بازدید 1875

۶۰۰ بار گلوله باران جنوب لبنان توسط صهیونیست‌ها

براساس گزارش‌ها، سربازان صهیونیستی تنها در یک روز بیش از ۶۰۰ بار جنوب لبنان را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، سربازان صهیونیستی تنها در یک روز بیش از ۶۰۰ بار جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

بر اساس بولتن منتشر شده توسط پورتال خبری ناهارنت لبنان، واحدهای توپخانه نیروهای جنگی اسرائیل (IDF) جنوب لبنان را گلوله باران کردند.

در این گزارش آمده است که بیش از ۶۰۰ پرتابه به مناطق لبنانی مجاور مرز شلیک شده است. گزارش‌هایی مبنی بر خسارات مادی از شهرک‌های وادی سلوکی، مرکبه، مارون الراس، میس الجبل، رشاف، رمایچ، طیر حرفه و الخیام لبنان گزارش شده است.

در این حملات که روستای عیتا الشعب را هم هدف قرار داد، دو تن از مبارزان حزب الله شهید و پنج تن مجروح شدند.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی نیز ۱۳ حمله هوایی در اقلیم الطفه که ۲۰ کیلومتر با مرز فاصله دارد، انجام دادند.

در مقابل پاسخ حزب الله لبنان به اشغالگران گسترده بوده است و طی روزهای گذشته، موشک‌های ضد تانک به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در بیرانیت، بیرکت ریشا، یفتاح و متولا شلیک شده است. در جریان حمله به پایگاه اسرائیل در منارا نیز نظامیان اسرائیلی متحمل تلفات شده است.

تنش‌ها در جنوب لبنان در حالی است که بامداد روز چهارشنبه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از دستیابی به توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که طی این مدت، درگیری‌ها و همچنین همه حملات ارتش رژیم اشغالگر متوقف خواهد شد.

به موجب این توافق، صدها کامیون ویژه حمل کمک و سوخت به همه مناطق غزه بدون استثنا در شمال و جنوب وارد خواهد شد و طی آن ۵۰ نفر از بازداشتی‌های رژیم اشغالگر که زنان و کودکان هستند، در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد.

جنبش حماس در عین حال تأکید کرد که علی رغم این آتش‌بس دستان رزمندگان مقاومت روی ماشه سلاح‌ها است و گردان‌های عزالدین قسام در کمین اشغالگران نشسته‌اند تا از ملت فلسطین و آرمان آن در برابر متجاوزان دفاع کنند.

همچنین همه تحرکات هواپیماهای اشغالگران در جنوب غزه به مدت چهار روز متوقف خواهد شد. بر اساس این توافق اشغالگران متعهد می‌شوند که به هیچ کسی در همه مناطق نوار غزه متعرض نشوند و تردد آزاد انسان‌ها از شمال به جنوب از طریق خیابان صلاح الدین تضمین شود.

پیش از آن نیز دو منبع مرتبط با مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی گفته بودند که توافق آتش‌بس شامل یک آتش‌بس موقت پنج روزه است که در ادامه، آتش‌بس جامع و توقف درگیری‌ها را نیز شامل می‌شود.

سی‌ان‌ان هم به نقل از یک مقام صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو روز جمعه ۳۹ فلسطینی را به عنوان بخشی از معامله مبادله اسرا آزاد خواهد کرد.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس موقت در نوار غزه باعث دستیابی به یک توافق پایدار شود که توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح جامع را در پی داشته باشد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین گفت امیدواریم که این آتش‌بس به گفتگوهای جدی برای آغاز روند صلح جامع و عادلانه منطبق با قطعنامه‌های بین المللی منجر شود.

وزیر خارجه قطر از همه شرکای دوحه به‌ویژه آمریکا و مصر به علت مشارکت در دستیابی به توافق آتش‌بس موقت چهار روزه در نوار غزه قدردانی کرد.

گفتنی است که وزارت خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه بیانیه‌ای را در خصوص دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه ۱۵۰ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان زیر سن قانونی در برابر آزادی ۵۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه آزاد خواهند شد و تعداد اسرای تبادل شده در مراحل آینده از اجرای توافق افزایش پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی