بازدید 1717
۲

واکنش بهداشت جهانی به حمله به بیمارستان غزه

رئیس سازمان بهداشت جهانی امروز در واکنشی لفظی به تداوم جنایت‌های اشغالگران قدس اعلام کرد: از این رویداد وحشت کردیم!
کد خبر: ۱۲۰۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹ 21 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «تدروس آدهانوم گیبریسوس» (Tedros Adhanom Ghebreyesus) رئیس سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی خود در ایکس (توئیتر سابق) در خصوص جنایت‌های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین نوشت: این نهاد از حمله به بیمارستان اندونزی در غزه که بر اساس گزارش‌ها به جان باختن ۱۲ تَن منجر شد، وحشت زده شد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در این خصوص ادامه داد: کارکنان بخش بهداشت و درمان و غیرنظامیان به خصوص زمانی که در بیمارستان‌ها هستند نباید وحشت زده شوند!

در جریان بمباران و تیراندازی امروز به سمت بیمارستان اندونزی در شمال غزه تاکنون دست کم ۱۵ فلسطینی به شهادت رسیده اند. بر اساس گزارش‌های مخابره شده اشغالگران صهیونیست بخش عمل‌های جراحی بیمارستان اندونزی را بمباران کرده اند.

در این حملات عدنان البرش رئیس یکی از بخش‌های بیمارستان اندونزی نیز زخمی شده است.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که حملات خمپاره‌ای ارتش رژیم صهیونیستی باعث شده به بخش‌های مختلف بیمارستان اندونزی خسارت وارد شود.

الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به همراه تجهیزات نظامی خود به سمت بیمارستان اندونزی حرکت کرده و این بیمارستان را تحت محاصره خود درآورده اند.

این در حالیست که ماگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی شنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه هشدار داده بود.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در ادامه با اشاره به محاصره کامل نوار غزه از سوی اشغالگران قدس و عدم امکان ورود غذا و دارو به منطقه، گفته بود: امکان ورود مواد غدایی به غزه وجود ندارد. مردم مجبور به نوشیدن آب‌های آلوده هستند؛ چرا که جریان آب نیز قطع شده است. به دلیل عدم ورود سوخت امکان فعالیت دستگاه های آب شیرین کن نیز از بین رفته است. نیمی از این بیماران را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می‌ دهند. اسهال می‌ تواند یک کودک که تغذیه مناسبی هم ندارد را طی مدت کوتاهی ازپای درآورد. نوزادان تازه متولد شده نیز به دلیل عدم دریافت شیر مادر کافی در صورت ابتلاء به اسهال تنها طی یک روز می‌ میرند. اوضاع بحرانی است. به عنوان کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی می‌ دانیم که امکان شیوع گسترده بیماری‌ های مسری در چنین شرایطی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اسراییل از قصد مدارک رو نمیکنه تا کل تونلها نابود کنه
بیمارستانی که توش سلاح باشه دیگه از قوانین بین الملل خارج میشه و سطحش تغییر میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی