بازدید 3522

فوت دانش آموز مینو دشتی در حادثه اردو

کد خبر: ۱۲۰۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ 25 November 2023

پسر دانش‌آموز که در اردوی تفریحی مدرسه در جنگل باقرآباد مینودشت بر اثر شکستن و سقوط درخت دچار حادثه شده بود، جان باخت.

به گزارش ایران، رسول صلاحی رئیس بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس گلستان گفت: عماد شاملو دانش‌آموز 9 ساله مینودشتی روز ۲۹ آبان امسال در جریان اردوی تفریحی‌ و سقوط درخت دچار مصدومیت شدید از ناحیه سر شده بود که با وجود تلاش‌های تخصصی کادر درمان بیمارستان شهید مطهری طی چند روز گذشته از نیمه شب پنجشنبه علائم حیاتی‌اش افت پیدا کرد.

با استمرار افت علائم حیاتی بیمار، تلاش کادر پزشکی بی‌ثمر ماند و این دانش‌آموز، جان باخت.

دانش‌آموزان پایه سوم دبستان شاهد پسران شهر مینودشت روز دوشنبه گذشته به اردوی تفریحی جنگل باقرآباد این شهرستان اعزام شده بودند که براثر وزش شدید باد و سقوط درخت، ۲ دانش‌آموز و یکی از معلمان مصدوم و ابتدا به بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مینودشت و در ادامه به مرکز ترمای بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس اعزام شدند.

مصدومیت یکی از دانش‌آموزان و معلم این دبستان جزئی بود و با تلاش کادر پزشکی، درمان و از بیمارستان مرخص شدند اما تلاش پزشکان برای درمان تخصصی مصدومیت عماد شاملو که از ناحیه سر و شدید بود، بی‌نتیجه و سبب فوت وی شد.

اگرچه زمان اردوی تفریحی دانش‌آموزان دبستان شاهد پسران مینودشت از قبل برنامه‌ریزی شده بود اما اداره کل هواشناسی گلستان، روز قبل از حادثه در اطلاعیه‌ای، از نامساعد بودن شرایط جوی و وزش شدید باد و احتمال شکستن درختان خبر داده و سطح مخاطرات این سامانه را نیز نارنجی اعلام کرده بود.

کم‌توجهی مسئولان دبستان شاهد پسران مینودشت به اخطارهای هواشناسی و متعاقب آن رخداد حادثه سقوط درخت و مصدومیت ۲ دانش‌آموز و یک معلم سبب شد تا دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان علیه مدیران آموزش و پرورش اعلام جرم کند.

در همین خصوص پنج نفر از مدیران شامل سرپرست اداره آموزش و پرورش مینودشت، ۲ نفر از معاونان آموزش و پرورش این شهرستان، مدیر و معاون پرورشی مدرسه ابتدایی شاهد، برای توضیح و دفاعیات به دادسرای این شهرستان احضار شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست