بازدید 3367

قبل از گرفتن وام، ببینید در کدام دهک هستید/ خانه‌هایی که ممنوع المعامله می‌شوند/ پشت پرده افزایش تعداد بانک‌های عراقی/ میل به نقدینگی در مردم شد؟

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند خودرویی نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد، شاخص بورس بالاخره تقویت شد، روشن شدن نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها، دلار در این مرکز بازهم قد کشید، استراحت سکه در بازار تهران و خودروی نیم میلیاردی در بازار تهران را در بر دارد.
کد خبر: ۱۲۰۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 13 November 2023

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

 

خودرویی نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد

مازیار بیگلو عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو نیز در نشست خبری اظهار کرد: خودرویی نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. قطعه‌ای نمی‌توانیم داشته باشیم مگر اینکه چینی باشد. وی اضافه کرد: ۵۴۴ میلیون دلار خودروسازان داخلی ما ثبت سفارش برای خرید قطعه دارند. سوال این است چرا این خریدها انجام می‌شود؟ بیگلو ادامه داد: پولی که به ما نمی‌دهند و باعث می‌شود قطعه ساز خط تولید را متوقف کند به چین می‌دهند و با همین بهانه توقف خط تولید از چین قطعه می‌خرند. آن هم قطعه‌ای که در داخل تولید می‌شود. یا اینکه میگویند قطعه ساز داخلی گران فروشی می‌کند پس چرا به نهادهای نظارتی معرفی نمی‌کنند؟ وی افزود: برای شرکت‌های زیرمجموعه خود با چینی‌ها قرارداد همکاری مشترک برای تولید قطعه منعقد کرده‌اند. قطعه‌ای که در بیش از دو دهه است در داخل تولید می‌شود. عضو انجمن قطعه سازان قطعه چینی با کمترین سطح کنترل وارد خطوط تولید شرکت‌های ایرانی می‌شود، گفت: در هیچ برهه‌ای در حوزه خودرو و قطعه تا این اندازه علنی به سمت چین نرفته بودیم. نهادهای نظارتی و وزارت صمت خود را به خواب زده‌اند و پولی که باید به جیب کارگر و صنعت ایران برود به جیب چینی‌ها می‌رود. وی افزود: تا این اندازه اهتمام برای زمین زدن یک صنعت با ۷۰۰ هزار حقوق‌بگیر عجیب است. بیگلو تصریح کرد: در شرایط فعلی خودروساز زیان ده، قطعه ساز و مصرف‌کننده ناراضی و فقط شرکت‌های چینی راضی هستند. /مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی