بازدید 2361

ماجرای تخفیف «یک میلیونی» در بازار اجاره

طیف قابل‌توجهی از قرارداد‌های اجاره مسکن در میانه پاییز امسال با تخفیف «یک میلیونی» به مستاجران، منعقد می‌شود. تازه‌ترین بررسی‌ها از شرایط بازار اجاره مسکن در ماه میانی پاییز نشان می‌دهد تعدادی از مالکان واحد‌های اجاره‌ای در مناطق مصرفی و پرتقاضا، برای آنکه فایل اجاره خود را زودتر به قرارداد با مستاجر تبدیل کنند و با ضرر و زیان ناشی از کمبود تقاضای پاییزی در این بازار مواجه نشوند، به ازای هر مترمربع واحد مسکونی، یک میلیون تومان روی مبلغ رهن کامل، به مستاجر تخفیف می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 28 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد ، به عنوان مثال اگر واحد مسکونی در مناطق میانی شهر با مساحت ۷۰ مترمربع با رهن کامل ۷۰۰ میلیون تومانی به بازار اجاره عرضه شده باشد در نهایت این فایل‌ها به طور معمول با رهن کامل ۶۳۰ میلیون تومانی یعنی با اعمال ۷۰ میلیون تومان تخفیف، تبدیل به قرارداد با مستاجر می‌شوند.
 
این موضوع این روز‌ها در طیفی از فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره مناطق مصرفی نیمه شمال و جنوب پایتخت فراگیر شده و به نوعی به یک عرف جدید تعیین اجاره بها در قراردادها، در میانه پاییز تبدیل شده است.
 
هم اکنون متوسط رهن کامل هر مترمربع مسکن در مناطق میانی شهر حول وحوش ۱۰ میلیون تومان است که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از فایل‌هایی که انتهای تابستان با این سطح قیمتی به بازار اجاره معرفی شده بودند هم اکنون به طور متوسط مترمربعی ۹ میلیون تومان قرارداد می‌شوند
 
یک مشخصه دیگر این روز‌های بازار اجاره امکان بیشتر مستاجر‌ها برای جست‌و‌جوی فایل‌هایی است که نسبت به میانگین اجاره بهای مناطق مصرفی، اجاره بهای پیشنهادی مناسب تری دارند.
 
در عین حال هنوز هم سطح اجاره بها به طور عمده از توان اقتصادی بسیاری از خانوار‌ها بیشتر است و مستاجر‌ها همچنان به‌رغم کاهش حرارت در بازار پاییزی اجاره، با دشواری از بابت پذیرش اجاره بهای پیشنهادی موجر‌ها روبه‌رو هستند:

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی