بازدید 3426
۱

فعلاً تصمیمی درباره کاهش مدت سربازی گرفته نشده!

«کاهش مدت سربازی» از جمله مهمترین خبرهای هفته‌های گذشته بوده است؛ اما آن چیزی که این موضوع را دوباره بر سر زبان‌ها انداخته، کاهش مدت سربازی به مدت ۱۲ ماه است که از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴ 07 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سربازی مهمترین دغدغه جوانان ذکور ایرانی و خانواده‌های آنهاست، مسأله ای که ارتباط مستقیم با تحصیل، اشتغال و دریافت تسهیلات و حتی اجازه خروج از کشور دارد.

درست ۲ هفته پیش یعنی ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) مدت خدمت دوره ضرورت تمامی سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند به مدت ۳ ماه کاهش یافت؛ خبری که موجی از شادی را در جامعه به همراه داشت اما در یکی دو روز گذشته خبری مبنی بر یک‌ساله‌شدنِ سربازی از سوی مصوبۀ کمیسیون تلفیق در رسانه‌ها منتشر شد؛ بدین مضمون که «پیرهادی» نایب‌ رئیس کمیسیون تلفیق برنامۀ هفتم از کاهش مدت زمان سربازی به ۱۲ ماه با مصوبۀ کمیسیون و معافیت مشمولان بالای ۳۰ سالِ دارای ۲ فرزند از خدمت سربازی معاف خبر داده و گفته بود: اجرایی شدنِ این مصوبه نیازمند تصویب مصوبه در صحن علنی و سپس تأیید شورای نگهبان است.

اما نکته مهم در مورد این خبر و سایر اخبار مرتبط با حوزه سربازی این است که موضوع سربازی در حیطه اختیارات مقام معظم فرماندهی کل قوا است که از طریق ستاد کل نیروهای مسلح دنبال می‌شود و ورود بدون اذن معظم له مغایرت قانون اساسی را دنبال دارد.

طبق آخرین مصوبه ستادکل نیروهای مسلح مدت زمان سربازی بین ۱۴ تا ۲۱ ماه است.

پیگیری‌های خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از مسؤولان حاکی از این است که فعلاً هیچ تصمیم دیگری در خصوص کاهش مدت سربازی وجود نداشته و مشمولان باید بی توجه به شایعات و بر اساس مصوبات ستاد کل وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
در حالی که از هرطرف دشمنان ایران را تهدید میکنند و احتمال درگیری با استکبار جهانی وجود دارد
چرا باید صحبت از کاهش مدت سربازی و یا کاهش یک ماهه آخر خدمت سربازان ماهر بشود آیا درست است!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست