بازدید 7993
۱

مدودف به لهستان هشدار داد

ولادیمیر مدودف معاون شورای امنیت روسیه، لهستان را دشمنی خطرناک و تاریخی نامید و هشدار داد که ورشو در مسیر تقابل مستقیم با مسکو و بلاروس قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 03 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، مدودف پنجشنبه در مقاله‌ای نوشت: تقویت ارتش لهستان و حضور نظامی این کشور در اوکراین ممکن است موجب تقابل مستقیم میان ورشو با بلاروس و روسیه شود.

وی در روزنامه روسیسکایا گازتا نوشت: در چنین شرایطی، گروه متحدان (روسیه و بلاروس) پاسخ متناسبی خواهد داد تا از تهدیدهایی که از خواسته‌های شیطانی لهستان نشات می‌گیرد، جلوگیری کند.

مدودف افزود: اقدامات اشتباه لهستان اگر با حمایت ناتو مواجه شود، ممکن است که تبعات خطرناک و طولانی‌مدتی برای تمام دنیا داشته باشد.

رئیس جمهوری سابق روسیه همچنین تهدید کرد که مسکو ممکن است در محاکم بین‌المللی از لهستان شکایت کند.

مدودف، لهستان را «دشمنی خطرناک» نامید و افزود: ما این کشور را دشمنی تاریخی می‌دانیم. اگر امیدی به آشتی با دشمن وجود نداشته باشد، روسیه باید رویکرد سختی با این مساله داشته باشد.

جنگ در اوکراین باعث ایجاد تنش در روابط روسیه و لهستان شده است. ورشو ضمن حمایت از اوکراین، روسیه را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در لهستان متهم کرده است. مسکو نیز ورشو را به اتخاذ مواضع خصمانه در قبال منافع روسیه در لهستان متهم کرده است.

مدودف از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری روسیه بود. او یکی از چهره‌های ضدغربی در ساختار حکومتی روسیه است. دیپلمات‌های معتقدند که دیدگاه‌های وی بیانگر مواضع رده‌های بالای قدرت در روسیه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
این جناب مدودف هم شده .... به هر کشوری که پوتین بگه دندوناشو نشون میده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست