بازدید 1906

اروپا ۳ برابر چین برای برق پرداخت می‌کند

وزیر امور خارجه مجارستان طی اظهاراتی هشدار داد که قیمت برق در اتحادیه اروپا اکنون سه برابر بیشتر از چین است.
کد خبر: ۱۲۰۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 28 October 2023


 به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان طی اظهاراتی هشدار داد که مشخص نیست اتحادیه اروپا پس از قطع روابط با روسیه چگونه می‌تواند اقتصاد رقابتی خود را حفظ کند.

وی روز پنجشنبه در یک کنفرانس بین‌المللی درباره امنیت اوراسیا در مینسک، پایتخت بلاروس، تأکید کرد که اقتصاد‌های شرقی و غربی طی دهه‌ها "به طور استثنایی" به یکدیگر وابسته بودند، اما قیمت برق در اتحادیه اروپا اکنون سه برابر بیشتر از چین است.

سیجارتو اظهار داشت: تصور موفقیت کشور‌های غربی بدون همکاری با کشور‌های شرقی تقریباً غیرممکن است؛ و برعکس آن نیز صادق است.

این دیپلمات در ادامه صنعت خودرو را "ستون فقرات اقتصاد اروپا" توصیف و تأکید کرد که بدون تأمین برق مقرون به صرفه نمی‌تواند وارد "عصر جدید" تولید خودرو‌های الکتریکی شود.

سیجارتو این گونه استدلال کرد که طی چندین دهه، ترکیبی از فناوری غربی و انرژی مقرون‌به‌صرفه شرق "بنیان" اقتصاد جهانی بوده است.

وی افزود: این ترکیب اکنون متأسفانه از هم پاشیده است. در نتیجه، مردم اروپا اکنون چهار برابر بیشتر (نسبت به گذشته) برای گاز پرداخت می‌کنند. ما سه برابر بیشتر از مردم چین برای برق می‌پردازیم. درک اینکه چگونه اقتصاد اروپا در چنین شرایطی می‌تواند رقابتی باشد دشوار است.

وی همچنین مدعی شد که طی یک سال و نیم گذشته، مسائل مربوط به تامین انرژی به "دستاویز مسائل سیاسی" تبدیل شده است، اگرچه انرژی هیچ ربطی به سیاست ندارد.

این وظیفه و مسئولیت دولت مجارستان است که تامین انرژی ایمن در این کشور را تضمین کند؛ و از آنجایی که بدون منابع روسیه از نظر فیزیکی غیرممکن است، ما به همکاری در روابط معقول با روسیه ادامه خواهیم داد.

این دیپلمات از سرگیری "گفتگوی متمدنانه" بین شرق و غرب را اولویت خواند و افزود که مجارستان آماده است تا در این زمینه میانجیگری کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم