بازدید 4060

هشدار ترکیه به‌غرب درباره همدستی با وحشیگری اسرائیل

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه بوسنی و هرزگووین در آنکارا، سکوت غرب درباره وحشی‌گری اسرائیل در غزه را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ 16 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، همزمان با تشدید تنش‌ها بین مقام‌های آنکارا و تل‌‌آویو بر سر جنگ غزه، وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه (امروز) مواضع کشورهای غربی در قبال اسرائیل و جنگ آنها علیه غزه را محکوم کرد.

شبکه «تی آر تی» و دیگر رسانه‌های ترکیه خبر دادند که وزیر خارجه این کشور در نشست خبری مشترک با همتای خود از بوسنی و هرزگوین که به آنکارا آمده است، درباره روابط دو کشور و همچنین جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان صحبت کرد.

 هاکان فیدان در این نشست خبری ابتدا درباره روابط خوب ترکیه و بوسنی هرزگووین صحبت و از برنامه دو کشور برای تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه این نشست خبری، درباره ادامه حملات غیرانسانی اسرائیل به فلسطینیان نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و حملات به بیمارستان‌ها و دیگر اماکن غیرنظامی غزه سخن گفت.

دیپلمات ارشد آنکارا با تاکید بر اینکه باید «یک پاسخ قوی» به اسرائیل در خصوص هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی داده شود، از کشورهای غربی به دلیل مواضع آنها به شدت انتقاد کرد.

فیدان از کشورهای غربی خواست که «از ارزش‌های اخلاقی حفاظت و از همدست شدن در نقض فاحش حقوق بشر در غزه اجتناب کنند».

سخنان مقام ارشد آنکارا در شرایطی مطرح شده که بنا بر اعلام شامگاه چهارشنبه (دیشب) مقام‌های فلسطین در غزه، در حملات اسرائیلی‌ها تاکنون ۱۱۵۰۰ نفر شهید شدند که ۴۷۱۰ نفر از آنها، کودک بوده‌اند.

وزرای خارجه ترکیه و بوسنی و هرزگووین

وزیر خارجه ترکیه با محکوم کردن مواضع غرب اعلام کرد سکوت کامل کشورهای غربی که روی اسرائیل نفوذ دارند درباره وحشی‌گری در غزه، هشداردهنده و نگران کننده است.

اظهارنظر روز پنجشنبه وزیر خارجه ترکیه در حالی صورت گرفت که تنش‌های اخیر این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه خبرساز شده است.

پس از اظهارات تند اخیر رئیس‌جمهور ترکیه علیه اسرائیل در قبال جنگ غزه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم علیه او موضع گرفتند.

نتانیاهو گفته بود که از اردوغان موعظه نمی‌پذیرد و کوهن هم گفته بود: «اردوغان واقعیت را تحریف می‌کند و در سمت اشتباه تاریخ در کنار ایران، لبنان، سوریه و یمن که کشتار ۷ اکتبر را ستایش کرده‌اند، قرار گرفته است.

این اظهارنظرها، واکنش وزارت خارجه ترکیه را در پی داشت و این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای گفت: «مقامات اسرائیلی که با ظلم و کشتار مردم فلسطین وارد صفحات تاریک تاریخ شده‌اند، حق ندارند از قانون صحبت کنند».

وزارت خارجه ترکیه افزود: «نتانیاهو و کوهن نمی‌توانند با تهمت‌های بی‌اساس علیه اردوغان، جنایات خود را بپوشانند. عاملان این جنایات علیه بشریت، که خشم عمیق افکار عمومی جهانی را برانگیخته است، دیر یا زود محاکمه خواهند شد».

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری امروز خود در آنکارا خطاب به کشورهای غربی هشدار داد، سکوت در برابر بی قانونی اسرائیل در غزه به منزله چراغ سبز دادن به بی قانونی در سراسر جهان است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست