بازدید 1775

درهای اوپک برای ورود برزیل باز است

دبیرکل اوپک با توجه به افزایش تولید نفت برزیل اعلام کرد در‌های اوپک برای ورود این کشور باز است.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 08 November 2023

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، هیثم الغیص دبیرکل اوپک در کنفرانس نفت اروپایی آرگوس گفت در‌های اوپک برای ورود برزیل باز است.

وی گفت: «امروز برزیل به یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت تبدیل شده و خرید نفت خام را متوقف کرده است؛ بنابراین در‌های اوپک برای آن باز می‌شود».

با توجه به اینکه تولید نفت و گاز برزیل در ماه ژوئیه به اوج ۴.۴۸ میلیون بشکه در روز رسیده بود، منطقی به نظر می‌رسد که اوپک برای پیوستن این کشور آماده باشد. تولید نفت برزیل ۱۸.۶ نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته و به ۳.۵۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. طبق گزارش وود مکنزی، انتظار می‌رود شرکت‌های نفت خصوصی برزیل تولید خود را ۷۵ تا ۲۰۳۰ افزایش دهند. همچنین پیش بینی می‌شود شرکت پترو براس هم تولید خود را ۸۱ درصد تا آن زمان بالا ببرد. پتروبراس اعلام کرده قصد دارد ۷۸ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ برای تقویت تولید هزینه کند.

پیشرفت سریع برزیل در صنعت نفت و تبدیل شدن آن به یک صادر کننده بزرگ، از یک طرف آن را به یک گزینه وسوسه‌انگیز برای اوپک تبدیل کرده و از طرف دیگر تهدیدی برای اوپک در صورت نپیوستن به آن است.

وزیر انرژی برزیل در اوایل ژانویه ۲۰۲۰ با پیوستن به اوپک مخالفت کرد. وی در آن زمان گفت: «هدف ما افزایش تولید و مشارکت بیشتر در بازار بین المللی نفت و گاز است و تصمیمی برای پیوستن به اوپک یا هر سازمان یا انجمن دیگری نداریم، چون محدودیت رو نمی‌پذیریم و می‌خواهیم تولید خود را افزایش دهیم».

تنها مزیت پیوستن برزیل به اوپک افزایش قدرت این گروه برای کنترل بازار نفت است. آن وقت برزیل هم از اینکه بخشی از یک گروه قدرتمند باشد سود خواهد برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست