بازدید 8773
۱

ماموریت جدید شستا: حذف شرکت‌های کاغذی

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: یکی از ماموریت‌های مدیر عامل جدید شستا، حذف شرکت‌های کاغذی است.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 10 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در آیین معارفه مدیر عامل جدید شستا، در خصوص آمار اشتغالزایی گفت: آمار موید ایجاد ۹۰۷ هزار فرصت شغلی جدید در تابستان ۱۴۰۲ است که این میزان، فرصت شغلی خالص بوده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغالزایی افزود: با وجود اقداماتی که در حوزه اشتغال صورت گرفته، اجازه نداده است ضریب پشتیبانی صندوق ها، مخصوصا صندوق تامین اجتماعی، کاهش پیدا کند.

صولت مرتضوی افزود: مهمترین کمک و پشتیبانی صندوق‌ها دربخش سرمایه گذاری است،  ۲۰ درصد شرکت‌های تامین اجتماعی ۸۰ درصد سود را می‌دهند و نکته حایز اهمیت در این مساله این است که مدیریت  ۸۰ درصد این شرکت های سود ده دولتی نیست و ما سهامدار هستیم.

وی با اشاره به رسالت صندوق تامین اجتماعی و صندوق سرمایه گذاری تامین اجتماعی در دور جدید فعالیت شستا گفت: دو موضوع باید بیت الغزل کار قرار گیردکه اولین آن افزایش ضریب پشتیبانی است که از طریق ایجاد سرمایه گذاری توسط دولت و ایجاد تسهیلات برای اشتغال انجام می‌شود و هم در نظارت میدانی و بیمه اجباری صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص دومین وظیفه صندوق‌ها افزود: ۲۰۰ شرکت سرمایه گذاری زیر مجموعه شستا در حال فعالیت هستند، که این شرکت‌ها باید تلاش کنند که نرخ بازدهی را افزایش دهند.

صولت مرتضوی با اشاره به فعالیت شرکت ها‌ی زیر مجموعه شستاگفت: شرکت‌های زیر مجموعه شستا، پیشرفت‌های خوبی داشتند، ولی کافی نیست.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، راه برون رفت از مشکلات در مجموعه شستا را کوچک سازی در این مجموعه برشمرد وگفت: بعضی از شرکت‌ها کاغذی هستند در حالی که نیازی به فعالیت شرکت‌های کاغذی نیست و بعضی شرکت هم قابل ادغام و بعضی شرکت‌ها نیز امکان واگذاری ویا توسعه وتکمیل دارند که در دوره جدید فعالیت شستا به این موارد باید توجه شود.

وی در خصوص مدیریت جدید مجموعه شستا افزود: به این نتیجه رسیدیم، در دور جدیدنیاز به فردی است که صاحب تجربه باشد و اینکه قدرت تصمیم گیری داشته باشد واز سویی دیگر دست پاک وخوشنام وعاشق خدمت باشد و از میان گزینه‌های مختلف مورد بررسی، اقای عارف نوروزی که در این حوزه کارنامه درخشانی دارند، انتخاب شدند.

مرتضوی همچنین در خصوص آقای نوروزی گفت: وی ویژگی‌های خوبی دارد و هر کجا که بوده توفیقاتش در هم افزایی بوده است و در این مجموعه هم از ظرفیت خوب شرکت‌هایی که در زیر مجموعه فعال هستند، بهره برداری خواهند کرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: انتظار ما از اقای نوروزی این است که در مدت مانده از سال ۱۴۰۲ رکورد جدید ثبت کند.
وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره مندی از حضور نیرو‌های جوان برای مدیریت کشور گفت: یکی دیگر از وظایف مدیریت جدید شستا، استفاده از نیرو‌های جوان انقلابی در این عرصه خواهد بود.

صولت مرتضوی، همچنین از اقدامات انجام شده در مدیریت قبلی مجموعه شستا تشکر کرد.

 انتصاب های سفارشی در این بنگاه اقتصادی حذف، و مدیران شایسته جایگزین می شوند

عارف نورزوی مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در مراسم معارفه خود باحضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شایسته سالاری و حذف انتصاب های سفارشی از الویت های اصلی شرکت شستا است.

وی با اعلام اینکه توجه بیشتر به معیشت بازنشستگان همزمان با تکمیل طرح های ناتمام، مولد سازی دارایی ها و افزایش اشتغال پایدار و شفافیت مالی ازدیگر الویت های شرکت شستا در زمان مدیریت جدید است، گفت: منابع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بین نسلی و متعلق به مردم است که باید برای فرزندان و نسل بعد این کشور محافظت شود.

مدیر عامل شستا این مجموعه اقتصادی را بستری مناسب برای پروش مدیران کارآمد برای کشور خواند و گفت: یکی از مهمترین راهبردها پرهیز از حاشیه ها است و همه باید در جایگاه و مسئولیت که داریم، تنها به وظیفه ی کاری خود عمل کنیم.
نوروزی با تاکید براینکه تاکنون در شرکت سرمایه گذاری شستا تلاش و اقدامات خوبی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم و به خصوص بازنشستگان صورت گرفته است، گفت: قدردان زحمات گذشته هستم اما این خدمات بایدشتاب بیشتری بگیرد و تلاشی مضائف برای انجام رسالتی که عهده دار آن هستیم، انجام دهیم.

وی ساماندهی بیشتر امور و تلاش برای بی نیاز کردن کشور از واردات غیر ضروروی را یکی از اقدامات راهبردی مدیریت جدید شرکت شستا عنوان کرد و گفت: اگر با هم افزایی بیشتر، نظام حاکمیت شرکتی را توسعه ندهیم و همچون گذشته به بنگاه داری شرکت های دولتی ادامه دهیم، به بیراهه رفته ایم.

سرپرست سابق ستاد اجرایی فرمان امام، افزایش شفافیت مالی و اداری را همزمان با توانمندسازی سرمایه انسانی در شرکت شستا را دیگر مسئله مهم این بنگاه اقتصادی عنوان کرد و افزود: انتظار دولت و سایر دستگاه های نظارتی و بالادستی ازجمله وزارتخانه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، افزایش شفافیت است، زیرا هرجا دچار ابهام و تاریکی شدیم کشور آسیب دیده است.

نوروزی با اشاره به لزوم افزایش سلامت کاری و پرهیز از حاشیه ها افزود: کسانی که با سلامت، دقت، و مسئولیت پذیری به مأموریت های اصلی خود اقدام می کنند، هیچگونه مشکلی برای ادامه راه نخواهد داشت، اما از فعالیت کسانی که دنبال کارهای سفارشی باشند، جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان پاسداری از خون شهدا، و ارزش های انقلاب را جزو مأموریت تک تک افراد آحاد کشور به ویژه دستگاه ها و سازمان های دولتی خواند و گفت: کوتاهی و بی توجهی در انجام وظیفه ، برخلاف مسیر شهدا و منافع مردم است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
شستا محل غارت سرمایه های بازنشستگان بوده از ابتدا تاکنون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار