بازدید 1889

وزیر کشور: دنبال الکترونیکی کردن شمارش آرا هستیم

وزیر کشور در گفتگو با ایلنا گفت: در حال تعامل با شورای نگهبان هستیم تا در یک هشتم حوزه‌ها انتخابات الکترونیک با صندوق رای هوشمند یا شبه هوشمند برگزار شود.
کد خبر: ۱۲۰۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ 28 October 2023

به گزارش تابناک، احمد وحیدی درباره این‌که حالا که ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار شده است، آیا امکان دارد روند رأی‌گیری هم به صورت الکترونیکی برگزار شود، گفت: بسیاری از فرآیندها الکترونیکی خواهد شد و در حال حاضر هم هست. قبل، حین و بعد از انتخابات ۲۵ فرآیند وجود دارد که غالب آن‌ها الکترونیکی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یک فرآیند دیگری هم است که مربوط به صندوق‌هایی است که در رأی‌گیری به شکل الکترونیک باشند، در واقع مفهوم‌اش این است فردی که می‌خواهد یکی از داوطلبین را انتخاب کند باید در صندوق هوشمند یا شبه هوشمند نام فرد را وارد کند.

 

وی ادامه داد: در قانون پیش‌بینی شده است یک هشتم از حوزه‌ها با هماهنگی شورای نگهبان این‌گونه شود. ما درحال تعامل با شورای نگهبان هستیم این را حل کنیم و کار یک هشتم انجام شود تا ما بتوانیم گام به گام به سمتی برویم که شمارش آرا هم الکترونیکی شود.

وحیدی درخصوص این‌که آیا این یک هشتم در شهرهای بزرگ قرار است باشد یا شهرها به صورت رندوم انتخاب می‌شوند، بیان کرد: باید با شورای نگهبان توافق کنیم، قانون پیش‌بینی کرده است با هماهنگی شورای نگهبان روی انتخاب این‌ حوزه‌ها باید توافق شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست