بازدید 4449

اعتراض کارگران به پاداش یک میلیونی کارمندان

نماینده کارگران درشورای عالی کار گفت: به اعتقاد وزیر کار با مصوبه پاداش ۱ میلیونی کارمندان فقط نوعی جابه جایی صورت می گیرد و دریافتی کارکنان تغییری نمی کند, اما بررسی کارگران نشان می دهد با این مصوبه نوعی افزایش حقوق برای کارمندان اعمال شده است.
کد خبر: ۱۲۰۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 19 November 2023

به گزارش «تابناک» تسنیم، چندین ماه است که مسئله معیشت و مشکلات قدرت خرید کارگران و ترمیم مزدی به محل مناقشه بین کارگران و دولت تبدیل شده است.

در جریان افزایش مزد ۱۴۰۲, پس از مخالف کارگران برای افزایش ۲۷ درصدی مزد، وزیر کار قول داد که درصورتی که دستمزد کارمندان افزایش یابد، دستمزد کارگران نیز افزایش می‌یابد.

۸ آبان ماه سال جاری که جلسه شورای عالی کار برگزار گردید، بر خلاف نظر کارگران بررسی و ترمیم مزدی انجام نشد.
حدود ۱۵ آبان ماه بود که میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ابلاغیه‌ای به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی، ضوابط اجرایی نحوه اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد.

بر این اساس کارکنان دولت در هر یک از مناسبت‌های مذهبی عید سعید مبعث، ماه مبارک رمضان و عید سعید غدیر خم و عید سعید قربان یک‌میلیون تومان هدیه خواهند گرفت.

به اعتقاد فعالان کارگری، ابلاغیه رئیس سازمان اداری و استخدامی، مبنی بر پاداش یک میلیونی مصداق افزایش حقوق کارمندان است و آنطور که نمایندگان کارگران می‌گویند قراربود بحث ترمیم دستمزد تا پایان آبان ماه در جلساتی با حضور نمایندگان کارگری بررسی شود.  اکنون نمایندگان کارگری انتظار دارند که در جلسه پایان آبان ماه بحث ترمیم مزد بررسی شود.

*پاداش یک میلیونی کارمندان مصداق افزایش حقوق است

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به ابلاغ اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی به میزان یک‌میلیون تومان برای مناسبت‌های مذهبی، گفت: در جلسه  شورای عالی کار که دوشنبه برگزار خواهد شد، ما درباره این ابلاغیه و تعمیم آن به جامعه کارگری گفتگو خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در نشست قبلی شورای عالی کار که پیش از انتشار این ابلاغیه برگزار شد، ما درباره نامه معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد اصلاحیه مصوبه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۲ کارمندان و بازنشستگان دولت، بحث و گفتگو کردیم که آیا این اصلاحیه مصداق افزایش حقوق کارمندان است یا نه؛ اما در نشست بعدی حتماً این ابلاغیه را نیز مطرح خواهیم کرد.

ابوی اظهار کرد: ماحصل نشست قبلی شورای عالی کار این بود که تا جلسه بعدی شورا، یک جلسه هماهنگی برگزار شود که طرف کارگری پیشنهاد کرد این جلسه در قالب کمیته مزد برگزار شود؛ چراکه هر سال در این موقع مذاکرات تعیین دستمزد سال آینده در دستور کار این کمیته قرار می‌گیرد و این کمیته نیز باشد فعال شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی شرکای اجتماعی، در هفته جاری برگزار خواهد شد، گفت: ازنظر نمایندگان کارگری، نامه معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد اصلاحیه مصوبه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۲ کارمندان و بازنشستگان دولت، مصداق افزایش حقوق است؛ اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتقاد داشت که با این مصوبه فقط جابجایی‌هایی صورت می‌گیرد و دریافتی کارکنان تغییری نمی‌کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار، افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که با همین مصوبه هم نوعی افزایش حقوق برای کارمندان اعمال می‌شود و بر اساس همین نامه قصد پیگیری وعده وزیر کار برای ترمیم حقوق کارگران را داشتیم که بعد از آن ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی برای پاداش یکی میلیون تومانی کارمندان دولت برای مناسبت‌های مذهبی منتشر شد و اکنون به استناد هر دو مورد برای ترمیم دستمزد تلاش خواهیم کرد.

ابوی با تأکید بر اینکه کارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: وزیرکار قول داده است به امضای خود در مصوبه ۱۴۰۲ درباره اینکه اگر حقوق کارمندان افزایش یابد حقوق کارگران افزایش می‌یابد عمل کند. اما تا کنون درباره اینکه آیا این پاداش‌ها مصداق افزایش حقوق است یا خیر، به توافق نرسیده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲
من خودم کارمند هستم ولی کاملا به کارگران حق میدم که اعتراض کنند . واقعا کارگران قشر زحمتکشی هستن که 99 درصد زحمت و پیشرفت کشور را مدیون آنها هستیم . خدا قوت
پاسخ ها
1
| - |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
بدبخت کارگری که حسادت 1 میلیون کارمند رو کنه و بدبخت کارمندی که 1 میلیون براش پول و افزایش حقوق محسوب شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
من هم کارمند هستم ولی تا حالا به مناسبت های مختلف هیچ دریافتی نداشتم فقط روز کارمند پانصد هزار تومان .. دیگه نه سبد ماه رمضان گرفتم نه به بهونه شروع مدارس برامون چیزی واریز کنند دولت فقط بوق میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
چجوریه که عید به کارگرا عیدی سه برابر حقوق می دن صداشون در نمی اد و یا برای بازنشستگی فیش دریافتی محاسبه میشه صداشون در نمیاد اینجا برای یک میلیون که نه به بار نه دار اعتراض می کنن
یک میلیونم ندید سنگین ترید
هزینه ها تو ایران بر اساس سوییس شده و حقوق ها هم در حد زیمبابوه حساب میشه
این سالوس بازی وزیر کار گویا تمامی نداره آن از بازی که در مورد افزایش حقوق سال 1402 در شورای عالی کار برای کارگران در آورد و این هم از ترفند جدید برای افزایش حقوق کارمندان خودش ... تشریف دارد فکر میکنه بقیه هم مثل خودش هستند
بابا ما هم کارمندیم در یکی از استانها به خدا از این خبرها نیست فقط برای وزارتخانها تصویب شده
ای مسلمان نماها
پرداختهای مربوط به مناسبتها چرا به بازنشستگان تسری ندارد .کارمندان از اضافه کاری و کارانه برخوردارند مناسبتها هم به آن اضافه شد لطفا فکری به حال بازنشستگان کنید.
نظام سرمایه داری همچنان بر سازمانها و دولت ها تسلط داره و کارگر رو روز به روز بدبخت تر میکنه
وزیر کار طرفداران سرمایه داران هست
بهترین راهکار برای کارگران هم کار نکردن در کارخانجات و کارگاهه است و خودشون برن اسنپ و تپسی کار کنند یا دلالی یا ...
مسئولین ایران متوجه حرفها نمیشن و هرکسی باید خودش گلیمش بیرون بکشه
به زدوی با کمبود شدید نیروی انسانی در همه عرصه ها مواجه می شویم و ترکیبش با کاهش جمعیت زنگ خطری برای هل آدم اهل فکر و دوستدار ایران هست ولی واقعا مسئولین متوجه نمیشن که علت کمبود جمعیت همین سیاستها است
کاش شکم ایرانیها بقدری سیر می شد که بجای پای هم گرفتن ، دست هم را می گرفتند !
طبق قانون کار، عیدی کارگران در هر سال 2.5 برابر حقوق است مشروط بر آنکه از یک عددی مثل 10 میلیون تومان بیشتر نشود. در حالیکه عیدی کارمندان هر سال کمتر از 2 میلیون تومان بوده است. آیا این مصداق تبعیض بین کارمند و کارگر نبوده است و کارگران عزیز این را بی عدالتی نمی دانند که حالا به یک یا نهایتا 4 میلیون عیدی در مناسبتهای مختلف (تازه اگر بدهند)، گیر می دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
شما کدام اداره هستین مگه گرفتین؟
به کارمندان یک ملیون پول به کارگران و معلمان یک ملیون وعده!
متاسفانه وزیرکارفقط برای بدبخت کردن کارگران اومده باید گفت وزیرضدکار ورفاه .....
والله من که کارمندم با 25 سال سابقه کار تا بحال هم چنین پرداختی به مناسبت ایام مذهبی و .... نداشته ایم نمیدانم این مبالغ را در کدام اداره می دهند ما هم انتقال بگیریم بریم به آن جا
این وزیر کار نفوذی دشمنان نیست که دارد مملکت را به هم میریزد . دو دستگی ایجاد کردن بین کارمند و کارگر ، وعده های بی عمل ، عدم تمکین به قانون ، خودسری و قلدری ، عصبانی کردن مردم به خصوص بازنشستگان و کارگران مظلوم و بی پناه که روزی قرار بود ولی نعمتان باشد و . . . . آی مملکت ! کسی نیست بررسی کند ؟ حتما" بعد از ایجاد مشکل باید بگویید که نفوذی ها در دستگاه ها رخنه کرده اند ؟
سلام به همگی :من هم کارمند هستم ولی دادن پاداشو حس نکردم چه برسد به گرفتن.همه وعده و وعیده!!باهم جنگ نکنید خبری نیست!!!!
من کارمند هستم. این دستورالعمل فقط برای بعضی ادارات دولتی مثل بانک ها بیمه ها شرکت نفت و گاز و برق و مخابرات هست. مطلقا چیزی به اسم رفاهیات و پاداش به چشم ندیدیم چون این پرداخت باید از بند سایر پرداخت بشه و اداره هایی مانند ما بحدی دستشان خالیه که در پرداخت هزینه های آب و برق و گاز هم ناتوان هستن
ولا خوشبحال اداراتی که همچین پرداخت هایی دارند
همش بی عدالتی
من که رای نمیدم
اصلا" به کارگران حق نمیدهم !!!!!!!!!!!!!!

من حاضرم پادش عیدی کارگران را با این یک میلیون تومان عوض کنم !!!!!!!!!!!!!!!عرضه دارین از حق خودتان دفاع کنید نه اینکه به کارمند بدبخت که از شما کمتر حقوق میگیره اعتراض کنید !!!!!!!!!!!!

این یک فیلمی از طرف وزیر وزرا و بالادستی هاست برای عدم افزایش حقوق کارمند و کارگر !!!! شما چقدر بدبخت هستید دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست