بازدید 3030
۳

چین اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) اظهارات «جو بایدن» که بار دیگر رئیس‌جمهوری چین را «دیکتاتور» خطاب کرد، غیرمسئولانه خواند و محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 16 November 2023


به گزارش تابناک، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با همتای چینی‌ خود در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک (APEC) در سانفرانسیسکو، به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا وی هنوز هم شی جین پینگ را "دیکتاتور" می‌داند، پاسخ مثبت داد.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این رابطه گفت: اظهارات جو بایدن «اشتباه و غیرمسئولانه» است، چین قاطعانه با «سوءاستفاده‌های سیاسی» مخالف است.

پیش از این و تنها یک روز بعد از سفر مهم آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن و دیدارش با عالی‌ترین مقامات چین از جمله رئیس جمهوری کشور میزبان، بایدن در اظهاراتی عجیب شی را «دیکتاتور» خطاب کرد.

با این حال، روسای جمهور ۲ کشور در مذاکرات دو جانبه خود در سانفرانسیسکو تاکید کردند که قصد دارند روابط میان آمریکا و چین را پس از ماه‌ها تشدید تنش، تثبیت کنند.

بایدن در این دیدار همچنین گفت: رقابت میان آمریکا و چین نباید به درگیری تبدیل شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
آیا غیر از این است و آیا بابدن دروغ گفته است؟ آیا رییس جمهور چین توسط مردم چین انتخاب شده است؟
آقای شی شما به بزرگی خودتان ببخشید اسلیپی جو دیگه برای خودش هپرا حرف میزنه !
خب، بایدن از یه نگاهی درست گفته ولی کل نظام آمریکا دیکتاتور است. دیکتاتور یعنی آنکه آنچه را خود درست میداند یا مطلوب میداند به سایرین دیکته میکند. آیا عملکرد آمریکا غیر از این است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی