بازدید 2453
۱

حمله دوباره ارتش رژیم اسرائیل به بیمارستان شفا

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر مجتمع بیمارستانی شفا در غزه را مورد حمله قرار داد و بولدوزرها و ماشین آلات جنگی اشغالگران از دروازه جنوبی وارد بیمارستان شدو اقدام به تخریب محوطه آن نمود.
کد خبر: ۱۲۰۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ 16 November 2023

 

به گزارش تابناک، نیروهای ارتش اشغالگر اسرائیل، روز پنجشنبه با حمله مجدد به بیمارستان شفا در غزه باعث رعب و وحشت در میان آوارگان و همچنین زخمی ها و بیماران بستری در آن شدند.

حمله نیروهای اشغالگر به این بیمارستان در حالی انجام شد که به علت حملات مکرر اشغالگران و قطع آب و برق و مواد و تجهیزات پزشکی، این مرکز درمانی با وضعیت بسیار ناگواری مواجه است.

بولدوزرها و ماشین آلات اشغالگران امروز از دروازه جنوبی وارد بیمارستان شده و اقدام به تخریب محوطه آن کردند. این در حالی است که تانک های رژیم اشغالگر از یک هفته قبل، بیمارستان را به محاصره درآورده است.

دکتر احمد المخللاتی رئیس بخش سوختگی این بیمارستان گفت: اشغالگران در هنگام ورود به بیمارستان اقدام به تیراندازی گسترده کردند و کلیه خودروهای پارک شده در محوطه بیمارستان را تخریب و در یک مکان جمع کردند تا بدین ترتیب راه را برای پیشروی احتمالی تانک ها باز کنند.

المخللاتی افزود: بیمارستان، دیگر قادر به ارائه هیچ گونه خدمات پزشکی به بیماران و زخمی ها و آوارگان نیست و آنچه در حال روی دادن است یک جنایت جنگی تمام عیار است.

رئیس بخش سوختگی بیمارستان افزود: نوزادان نارس با مشکلات زیادی مواجه هستند. به همین دلیل گمان می کنم ما هر روز شماری کودک بستری را از دست خواهیم داد.

اسماعیل الثوابته مدیر کل دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز در این باره گفت: ارتش اشغالگر صهیونیستی برای بار دوم به بیمارستان شفا حمله و اقدام به تخریب دروازه ها و محوطه آن کرد.

الثوابته افزود: هنوز هم نیروهای اشغالگر در داخل بیمارستان حضور دارند و همه حاضران در بیمارستان را تهدید می کنند. به همین دلیل ما رژیم اشغالگر را مسئول این جنایت می دانیم.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد: ارتش اشغالگر اقدام در جریان بازرسی از بخش های مختلف بیمارستان، به تخریب تجهیزات پزشکی آن نموده و آوارگان و زخمی ها را مورد ضرب و جرح قرار داده است. این در حالی است که شماری از زخمی های بستری در بیمارستان در وضعیت وخیمی به سر می برند و نیروهای اشغالگر به طور مستقیم به طرف آوارگان پناه گرفته در بیمارستان تیراندازی می کند.

خبرگزاری فلسطینی سما نیوز در این باره گزارش داد: درگیری ها در اطراف بیمارستان شفا از صبح پنجشنبه تاکنون متوقف نشده و اطراف بیمارستان به یک منطقه نظامی تبدیل شده است و هیچ کسی نمی تواند وارد آن شود.

مدیر کل بیمارستان های غزه نیز اعلام کرد از دولت مصر درخواست کرده ایم با توجه به تکمیل ظرفیت کلیه بیمارستان ها، زخمی های غزه را پذیرش نماید.

وی افزود: برخی سازمان ها تماس هایی را برای خارج کردن کلیه بیماران از مجتمع درمانی و بیمارستانی شفا انجام داده اند.

به دنبال آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته، رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه علاوه بر زنان و کودکان و ارتکاب جنایات جنگی، به بیمارستان ها هم حمله می‌کند و با بستن گذرگاهها، مانع از ورود سوخت به نوار غزه برای تأمین برق بیمارستان ها شده که این امر منجر به از کار افتادن ژنراتورهای بیمارستان ها و قطع برق و فوت بیماران و زخمی های تجاوز اخیر اشغالگران به غزه شده است. بر اثر حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه تاکنون بیش از ۱۱۵۰۰ فلسطینی شهید و ۲۹ هزار دیگر زخمی شده اند.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی و پس از چند روز ورود زمینی صهیونیست ها با تانک های پیشرفته به غزه، عملا این منطقه به گورستان تانک ها و نظامیان صهیونیست تبدیل شده و رزمندگان مقاومت بیش از یکصد تانک، نفربر و خودروی زرهی پیشرفته صهیونیست ها را هدف قرار داده و خسارت های سنگینی به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده اند.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
چرت و پرت چرا میگین دبیگه
کل بیمارستان رو گرفته ، بهش حمله میکنه ؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار