بازدید 9708
در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی مطرح شد؛

خودروهایی که متهم اصلی مصرف بالای بنزین هستند/ ناترازی بنزین حل شدنی است؟

باید تولید خودرو‌هایی که از سوخت‌های پاک استفاده می‌کنند، در دستور کار قرار بگیرد. اگر بتوانیم خودرویی تولید کنیم که سوختش سی ان جی باشد و همزمان شتاب بالا و کیفیت خوبی داشته باشد، قطعاً مردم به استفاده از این نوع خودرو‌ها تمایل نشان می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 23 October 2023

مواردی از جمله توسعه ناکافی ظرفیت پالایشگاهی کشور، رفع همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش ترددها، عدم تمرکز بر افزایش ظرفیت و تنوع سبد سوخت، خودرو‌های بی کیفیت و پرمصرف ساخت داخل و وجود تعداد قابل توجهی خودرو‌های فرسوده از جمله عوامل موثر بر ناترازی بنزین است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ تفـاوت فاحـش قیمـت ایـن حامـل انـرژی بـا کشـور‌های همسـایه ـ کـه در مـواردی تـا ۸۰ درصـد نیـز بـرآورد می‌شـود ـ سبب شـده است که قاچـاق بـا هر هزینـه‌ای، بـرای برخی افـراد جـذاب و اقتصـادی باشـد. بـه دلیـل پرداخـت یارانـه بـالا از سوی دولـت بـرای حامل‌های انـرژی در ایـران و پرداخـت نکردن قیمت واقعـی این حامل‌ها توسـط مصرف‌کننـدگان، هیـچ‌ یک از بخش‌هـا به‌دنبـال بهینه‌سـازی نیستند.

خودروهایی که متهم اصلی مصرف بالای بنزین هستند/ ناترازی بنزین حل شدنی است؟

اکنون سـالانه ۸۰ میلیارد دلار یارانه سوخت در کشـور پرداخت می‌شود و ایـن در شرایطی اسـت کـه سال ۱۴۰۱ مجمـوع درآمدهـای نفتـی کشـور ۴۳ میلیارد دلار بـود که ایـن اعـداد نشـان می‌دهـد، ایـران حـدود دو برابـر درآمدهـای نفتـی خـود را صـرف پرداخت یارانـه انـرژی کرده اسـت.

طبق آمار وزارت نفت، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تا اواخر شهریور، معادل ۱۱۶ میلیون لیتر در روز بوده است. این رقم در مقایسه با میانگین مصرف مدت مشابه در سال گذشته ۱۳.۵ میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

مصرف بی رویه بنزین و ناترازی اش، فشار اقتصادی بالایی بر دولت وارد کرده و کشور را با مشکلات جدی روبه رو می‌کند. کارشناسان معتقدند، هر چه سریع‌تر باید در راستای رفع این مشکل گام برداریم و به ویژه سیاست گذاری‌های دقیقی در راستای کنترل مصرف داشته باشیم.

البته به زعم کارشناسان، هر سیاستی که بخواهیم در زمینه بهینه سازی مصرف بنزین و یا اعطای یارانه در نظر بگیریم، تبعات گسترده‌ای دارد و سیاست‌ها باید با حساسیت بالایی اعمال شود.

خودروهای پرمصرف داخلی، متهم اصلی مصرف بالای بنزین هستند/ ناترازی بنزین حل شدنی است؟

صبوری فرد کارشناس انرژی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی، با اشاره به بروز مشکل ناترازی بنزین در کشور و زیان اقتصادی بالای آن، تصریح کرد: حل این مشکل نیازمند سیاست گذاری‌های صحیح است. دولت باید از نظریات کارشناسان حوزه انرژی نهایت استفاده را بکند و از طریق سیاست گذاری‌های دقیق در صدد رفع مشکل باشد.

وی ادامه داد: مساله خودرو، اولین و مهم‌ترین دلیل شدت بالای مصرف بنزین در کشور است. باید تولید خودرو‌هایی که از سوخت‌های پاک استفاده می‌کنند، در دستور کار قرار بگیرد. اگر بتوانیم خودرویی تولید کنیم که سوختش سی ان جی باشد و همزمان شتاب بالا و کیفیت خوبی داشته باشد، قطعاً مردم به استفاده از این نوع خودرو‌ها تمایل نشان می‌دهند. متاسفانه وابستگی کامل سبد سوختی خودرو‌های سواری به بنزین مشکل‌ساز شده است و باید حتما علاوه بر توسعه ظرفیت سی ان جی، روی خودرو‌های فرسوده فعلی نیز به سمت اسقاط برویم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: در حوزه افزایش ظرفیت سی ان جی کشور باید به موضوع ساماندهی جایگاه‌های موجود توجه داشته باشیم. مردم باید بدانند که اگر خودروی سی ان جی سوز می‌خرند، ساعت‌ها در صف‌های طولانی معطل نخواهند شد. یکی از دلایل عدم استقبال مردم از سی ان جی در کشور این بود که در دولت قبلی اقدامات خوبی در زمینه مدیریت جایگاه‌های سی ان جی و سوخت رسانی به مردم انجام نشد.

وی در خصوص بهره برداری از فاز ۴ ستاره خلیج فارس و افزایش بازدهی پالایشگاه‌های موجود تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم پالایشاه‌هایمان را به روز کنیم و ظرفیت پالایشگاهی کشور را افزایش دهیم، گام مهمی در راستای حل مشکل ناترازی بنزین برداشته ایم. عملیاتی شدن این طرح‌ها نیاز به حمایت دولت، صنعتگران و بخش خصوصی دارد.

این کارشناس انرژی گفت: اگر بتوانیم از طراحان داخلی و خارجی برای به روزرسانی پالایشگاه‌ها استفاده کنیم، اتفاقات مثبتی رخ می‌دهد. افزایش بازدهی پالایشگاه‌ها و انجام کار‌هایی که منجر به بالا رفتن سطح تولید و جبران ناترازی فعلی شود، شدنی است.

این کارشناس انرژی توضیح داد: در حوزه بنزین نیاز به تصمیم گیری عاجل و سیاست گذاری‌های سریع و صحیح داریم. متاسفانه غفلتی که در این زمینه در دولت قبلی شاهد بودیم، به تشدید مشکلات منجر شده است.

وی در پایان تأکید کرد: با همتی که در دولت برای حل مشکل ناترازی بنزین می‌بینیم، حتی می‌توانیم به صادرات بنزین به سایر کشور‌ها در سال‌های آتی هم امیدوار باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۲
اقتصاد مملکت را در جهت تولید رانت قرار داده اند. هدف از هر تصمیم اقتصادی، ایجاد رانت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
و البته یارانه کل مردم ایران را فقط در اختیار قشر مسافر کش قرار میدهند
اول اینکه دارید زمینه چینی واسه افزایش قیمت میکنید
دوم به مافای خودرو و جناب میرسلیم بکید که تولیدات داخل باعث این امر شدههمانطوزرکه کارشناس محترم گفته بعد فرق 206و پراید با لندکروز اینجا مشخصه
تا حالا ما در مورد کدوم بحران تونستیم راه حل صحیح بدیم که این دومین مورد باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
البته که با این کارشناسان دو زاری به هیچ راهکار مناسبی نمی رسیم . بجای دادن راهکار فقط تبلیغات دولت فعلی را کرد فکرکنم چند وقته دیگه یک سمتی در دولت بگیره
خودروهای ساخت داخل کیفیت ندارند- خودروهای ساخت داخل ایمنی ندارند- خودروهای ساخت داخل مصرف بنزین بالایی دارند- خودروهای ساخت داخل آلودگی زیادی تولیدمیکنند- خودروهای ساخت داخل به علت تکنولوژی قدیمی اصولا بنزین یورو 2 و 6 برایشان فرقی ندارد وهردو را ناقص وبا آلاینده های بالا میسوزنند- خودروهای ساخت داخل قیمتشان بسیاربیشتر ازیک خودروی متوسط ولی استاندارد خارجی است- خودروهای ساخت داخل.......هزارمشکل دیگر>>> اجازه واردات نمیدهیم مردم باید همین خودروها با شرایط وقیمت تعیین شده از طرف ما بخرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
برای اینکه حق باکسی است که زورش بیشترباشد وزورمافیای خودرو بیشتر از زور مردم و معدودنمایندگان مسئولیت شناس مثل رشیدی کوچی است
ماشین های پر مصرف که اصلا اثری ندارند
شما خوبید
تا وقتی ساختار درست نشه همینه
قاچاق مواد مخدر تا زمانی که چندین برابر سود داره ادامه داره
تولید لگن های داخلی تا زمانی که مکانی برای رانت و دزدی و مشغول شدن هست و تا زمانی که رقابت توسط دولت جلوش گرفته شده ادامه دارد
......
چندسال پیش پروفسوری که معاون وزیرصنایع بود گفت تولیدخودروهای باکیفیت پایین باعث ایجاد دههاهزارشغل در زمینه تعمیرات مختلف مثل میکانیکی -باتریسازی- زیربندی سازی- صافکاری و...خودرو شده است. از این ایده میتوان برای ایجاداشتغال در زمینه های دیگرهم استفاده کرد مثلا ساختمانهارا بی کیفیت ساخت تا زود خراب شوند ودر زمینه های مختلف بنایی- لوله کشی - کاشی کاری- گچکاری و....اشتغالزایی ایجادشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
خودروهای داخلی فضای معنوی جامعه را غلیظتر‌ میکنه‌ ولی ماشینهای خارجی هرکه توش بشینه‌ لاییک میشه‌
بخش بزرگی از مردم کمتر از 100 لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و تاثیر بسیار کمتری در آلودگی هوا و ناترازی بنزین دارند در مقابل بخشی مصرف بی رویه و بالا و تاثیر گذار دارند بهترین راه افزایش قیمت بنزین بر اساس میزان مصرف است در ضمن کسانی که بیش از یک خودرو دارند فقط یک خودرو آنها سهمیه داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
دلیل ناترازی، خودروهای گران قیمت داخلی اما پرمصرف می باشد، نمیشه از یه طرف مردم رو مجبور کنین که خودروی گران داخلی اما پر مصرف بگیرن و از طرف دیگه مانع واردات خودرو کم مصرف توسط همین قشر به قول شما پرمصرف بشین و بعد هم شاکی باشین که چرا ناترازی وجود داره و ... مردم مقصرن و ... مقصر خود دولت و خودروسازهای داخلی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
ناشناس 12:31 کاملا با شما موافقم اما بدون شک دولت به واردات خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب رضایت نخواهد داد چون دولت از فروش خودروهای داخلی و مالیات و هزینه های گمرکی سنگین به خودروهای خارجی درآمد بالایی دارد و البته به فکر درآمد بالا و حداکثری از فروش بنزین نیز هست در چنین شرایطی بهتر است هزینه بیشتر از پرمصرف ها دریافت شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
این داستان یک ماجرای جکومتی هست نه دولتی. میبنید ک با رفت و امد دولت های مختلف چیزی تغییر نمیکنه
80 میلیارد دلار یارانه سوخت؟؟!! دروغ محض فقط برای توجیه گرانی!!!
اگه سالی 2 برابر بودجه نفتی داریم یارانه سوخت میدیم پس الان باید یه کشور برشکسته باشیم!!!
در ضمن این مشکلیه که خود دولت بوجود آورده!! نه مردم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
هیچ یارانه سوختی وجود نداره. 10 برابر یارانه رو روی قیمت خودرو از ملت گرفتن.
سود سالانه مبلغ مازاد خودروهارو حساب کنید با بنزین 50 هزار تومنی هم جبران نمیشه.

وقتی داری یک خودرو درجه سوم رو 500 میلیون گرونتر از قیمت جهانی و واقعیش میخری با سود 20 درصد یعنی سالی 100 میلیون سود. به عبارتی ماهی 8 میلیون تومن سود که اگر بنزین لیتری 50 هزار هم بشه بازم میشه 160 لیتر بنزین در ماه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
دولت هزاران برابر یارانه سوخت رو با قیمت های بسیارگران خودرو داخلی و ۱۰ برابر بودن قیمت خودروی وارداتی به نسبت فوب خلیج فارس از مردم می گیرد
خودرو یا موتورسیکلت برقی با قیمت معادل بنزینیش وارد یا تولید کنید مشکل ناترازیتون حل میشه!!! خیلی چیز سخت و پیچیده ای نیست!!
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
در مدیریت ایرانی آسان ترین مسایل پیچیده ترین می شن چون باید ردنت هزاران نفر تامین شه
اولا سی ان جی سوخت پاک حساب نمیشه. این به اصطلاح کارشناس حوزه انرژی این رو باید بدونه. چرا هیچ حرفی از خودروی برقی یا هیبریدی نمیزنه

همش دولت قبل؟ چن سال دیگه این دولت هم میشه دولت قبل
محروم کردن مردم از واردات خودرو که یک حق بدیهی است باعث شده قیمت یک خودروی نسبتا لوکس خارجی 20 برابر قیمت جهانی اش باشد.آنوقت مثلا به ورزشکاران معدودی که اجازه واردات یک خودرو میدهند رانت به حساب میاید وعده ای هم درنهایت تعجب عوض آنکه به اصل موضوع که محروم کردن عموم مردم ازیک حق بدیهی است اعتراض کنند از اینکه چندورزشکارملی پوش را ازاین ظلم معاف کرده اند اعتراض میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
این قضیه در مورد گوشی موبایل و ... هم هست
کلا زورشون برسه نفس هم بخوای بکشی باید هوایی رو نفس بکشی که بعضی دوستان قبلا اون رو از ریه شون خارج کرده اند.
دیگه کسی ماشین بنزینی سوار نمی شه تو دنیا مگه 4 تا کشور مثل ایران و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
خرج خانم وبچه های مسئولین در دیار کفر بالاست بنابر این مردم بینوا بایدجورش را بکشند تا اونها اب تو دلشون تکون نخوره ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
این قضیه در مورد رییس جمهور هم هست. به دایره تایید شدگان نگاه کنید متوجه میشید.کلا دایره حق انتخاب ما بین چیزهاییست که به خوردمون میدن
خودرویی که الان تحت نام نیسان وانت ساخته میشود(وحتی یک پیچش هم مال نیسان نیست) 5برابراستاندارد سوخت مصرف میکند وبا اینکه سازمان موسوم به استاندارد (که رئیسش معاون رئیس جمهوراست) ساخت آنرا ازسال 1399 ممنوع کرده بود هنوزهم تولید میشود.خدابرکت بده یک خودروی ساخته شده ازمقداری فلزات ضایعاتی 600 میلیون. مطمئنا همه این 600 میلیون به جیب سایپا نمیره لابد کسای دیگری هم درصدی میبرند که این خودرو که اصلش راهم در نظربگیریم مال 60 سال پیش است هنوزتولیدمیشود.
اگر اجازه ندین ماشین با تکنولوژی روز وارد بشه و برای جندر گاز با این شرکتهای مونتازژ کار چینی دست به یکی کنین همینه. منافع ملی اینجا مهم نیست مهم منافع شخصیه که یک عده در کنار دولت پول به جیب بزنن. حالا اگر ماشینهای کم مصرف خارچی وارد میشد میلیاردها دلار بابت همین کم مصرف شدن سوخت دولت سود میکرد و مابقی بنزین و سوخت را صادر میکرد. نمونه اش بنده هر روز مجبورم از منزل تا محل کار بیست و هفت کیلومتر رانندکی کنم بر گشت هم همینطور. میشه پنجاه و چهار کیلومتر و اگر نروم مسافرت و خریدها و گشت و گذر برای منزل و غیره ماهانه 350 لیتر بنزین مصرف میکنم. تقریبا هر چهار روز پنجاه و سه جهار لیتر یعنی روزانه تقریبا دوازده لیتر چرا؟ جون ماشینم مال 16 سال پیشه و خارجی ولی سوخت بالا مصرف میکنه . حالا اگر جدید بود این دوازده لیتر میشد شش لیتر و کمتر اگر برقی و هیبریدی بود. من فقط یک نمونه هستم از نزدیک به بیست میلیون ماشین در کشور که دارن تردد میکنن. ببین سر به کجا میزد اگر عقلها کار میکرد و با دنیا در حال جنگ و ستیز نبودیم و اجازه واردات معقول داده میشد.
ارادتمند ای کیو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
ای کیو چندر غاز درسته
دنبال مقصر بین مردم نباشین
. مقصر اول دولت و خودرو سازها هستن در سال ۲۰۲۳ خودرویی با سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با این سطح آلودگی فاجعه است.خودرهای خارجی با این قدرت در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳ لیتر و ۱۰ برابر الودگی کمتری دارن. اما سود شما ۱۰۰۰۰ برابر خودروسازهاس اروپایی و ژاپنی هست پس باید این آشغال ها تولید بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
خوردوی ایرانی در 100 کیلیومتر 8 لیتر؟ دنا پلاس توربو خودم داشتم. مدل 1400 . تو شهر 100 کیلومتر زیر 12 لیتر نمیسوزوند.
باجناقم هم مدل 1401خرید و ازش پرسیدم گفت مال منم بالای 12 لیتر میسوزونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
کدام خودروی داخلی در 100کیلومتر 8لیتر بنزین میسوزونه؟جوک گفتی احمد اقا
راهکار زیاد است لیکن دولت فقط میخواهد از جیب ملت هزینه آنرا بپردازد ضمن آنکه زورش به تولید کنندگان اتومبیلهای بی کیفت داخلی نمیرسد ، جلوی تولید خودرو بی کیفیت را بگیرید ، اتومبیلهای هیبریدی بدون هزینه گمرکی وارد کنید و نیروی انتظامی بجای گیر دادن به موی خانها جلو قاچاق را بگیرد، نمره کردن اتومبیل در شهرهای بزرگ فقط برای اتومبیلهای کم مصرف مجاز شود و از تردد ماشینهای غیر استاندارد در شهرهای بزرگ جلوگیری شود ف اتومبیلهای فرسوده توسط نیروی انتظامی و یا شهرداریها جمع آوری و اسقاط شود و به دارندگان آنها وام کم بهره جهت جایگزینی با خودروهای استاندارد داده شود از تردد متورسیکلتهای بنزینی در شهر جلوگیری و موتور سیکلتهای برقی با شرایط مناسب در اختیار مردم قرار دهید و دست آخر نگاه ویژه ای به بالا بردن حمل و نقل عمومی داشته باشید.
دولت خودش مقصر ناترازی بنزین هست، از یه طرف خودروی پرمصرف گران قیمت داخلی تولید می کند و از طرفی قیمت خودروی سواری که در دوبی حدود ۳۰۰ میلیون هست، دولت وارد ش می کنه و ۳ میلیارد می ندازه به ملت ... از طرف دیگه حدود ۱۰ میلیون مهاجر وجود داره که از سوخت و ... هم استفاده می کنن ، بعد با کمال وقاحت می گه مردم پرمصرف هستن و ناترازی بنزین و ...
دلیل اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همسایه بخاطر سیاستهای غلط و بیسوادی مسوولینه که ارزش پول ملی رو هرروز کمتر میکنن وگرنه قیمت بنزین که توو اون کشورها ثابته. بعدشم الان هی توضیح واضحات میدین که چی بشه؟ شاخ غول شکوندین که مثلا این چیزا رو میدونین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
این نامسئولان ریاکار موقعی که به مردم پرداختی دارند قیمت کشورهای بد بخت بیچاره حساب میکنند ولی وقتی میخوان از مردم دریافتی داشته باشند به دلار ازاد ومشابه کشورهای مرفه اروپایی ....اینقدر مرد نیستند که حقیقت را بگویند فقط مقایسه بیجا میکنند .....به مردم ریال میدهند ولی دلار پس میگیرند این جماعت خدانشناس
یه نگاه به مرکز تهران نشان می‌دهد که همه خودروهای تهران با هر ترفندی وارد محدوده طرح ترافیک میشوند .حتی پلاک شهرستان و وانت ها .شهرداری نیز با فروش طرح بیشتر مردم را به استفاده از خودرو شخصی تشویق میکند و حرف از مصرف بنزین و آلودگی و شلوغی و غیره چرندی بیش نیست .حتی کنترل پلیس راهور نیز خیلی کم شده و انگار کسی گوشش به این حرفها بدهکار نیست .
بسیار هستند پدرانی که نه تنها خودرویی ندارند بلکه از بی پولی شرمنده زن وفرزندانشون هستند به خدا پول نون شب ندارند از اون طرف ماشین میلیاردی که بنزین ۳ تومنی میزنه هر مبلغ دیگه ای هم بزنه براش هیچ فرقی نداره خوب بقیه رو بدید به اون بدبخت و بیچاره که شبها گرسنه میخوابن برای جلوگیری از تورم وحمل ونقل سوخت CNG را همین مبلغ ثابت نگه دارید که قشر متوسط و ضعیف از این سوخت ارزان وپاک استفاده کنن
یکی از دلایل عدم استقبال مردم از سی ان جی در کشور این بود که در دولت قبلی اقدامات خوبی در زمینه مدیریت جایگاه‌های سی ان جی و سوخت رسانی به مردم انجام نشد.

چند روز پس از روی کار امدن دولت واکسن وارد شد دولت گفت من کردم، چند روز بعد عضو شانگهای شد گفت من کردم، ره و کارخونه افتتاح شد گفت من کردم و ...
ولی بعد از دو سال و خورده ای همچنان مشکلات به گردن دولت قبله
۸۰ میلیارد دلار یارانه سوخت! یعنی اتباع بیگانه ۸ میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل می‌کنند.بهترین راه حل رفع مشکل کمبود سوخت اخراج ۸ میلیون اتباع خارجی هست و می‌شود سوخت اضافه آمده‌ را صادر کرد.
همین که بعد از سالها متوجه شدید ناترازی بنزین ناشی از تولید خودروهای بی کیفیت و با متوسط مصرف بالاست جای شکر دارد زیان حمایت از تولید داخل این خودروه روزی حداقل 60 میلیون لیتر بنزین و 60 میلیون لیتر گازوئیل است
نمیدونم چرا مسئولین مملکت ما علاقه دارند بر خلاف بقیه دنیا عمل کنند که معمولا هم اشتباه میکنند و بعد بجای پذیرش اشتباه خیلی مغرورانه و با یکدندگی خاصی همون اشتباه رو ادامه میدن. اگر سی ان جی راه حل مشکلات بود که بیست سال قبل باید مشکل سوخت در مملکت رفع میشد.
اگر شرایط اقتصادی و معیشتی را اصلاح کنند ( که عرضه اینکار را ندارند) خیل عظیمی از پیران و جوانانی که یا بیکار هستند و یا درآمدها کفاف خرجشان را نمیدهند از صبح تا شب تو خیابانها مسافر کشی نمیکنند مضافا اینکه این تعداد خودرو که کم هم نیستند باعث ایجاد ترافیک و آلودگی هوا و مصرف سوخت چه بنزین و چه سی ان جی نمیشوند
خودرو دنا پلاس اتوماتیک دارم. در هر 100 کیلومتر با کولر روشن 20 لیتر بنزین مصرف می کند تازه اون هم تو مسیر کم ترافیک شهری. بهیچ وجه هم قابل تنظیم نیست. نمایندگی میگه تمام اینا همینجوری هستند. برادرم و دوستان هم همین مشکل را دارند. ماهی 900 کیلومتر جابجا میشم 3 باک کامل میزنم. ماشین هاشون افتضاحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
واقعا؟؟؟
شما مشکل ترافیک که باعث ان ضعف شهرداری است راحل کنی 90 درصد راه را رفتی روزانه چند میلیون لیتر بنزین تو این ترافیک میسوزه چند هزار میلیارد صفحه کلاچ و ..... استهلاک میشه چرا دولت چند تا اتوبان چند طبقه احداث نمی کنه دهها پارکینگ در نقاط شلوغ ایجاد نمی کنه تا راه بندان بخاطر پارک دوبل و سوبل ایجاد نشه !!!!
همه چیز مشخص هست راه کار هم مشخص است اما همچنان با وقاحت تمام کسانی که مصبب وضع موجودند در قامت مدعی و سوال کننده ظاهر می شوند!!
تا زمانی که بنزین ارزانتر از کشورهای همسایه است همین بساط هم ادامه دارد. تا بنزین ارزان هست کسی خودرو برقی سوار نمیشه . کارخانه مشتری خودروهای پر مصرف دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
کو خودروی برقی؟ هست و ملت نمیخرن؟ بنده خدا قیمت یک پراید لکنته مدل 88 که اوراقی هست الان معادل 25 ماه حقوق یک کارگره
تو صحبت از خودروی برقی میکنی؟
اتفاقا همه مردم از خودرو cng استقبال کردن ولی آیا دولت گاز داره؟ راهکار cng کردن خودروها نیست
راهکار تولید خودرو به روز و با تکنولوژی جهانی هست که در هر 100 کیلومتر کمتر از 6 لیتر میسوزونه نه خودروهای ایرانی که 10 لیتر میسوزونن
راهکار بعدی هم توسعه حمل و نقل عمومی هست که مردم صبح ها به راحتی به محل کار بروند
الان همه تاکسی های کشور فرسوده هستند
کافیه یکی از مسئولین تصمیم گیر دولت کمی وقت بگذارد و همین نظریات مردم که در بالا آمده بخونه تا راهکار حل مشکل بنزین را پیدا کنند.
به نظرم باید سرمایه گذاری روی خودروهای برقی باشد و سپس با استفاده از گاز نیروگاه های برقی ایجاد شود تا برق تولیدی نیروگاه های کوچک گازی به برق تبدیل و در حمل و نقل و خودروها به کار گیری شود.
تا مسافرکشی ها جمع آوری نشن چیزی درست نمی شه
خود دولت عامل ناترازی ست و به مردم ایران اجازه نمی ده خودروی کم مصرف بدون باجدهی به گمرک وارد کنن پس لطفا الکی طرف مردمو نگیرین
حمله مسافرکش ها به تهران عامل اصلی بحران هاست
مافیای خودرو با تولید لگن و مصرف سوخت بالا پدر مردم و دراورده منت ارزون فروشی سر مردم میزارید خجالت خوب چیزیه

با ورود خودروهای با کیفیت و کم نصرف هم دل مردم نجیب ایران و شاد کنید و هم مازاد بنزین و بفروشین نوش جان اقازادها تون

حقوق کشورهای همسایه رو هم فراموش میکنید همیشه
حساب کنید مردم چقدر به دولت یارانه می دهند؟ وقتی حقوق با تورم بالا نمیرود در اصل از جیب مردم به جیب دولت میرود..خود تورم هم مالیات پنهان است که دولت میگیرد
کی گفته دولت باتاکیدخوددولت بره دنبال تولیدخودرو،چرااولاتولیدخودرورابه بخش خصوصی واگذارنمیکند،چراواردات خودرومخصوصاهایبریدهارواجازه ورودنمی دهد،چراتولیدبنزین باکیفیت روبه اهلش نمیسپارداگرتمام اگرهاروحل کنداوضاع درست میشودجهت مقایسه شماهمین ماشینهای داخلی سازی شده روبابنزین استاندارداروپایی وبنزین داخلی مقایسه کنیدهمه چیزحل میشه
ناترازی سوخت مربوط به قاچاق شبکه ای و پولشوئی است باید پمپ بنزین ها را کنترل شدید کنند دستگیری شبکه ای با ۱۰۰۰ کامیون و ۸۰۰۰ سواری و گردش مالی میلیون ها لیتر که واحد پول شوئی بانک ها به توجه ندارند ،شده مشکل ساز برای مصرف کننده خرد.
اگر ویرانخودرو در این فرصت 40 ساله به سمت ساخت خودروهای هیبریدی و برقی می رفت، ایران الان صادر کننده بنزین می شد و هوای پاکتری می داشتیم و البته تعداد مراجعین به بیمارستان هم بسیار کمتر می شد. با CNG به هیچ وجه مشکل حل نمی شود.
همه مشکلات کشور به خاطر سوء مدیریت کلان و فساد مافیایی در کشور هست مصرف بالای بنزین هم همینه با بدتر شدن شرایط اقتصادی کشور و افزایش بیکاری بسیاری رفتند تاکسی اینترنتی کار کنند و این خودبخود باعث افزایش مصرف بنزین شد از طرفی تاکسی های اینترنتی هم کرایه ها را بالا بردند و بسیاری از مردم هم برای جا به جایی از وسیله شخصی استفاده می کنند که باز هم به افزایش مصرف بنزین منجر شد خودرو های بی کیفیت مونتاژ خودر مونتاژ کن
مقصر اصلی همان مافیا صنعت خودرو است که مانع راه اندازی خودروهای کم مصرف در داخل کشور است که دود ان به چشم مردم بنام مصرف بالا وپرداخت هزینه دو برابریووهمچنین اتش زدن به مواد کانی میشود
150دلار حقوق میدین .اقتصاد دان این یارانه سوخت نیست .هزینه رفت امد کارگران مجانی است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار