بازدید 2060

چشم‌ انداز مثبت تقاضای نفت

کد خبر: ۱۲۰۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 08 November 2023

 دبیرکل اوپک انتظار دارد که با وجود چالش‌های کلان اقتصادی، رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت افزایش یابد.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، «هیثم الغیص» روز سه‌شنبه (۱۶ آبان‌ماه) در کنفرانس نفت آرگوس در لندن گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارد با وجود چالش‌های کلان از جمله تورم بالا و افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی جهان، رشد اقتصادی جهانی و تقاضای سوخت افزایش یابد.

وی افزود: آمریکا برای بهبود شرایط اقتصادی عملکرد مطلوب دارد، در حالی که اروپا در حال مقابله با وخامت اوضاع اقتصادی است.

دبیرکل اوپک ادامه‌داد: حتی رشد اقتصادی چین که پس از رفع محدودیت‌های کرونایی کندتر از حد انتظار بوده است، رشد ۴.۵ تا ۵ درصدی را پیش‌بینی می‌کند و از اروپا پیشی گرفته است.

الغیص تصریح‌کرد: زمانی که بحث تقاضا و چشم‌انداز به میان می‌آید، شاید برای کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، با وجود همه چالش‌ها و فشارها همچنان شاهد رشد اقتصاد جهانی سالم باشیم.

داده‌های رسمی روز سه‌شنبه نشان داد واردات نفت خام چین در ماه اکتبر افزایش یافته، در حالی که کل صادرات آن سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافته است.

انتظار کاهش تولید در پالایشگاه‌های چین در ماه‌های نوامبر و دسامبر می‌تواند تقاضای نفت را محدود و کاهش قیمت را تشدید کند.

دبیرکل اوپک گفت: رشد تقاضا در هند و دیگر بخش‌های آسیا مثبت به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود بخش هوانوردی در سطح جهان به افزایش تقاضا برای سوخت ادامه دهد.

الغیص افزود: در بخش خطوط هوایی، هنوز جا برای افزایش تقاضای سوخت وجود دارد، بنابراین ما نسبت به تقاضا کاملاً مثبت هستیم.

پیش‌بینی اوپک برای رشد تقاضای روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه‌ای در سال ۲۰۲۴ میلادی با برآورد افزایش روزانه ۸۸۰ هزار بشکه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) متفاوت است.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) در محل دائمی دبیرخانه اوپک واقع در وین اتریش گرد هم می‌آیند.

الغیص گفت: اوپک‌پلاس برای دستیابی به بازاری باثبات اقدام‌هایی پیشگیرانه انجام داده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر در جریان تجارت جهانی نفت، گفت: تغییرها پیش از آغاز تنش‌های مسکو- کی‌یف در فوریه سال گذشته میلادی در جریان بوده است و بازار بر اساس تحولات شکل می‌گیرد.

دبیرکل اوپک تصریح ‌کرد: سرانجام بشکه‌های نفت به سمت جایی سرازیر خواهد شد که بهترین مرکز تقاضا و قیمت مطلوب باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی