات گسترده ای را برای مبارزه با سرقت های شبانه آغاز کرده بودند به سرنشینان یک دستگاه پراید هاچ بک مشکوک شدند که از سمت بولوار خیام به طرف بزرگراه صد متری در حرکت بود.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: افسر گشت در حالی که خودروی مذکور را زیر نظر گرفته بود،به استعلام پلاک ازمرکز فرماندهی پرداخت که نتیجه آن نشان داد پلاک نصب شده روی پراید مربوط به یک دستگاه خودروی پیکان است! همین سرنخ کافی بود تا افسران زبده گشت نامحسوس به تعقیب پراید بپردازند.ازسوی دیگر نیز وقتی خودروی گشت نامحسوس به آرامی به پراید نزدیک شد چهره راننده آن در ذهن افسر گشت تصویری آشنا داشت و او خیلی زود به خاطر آورد که راننده پراید را حدود 4ماه قبل  به جرم سرقت دستگیر کرده است.

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: به همین خاطر ماجرا اهمیت ویژه ای یافت و مشخص شد که پلیس با دزدان سابقه دار و حرفه ای روبه رو شده است بنابراین عوامل انتظامی مراتب را به سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا)اطلاع دادند و با راهنمایی های وی همچنان به تعقیب نامحسوس پرداختند تا به مخفیگاه دزدان دست یابند.

سرهنگ نگهبان با اشاره به حدود نیم ساعت تعقیب شبانه اضافه کرد:راننده و سرنشین پراید به سمت بولوار توس تغییر مسیر دادند و درنهایت کنار منزلی در توس 43 توقف کردند. در همین حال افسران گشت انتظامی که با شگردهای تخصصی خیابان مذکور را به محاصره درآورده بودند متوجه شدند که دزدان سابقه دار تعدادی لوازم و قطعات خودرو را درحالی به داخل مخفیگاه انتقال دادند که یکی ازآن ها دوربین مدار بسته ای را نیز حمل می کرد.

کلیددار امنیت مشهد خاطر نشان کرد: وقتی دزدان با خیال راحت مشغول استعمال موادمخدر شدند، نیروهای انتظامی نیز با کسب دستورات تلفنی از قاضی محمودی (بازپرس شعبه 903دادسرای انقلاب مشهد) وارد عمل شدند و چرت خماری را از سر یغماگران  اموال مردم پراندند!

وی گفت: دربازرسی از مخفیگاه سارقان 16دستگاه باند خودرو،110 عدد کلید منزل و سوئیچ خودرو،لباس نظامی،جک،آینه بغل ،گلگیر،پلاک وکمپرسور کولر،پخش، تخته های باند و غیره کشف وضبط شد که با انتقال متهمان به مقر انتظامی بازجویی های تخصصی از دزدان سابقه دار 42 و39 ساله به افسران کارآزموده تجسس سپرده شد وبدین ترتیب 2سارق نیمه خمار تحت باز جویی فنی قرار گرفتند.

سرهنگ نگهبان با اشاره به سوابق متعدد هر دو سارق که از دوستان قدیمی و بچه محل یکدیگر هستند، اضافه کرد: راننده خودرو که «سعید-م»نام دارد حدود 4ماه قبل به جرم زورگیری از راننده تاکسی اینترنتی توسط افسران گشت نامحسوس کلانتری شفا دستگیر شده بود اما بعد از آزادی دوباره به جرایم خود با همان شگرد قبلی ادامه می داد.

فرمانده انتظامی مشهد به اعترافات دزدان سابقه دار نیز اشاره کرد وگفت: آن ها تاکنون در حالی به ارتکاب 27 فقره سرقت خودرو و قطعات و محتویات اعتراف کرده اند که بررسی های پلیس نشان داد 2سارق مذکور ابتدا خودرویی مدل پایین را به سرقت می برند و سپس با نصب پلاک خودروی دیگری که سابقه سرقت ندارد ،تلاش می کنند تا دوربین‌های نظارتی و نیروهای انتظامی را فریب دهند.

فرمانده ارشد پلیس مشهد یادآور شد: سارقان که روزی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کنند با خودروی سرقتی حدود یک هفته به دیگر خودروهای پارک شده دستبرد می‌زنند و سپس با دستبرد به لوازم خودرو آن را در منطقه ای از شهر رها می کنند و باز خودروی دیگری رابرای دستبرد به اموال مردم به سرقت می‌برند!

سرهنگ احمد نگهبان با تاکید بر این که قانون فعلی برای مبارزه با سرقت بازدارنده نیست، افزود: ارتکاب جرم بعد از آزادی از زندان و آن هم با همان شگردهای قبلی نشان می‌دهد که مجازات‌های قانونی فعلی برای بازدارندگی مجرمان کافی نیست و باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با همکاری قوه قضاییه قانون مالخری و سرقت را مورد بازنگری دقیق قرار دهند .

رئیس پلیس مشهد در پایان با قدردانی از دستورات ویژه شبانه مقام قضایی و همچنین تلاش گسترده عوامل انتظامی برای مبارزه قاطعانه با سرقت‌های خرد تصریح کرد :تحقیق از متهمان مذکور برای کشف جرایم احتمالی دیگر آنان و دستگیری مالخران و عوامل مرتبط با آنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی