بازدید 2673
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری تشریح کرد:

لایحه عفاف و حجاب با ایراد و ابهام مواجه شد

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز، گفت: لایحه حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب با ایراد و ابهام شورای نگهبان مواجه شد.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 25 November 2023

به گزارش  تابناک به نقل از فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز(شنبه،4آذر) خود گفت: ۵ طرح و لایحه و ۴ اساسنامه از نشست خبری قبلی تا امروز در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و اعلام نظر شده است.

وی افزود: لایحه حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب با ایراد و ابهام شورای نگهبان مواجه شد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: طرح اصلاح بند یک ماده‌ ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری‌های مردم‌ از نمایندگان، در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر شرع و قانون اساسی شناخته‌ نشده است.

طحان نظیف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی نظر شما چیست؟ گفت: ما برای بررسی برنامه هفتم با توجه به حجمی که برنامه دارد و به‌خاطر این‌که بتوانیم در زمان قانونی اظهارنظر کنیم تاکنون ۱۵ جلسه غیررسمی را در شورای نگهبان برگزار کرده‌ایم ولی ازآن‌جایی‌که این مصوبه افزایش سن بازنشستگی مربوط به روزهای اخیر است، هنوز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار نگرفته که به‌زودی متن اصلی را دریافت کنیم طبیعتاً نظر شورای نگهبان در خصوص آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: طرح اصلاح بند ک قانون بودجه ۱۴۰۲ درباره قیر نیز پیشتر با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود اما با اصرار مجلس موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد و گویا این موضوع تعیین تکلیف شده است.
سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که با ابهاماتی مواجه شد.

طحان نظیف ادامه داد: طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها از دیگر مواردی است که مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت. این طرح همچنین با ایراداتی از سوی هیئت عالی نظارت مواجه شد.

طحان نظیف درباره آزمون کتبی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: هفته گذشته آزمون کتبی خبرگان رهبری برگزار شد و از ۳۲۸ نفر که به آزمون کتبی دعوت شده بودند، اکثریت حضور داشتند و فکر می‌کنم ۶۹ نفر هم غایب بودند.

وی بیان کرد:افرادی که حضور پیدا کردند ازشیعه و سنی بودند و آن‌هایی که نیاز نداشتند طبیعتاً حضور پیدا نکرده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد :ما در یکی ۲ هفته آینده آن کسانی که در ادوار گذشته آزمون کتبی قبول شده‌اند برای به مصاحبه شفاهی دعوت خواهیم کرد و کسانی که در هفته گذشته در آزمون کتبی حضور داشتند طبیعتاً در فرایند تصحیح اوراق قرار دارند و ان‌شاءالله تا یک ماه آینده به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

طحان نظیف درباره موضع شورای نگهبان در انتخابات گفت: شورای نگهبان توصیه‌پذیر نیست اما ممکن است فعالان سیاسی به‌خاطر رقابت‌هایی که با یکدیگر دارند مطالبی را طرح کنند اما انتظار این است که موجب اخلال در انجام وظایف قانونی دستگاه‌ها نشوند و اجازه دهند دستگاه‌ها ازجمله شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کنند و مسئولیتی را که به‌عهده دارند با دقت و آرامش و براساس قانون انجام دهند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مصوبه مجلس درباره کاهش مدت سربازی اظهار کرد: هنوز برنامه هفتم را به صورت رسمی دریافت نکردیم و ان شاءالله پس از دریافت برنامه موضوع را بررسی خواهیم کرد. و باید سوابق موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم دهیم.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی‌بر این‌که برخی‌ها معتقدند که تغییرات ایجاد شده در قانون انتخابات با عجله بوده، نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: اصلاح قانون انتخابات دفعتاً نبوده و این موضوع سال‌های گذشته مطرح بوده و در سال‌های گذشته بحث‌های کارشناسی در مجلس، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون تخصصی مطرح بوده و این پیش‌بینی را داشتند.

وی ادامه داد: این قانون در راستای اجرایی‌سازی سیاست‌های کلی انتخابات و آن‌هم پس‌از حدود ۷ سال به تصویب رسید و طبیعتاً مثل هر قانون دیگری در کشور لازم‌الاجراست و باید به آن عمل شود و مبنای عمل قرار بگیرد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت : راجع‌به این اصلاح باید عرض کنم که این اصلاحیه مزیت‌هایی را داشت که می‌توانم بگویم در راستای حقوق مردم گام‌هایی را برداشته است. این اصلاح صورت گرفته هرچند گام به جلو بود ولی کافی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
بازنشستگی رو خراب نکنید
مواجه شد چون توجیه سیاسی امنیتی اقتصادی فرهنگی اجتماعی نداره
فقط شلاق الان وضعیت اسف بار فعلی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
ایده درستی است حتی اگر بصورت مقطعی و کوتاه مدت با مروجین فساد و کشف حجاب و قانون شکنان
برخورد سختگیرانه و پشمان کننده بشود این اوضاع جمع میشود بعدش میشود به کار فرهنگی و اقناعی پرداخت
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
واقعا شرایط جوری شده است که باید شاهد کنار گذاشتن تعارف و توقف مماشات و برخور قاطع و سخت با مروجین فساد و بی حجابی باشیم
می دانند که لایحه حجاب قابلیت اجرا ندارد، اما کسی جرات بیان آنرا ندارد. برای همین هم پاسکاری می کنند تا مثل ماهواره و ویدیو مشمول زمان گردد و فراموش شود
آقای مجلسین و شورای نگهبان و پلیس و مترو و وزارت ارشاد و روئسای دانشگاه ها و علما و امامان جمعه و آموزش و پرورش و وزارت ورزش و ... به جای هدر دادن وقت و سرمایه مردم و مجلس و دولت و کلا حکومت، به کارهای اساسی قابل حل فکر کنید. والله این موضوعات را خود مردم اگر خواستند حل می کنند و اگر هم نخواستند شما به هیچ وجه نمی توانید حل کنید و هر چه بیشتر اسرار کنید، آن را پیچیده تر و زمان تعدیل شدن منطقی آن را طولانی تر خواهید کرد.
هیچ کاری در توانتان نیست بیخودی حرف نزنید
خیلی قبل ها ویدئو بود
بعد شد ماهواره
بعد اینترنت
الان هم حجاب ...
گویا مسئولین نمیخوان درس بگیرند !!!
یه سرگرمی پیدا کردن که بگن نماینده ها بیکار نیستن. حالا همشون از کنارش چقدر بودجه میگیرن و به چه رانتهایی میرسن خدا میدونه
این لایحه مایه شرم وتاسف است....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست