بازدید 2350

امدادرسانی به متأثرین از سیل و آبگرفتگی ۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پوشش امدادی در سیل و آبگرفتگی استان ایلام، از امدادرسانی امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در ۷ استان جنوبی و جنوب غرب کشور، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ 20 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بابک محمودی روز دوشنبه با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از ۲۸ تا ۲۹ آبان، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در قالب ۱۰ تیم عملیاتی، سیل و آبگرفتگی در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس را امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعته گذشته به ۶۳ نفر امدادرسانی شد. تیم های تخصصی سیلاب با استفاده از ١١ دستگاه پمپ و لجنکش، آب ۱۸ باب منزل مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی با اشاره به سیل و آبگرفتگی در استان ایلام، بیان کرد: در پی وقوع سیل آبگرفتگی به دنبال بارندگی شدید در در شهرستان‌های ایلام و ایوان استان ایلام بین ساعات ۶ تا ۱۱:۱۵ صبح امروز، ١٠ تیم عملیاتی تخصصی سیلاب به مناطق حادثه خیز اعزام شدند. گل و لای و آب ٨ باب منزل مسکونی تخلیه شد و ۳۵ نفر در این حادثه امدادرسانی شدند. تمامی‌شهرستان‌های استان ایلام به حالت آماده باش کامل درآمدند.

رئیس سازمان امداد ونجات افزود: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در استان چهارمحال و بختیاری و بارندگی شدید در شهرستان کوهرنگ و برخی از نقاط استان، نیروهای عملیاتی و امدادی در این استان نیز در حالت آماده باش کامل هستند.

محمودی با اشاره به اعلام آبگرفتگی چند باب منزل مسکونی در شهرستان پل دختر استان لرستان و اعلام آماده باش کامل تیم های عملیاتی در این استان گفت: به محض دریافت گزارش، تیم های تخصصی سیلاب به به منظور تخلیه گل و لای و آب منازل مسکونی به مناطق حاده دیده اعزام شدند.

وی تصریح کرد: بارندگی در سطح استان خوزستان موجب، آبگرفتگی معابر در سطح شهرستان اهواز شد. ٣ تیم عملیاتی به منظور پشتیبانی از عوامل شهرداری به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و تیم های عملیاتی استان نیز به حالت آماده باش کامل درآمدند.

محمودی در پایان گفت: در پی آغاز بارش پراکنده در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و اعلام هشدار هواشناسی در روزهای آینده برای استان فارس؛ تیم های عملیاتی در این سه استان به حالت آماده باش کامل قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار