بازدید 2285

بروزرسانی قیمت محصولات ایران خودرو مطابق با صورت های مالی جدید گامی رو به جلو در واقعی سازی قیمت خودرو است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بروزرسانی قیمت محصولات ایران خودرو بر اساس صورت های مالی جدید، رعایت استانداردهای 85 گانه و ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان را گامی رو به جلو در واقعی سازی قیمت خودرو عنوان کرد.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 11 November 2023

محمود عباس‌زاده مشکینی بروزرسانی قیمت محصولات ایران خودرو بر اساس صورت های مالی جدید، رعایت استانداردهای 85 گانه و ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان را گامی رو به جلو در تعیین قیمت واقعی و یا آزادسازی قیمت خودرو عنوان و بیان کرد: تفاوت بهای تمام شده تولید خودرو با نرخ بازار حاکی از این است که قیمت خودرو در کشور ما واقعی نیست و برای تعیین قیمت ها منطق اقتصادی وجود ندارد و متاسفانه این ما به التفاوت به جیب سوداگران رفته است. 
وی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود، تصریح کرد: شورای رقابت مرجع مناسبی برای تعیین قیمت خودرو نیست چراکه جایگاه بسیاری از اعضای این شورا ارتباطی به خودرو و اقتصاد خودرو ندارد.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی با توجه به زیان انباشته چند ده هزار میلیارد تومانی خودروسازان، تعیین قیمت خودرو با نرخی کمتر از بهای تمام شده منطقی نخواهد بود.  
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد قابل توجه بهای نهاده های تولید و تاثیر آن بر قیمت تمام شده تولید خودرو اظهار داشت: تثبیت قیمت محصول نهایی در حالی که بهای مواد اولیه هر لحظه در حال افزایش است با هیچ گونه منطق اقتصادی همخوانی ندارد و از آنجا که بهای نهاده های تولید 80 درصد قیمت خودرو را تشکیل می دهند قطعا باید نرخ ملزومات تولید را در بهای تمام شده خودرو لحاظ کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی