بازدید 5329
۱

فرونشست ۲۹ سانتیمتری زمین در استان البرز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: هر سال به طور میانگین سطح آب‌های زیرزمینی در البرز ۸۰ سانتیمتر افت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 29 October 2023

به گزارش تابناک، میانگین فرونشست زمین هم در کل استان حدود پنج سانتیمتر است که در برخی مناطق میزان فرونشست به ۲۹ سانتیمتر در سال می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: هر سال به طور میانگین سطح آب‌های زیرزمینی در البرز ۸۰ سانتیمتر افت می‌کند. میانگین فرونشست زمین هم در کل استان حدود پنج سانتیمتر است که در برخی مناطق میزان فرونشست به ۲۹ سانتیمتر در سال می‌رسد.

داوود نجفیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مصرف آب‌های زیرزمینی البرز گفت: استفاده از منابع آب در سال‌های اخیر مثل این بوده که ما ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب از نسل‌های آینده وام گرفته و به نسل‌های گذشته و کنونی پرداخت کرده‌ایم و آبخوان‌ها را طی این مدت خالی و در حال حاضر تمام منابع قابل برنامه‌ریزی استفاده کرده‌ایم.

نجفیان افزود: برای جبران بخشی از این وضعیت، طرح تعادل‌بخشی به سفره‌های زیرزمینی اجرا شد و در قالب این طرح سالانه ۵۵ میلیون مترمکعب از طریق سازه‌های تغذیه مصنوعی کردان و فردیس به منابع زیرزمینی اضافه می‌کنیم. علاوه بر آن انسداد چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز، برداشت از منابع زیرزمینی را کاهش داده‌ایم. ضمن اینکه سهمیه البرز از سدهای کرج و طالقان هم دو برابر شد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه آب باید به عنوان یک چالش جدی در کشور مطرح باشد ولی آن طور که لازم است جدی گرفته نمی‌شود؛ گفت: به همین دلیل است که سرانه مصرف آب در کشور ما برای هر نفر در روز ۲۶۰ لیتر است در صورتی که می‌توان این میزان را به نصف کاهش داد.

وی افزود: سرانه ۲۶۰ لیتری ایران در حالی است که میانگین جهانی مصرف آب ۱۴۰ لیتر و در کشورهای توسعه یافته ۷۰ لیتر است. با وجودی که در بخش آب مشکلات زیادی داریم اما نگرانی لازم در این خصوص شکل نگرفته است.

نجفیان در خصوص میزان افت آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین در استان البرز هم گفت: هر سال به طور میانگین سطح آب‌های زیرزمینی در البرز ۸۰ سانتیمتر افت می‌کند. میانگین فرونشست زمین هم در کل استان حدود پنج سانتیمتر است که در برخی مناطق میزان فرونشست به ۲۹ سانتیمتر در سال می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
هر سال به طور میانگین سطح آب‌های زیرزمینی در البرز ۸۰ سانتیمتر افت می‌کند. میانگین فرونشست زمین هم در کل استان حدود پنج سانتیمتر است...

فقط دقت کنید تو این چند سط سه بار این خط آمده....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی