بازدید 3052

پیگیری‌ آلودگی هوای اراک

کد خبر: ۱۲۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶ 17 September 2010

عباس رجایی گفت:گزارش تحقیق و تفحص از تعاون روستایی کامل شده و طبق درخواست هیأت‌رئیسه که خواسته بودند گزارش خلاصه و برای قرائت آماده شود،به هیات رئیسه تقدیم شده است.

"عباس رجایی" نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با هفته نامه وقایع استان در خصوص آخرین پیگیری‌های حوزه انتخابی، مسائل روز کشور و مباحث مطروحه در کمیسیون کشاورزی گفت‌وگویی داشته که در پی آید؛

 آخرین پیگیری‌هایتان در حوزه انتخابیه مربوط به چه موضوعاتی است؟

یکی از کارهایی که از زمان مجلس هفتم پیگیر اجرایی شدن آن بودیم و کار سنگینی بود، مستقل شدن دانشگاه اراک بود که با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و شهر اراک این اتفاق صورت گرفت. البته از نظر بودجه‌ای این دانشکده از سال 1383 مستقل شده بود اما از لحاظ تشکیلاتی خیر و طی پیگیری‌ها این دانشکده از لحاظ تشکیلاتی نیز مستقل شده و تبدیل شد به دانشگاه صنعتی اراک.

پیگیری‌هایتان در مورد آلودگی هوای اراک در چه مرحله‌ای است؟

در بحث آلودگی هوای اراک یکی از مهم‌ترین مراکز آلوده‌کننده هوای شهر، کارخانه آلومینیوم اراک بود که با افتتاح یک خط تولید 110 هزار تنی آلومینیوم خط تولید قدیمی که آلوده‌کننده بود از مدار خارج شد اما با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی این مصوبه منتفی شد. در هفته‌های اخیر با نمایندگان استان و خریداران جدید کارخانه جلسه‌ای داشتیم که نتایج خوبی حاصل شد.

صاحبان جدید آلومینیوم اراک پذیرفتند ظرف یک سال آینده تعهد نصب فیلتر هوا و پالایش هوا در کارخانه و همه استانداردهایی که در آن جلسه توافق شد را اجرایی کنند.

استانداردهایی که آلومینیوم اراك به اجرای آنها متعهد شد، چه مواردی است؟

قرار شد حجم تولید کارخانه از 110 هزار تن به 310 هزار تن افزایش یابد. همچنین هزینه‌های اجتماعی که باید بپردازند و به عمران شهر و استان کمک کنند از جمله اینکه قرار شد به ورزش استان کمک کنند؛ همچنین قرار شد تا زمان آمدن مدیر جدید و ایجاد خط تولید جدید تعدیل نیرو انجام ندهند. همین‌طور این کارخانه متعهد شد یک نیروگاه 600 مگاواتی در یکی از مراکز استان بسازد و برق مورد نیاز خود را مستقیماً از وزارت نیرو تحویل بگیرد.

 نتیجه این توافقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با این اقدامات، ما می‌توانیم اراک را به عنوان قطب آلومینیوم کشور حفظ کنیم و اشتغال و بهره‌برداری آن را در سطح مطلوبی نگه داریم.

پیگیری‌هایتان در حوزه عمران شهری اراک در چه مرحله‌ای است؟

پیگیر کارهای شهرداری اراک در مباحث عمران شهری هستیم که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. در حال حاضر چند کار مهم را در سطح شهر داریم پیگیری می‌کنیم؛ سه تقاطع غیرهمسطح در شهر در دست ساخت است که تا 22 بهمن افتتاح می‌شود البته حداکثر تا پایان سال زمان‌بندی این پروژه‌هاست اما امیدواریم تا دهه فجر به پایان برسد.

همچنین راه‌های جانبی میدان محیط‌زیست اراک در دست پیگیری برای اجرایی شدن است؛ یک تقاطع غیرهمسطح در میدان انقلاب اسلامی اراک و یک تقاطع غیرهمسطح نیز در سردشت و سنجان در دست ساخت است که ترافیک این ناحیه را بسیار سبک می‌کند.

همچنین ادامه ساخت «بلوار اراک» را نیز که برای اعتبار آن از طریق بنیاد آفتاب اوراق مشارکت منتشر کرد‌ه‌ایم که مبلغ اوراق منتشر شده 500 میلیارد تومان است که درصدد هستیم منابع مالی پروژه از این طریق تأمین شود تا فاز 2 و 3 این بلوار را به بهره‌برداری برسانیم که در رابطه با توسعه عمرانی شهر اراک گام مهمی است.

 آخرین بحث‌هایی که در کمیسیون کشاورزی مطرح شد مربوط به چه مواردی است؟

گزارش تحقیق و تفحص از تعاون روستایی کامل شد و طبق درخواست هیأت‌رئیسه که خواسته بودند گزارش خلاصه شده و برای قرائت آماده شود، تحویل داده شد. همچنین اعضای هیأت تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی تعیین و معرفی شدند تا کارشان را شروع کنند؛ دو موافقتنامه و پروتکل همکاری نیز امضا شد که یکی از آنها مربوط به کنوانسیون آلودگی دریاها بود.

 بحث طرح جامع آبخیزداری در کمیسیون به کجا رسید؟

قرار شد جلسه سه روزه فشرده‌ای در این خصوص تشکیل شده و به صورت متمرکز و پیوسته، برای تدوین لایحه طرح جامع منابع آبخیزداری در این جلسات تهیه شود. چون قانون مربوطه قانون طولانی و مفصلی است كه احتیاج به جمع‌بندی دارد. همچنین در این خصوص قرار شده است که کمیسیون بازدیدهای استانی داشته باشد.

 نتیجه حضور مدیرعامل شیلات در کمیسیون کشاورزی چه بود؟

کمیسیون جلسه‌ای با مدیرعامل جدید شیلات برای بررسی مجدد برنامه‌های این سازمان داشت برای اینکه مشخص شود مدیرعامل جدید چه سیاست‌هایی را قرار است پی بگیرد و برنامه‌اش چیست که برنامه بدین‌ترتیب اعلام شد: میزان مصرف آبزیان در سبد خانواده از 2/6 به 8 کیلوگرم تا پایان برنامه پنجم برسد. همچنین 2میلیون تن افزایش تولید آبزیان در برنامه پنجم از دیگر برنامه‌های شیلات عنوان شد که به نظر من برنامه بلندپروازانه‌ای است اما معتقدیم که شدنی است و فقط احتیاج به برنامه‌ریزی و حمایت دستگاه‌ها دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست