بازدید 1863

بزودی از سامانه پدافندی بردبلندی رونمایی می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» در هفته‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 01 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نظر داریم یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» را رونمایی کنیم که در زمان مقتضی جزئیات این امر اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران و تاثیر آن بر دیپلماسی دفاعی، اظهار کرد: ما از قبل هم ارتباط و تعاملات دفاعی با کشورهای مختلف داشته‌ایم. این امر می‌تواند کمک کند که تعاملات بیشتر شود. صرفاً هم مباحث ما دفاعی نیست بلکه علمی، فناوری و غیرنظامی هم هست که می‌تواند به این موارد نیز کمک کند.

وزیر دفاع یادآور شد: پایان تحریم‌های تسلیحاتی می‌تواند حتماً  صادرات و واردات ما در حوزه دفاعی را افزایش می‌دهد.

آشتیانی با اشاره به قابلیت‌های ایران در عرصه پدافندی، گفت: ما در حوزه‌های پدافندی از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم. خیلی از کشورها هم درخواست دارند برخی از این سامانه‌ها را خریداری کنند. از آنجا که موضوع مربوط به پدافند است هم تمامی شرایط و مقررات بین‌المللی را لحاظ می‌کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: ما با کشورهای بسیاری در این زمینه ارتباط داریم. در داخل هم این توانمندی را داریم که با قاطعیت در حوزه پدافندی از فضای کشور مراقبت کنیم.

آشتیانی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فعلی جنگ غزه اظهار کرد: هر کشوری اگر در یکی از سطوح غافلگیری واقعاً غافلگیر شود و نتواند پیش‌بینی داشته باشد، از نظر دفاعی ضعیف است. رژیم صهیونیستی در هر سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی غافلگیر شد. چنین رژیمی با این غافلگیری می‌توان گفت در حال فروپاشی است.

وی افزود: این رژیم از سوی یک گروه مبارز فلسطینی غافلگیر شد و این نشان می‌دهد تمام ادعاهایی که داشتند و ابعاد توانمندی‌های دفاعی و اطلاعاتی آنان فریبی بیش نبوده است. آنان در یک باتلاق فرورفته‌اند و امکان ترمیم چهره خود یا خروج از این باتلاق را ندارند.

وزیر دفاع تاکید کرد: آمریکایی‌ها که سرآمدان خطاهای راهبردی و محاسباتی هستند هم در کنار این‌ها در این باتلاق افتاده‌اند و قطعاً آمریکا هم ضربه خواهد خورد. مسلمانان و آزادیخواهان و کشورهای منطقه تا حدی صبر دارند. حتماً همه کشورها گزینه‌های مختلفی را روی میزها دارند و آن‌ها را بررسی می‌کنند.

آشتیانی تصریح کرد: اگر به سرعت این جنگ متوقف نشود و صهیونیست‌ها و حامیانشان از خطاهای بزرگ خود بازنگردند، حتماً آسیب‌های جدی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ خواهند دید. برخی کشورهای اروپایی هم که دارند به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند باید مراقب باشند دچار خشم و غضب مسلمانان جهان نشوند.

وزیر دفاع همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال رونمایی از محصولات دفاعی تا پایان سال جاری اظهار کرد: ما هر محصولی را که به مرحله رونمایی برسد تا تحویل نیروهای مسلح شود و به ارتقای توان دفاعی کشور کمک کند را در دستور قرار داده‌ایم. محصولات متعدد و پروژه‌های بزرگی در پیش داریم که به مرور عرضه می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست