بازدید 1637
۱

۲۶۲۵ مرکز درمانی غیرمجاز تعطیل شد

رئیس اداره نظارت بر امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلی دو هزار و ۶۲۵ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان گفت: ۱۵۶ پرونده‌ کلان نیز بررسی شده و از این تعداد، ۵۲ پرونده رای بدوی از تعزیرات گرفته که ۲۶ مورد آن حکم برائت و برای ۲۶ مورد هم حکم جریمه‌های نقدی و محرومیت صادر شده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 24 October 2023


به گزارش تابناک، دکتر سیدحسین حاجی میرزایی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: اعضای قرارگاه مرکزی شامل نمایندگان دادستانی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان نظام پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران، معاون درمان و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت است. همچنین جلسات صبحگاه نظارت نیز به صورت مستمر و مرتب هر هفته تشکیل می‌شود. در این صبحگاه مباحث قانونی و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه درمان به بحث و بررسی گذاشته می‌شود تا در جهت افزایش اثربخشی نظارت‌ها بکار گرفته شود.

رئیس اداره نظارت بر امور درمان گفت: در شش ماه اول امسال، ۷۱ هزار و ۸۷۱ مورد بازدید از تمام مراکز درمانی صورت گرفته که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۳.۳۴ درصد رشد داشته است. در همین مدت تعداد دو هزار و ۶۲۵ مرکز غیرمجاز مداخله گر در امر درمان تعطیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹.۱۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۲۹۷ پرونده طی شش ماه نخست سال جاری به مراجع قضایی، انتظامی و تعزیرات حکومتی معرفی شده اند که در این زمینه نیز نسبت به بازه شش ماهه اول سال گذشته، شاهد رشد ۳۸.۷۹ درصدی هستیم. رشد این شاخص نشان از آشنایی بیشتر همکاران ادارات نظارت بر درمان دانشگاه ها با قوانین مرتبط و اهتمام بیشتر برای برخورد با متخلفین دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد جلسات تشکیل شده قرارگاه مرکزی نظارت بر سلامت ۴۳ جلسه بوده و در این جلسات، ۱۵۶ پرونده‌های کلان بررسی شده و از این تعداد، ۵۲ پرونده رای بدوی از تعزیرات گرفته که ۲۶ مورد آن حکم برائت و ۲۶ مورد هم حکم جریمه‌های نقدی و محرومیت صادر شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: ایجاد سامانه ملی نظارت بر موسسات پزشکی با هدف داشتن سوابق مدون از نظارت‌ها و بانک اطلاعاتی جامع از سوابق بازدیدهای نظارتی افراد و موسسات در دست اقدام است. با ایجاد این سامانه نظارت‌ها به صورت برخط و گسترده از تمام مراکز درمانی صورت خواهد گرفت.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: ثبت وقایع ناخواسته حیاتی نیز به صورت مستمر از سوی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه در سال‌های ابتدایی اجرای این برنامه هستیم، هدف اول تشویق و افزایش تعداد گزارش‌ها به میزان ۵ درصد نسبت به سال گذشته بوده که حاصل شد.

رئیس اداره نظارت بر امور درمان افزود: انجام تحلیل ریشه این خطاها در سال گذشته، ۹۰ درصد بود ولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۷۰ درصد وقایع تحلیل شده بود. بیش از ۲۰۰ درس آموخته از خطاهای انجام شده نیز در طی سال جاری در سامانه تخصصی مربوطه به منظور بهره‌مندی مراکز درمانی در سطح کشور ثبت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاجعه است مراکز غیر مجاز!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست