بازدید 2877
۱

حماس آماده آزادی دو اسیر زن صهیونیستی

سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) گفت که مقاومت قصد دارد دو اسیر «اسرائیلی» دیگر را آزاد کند، اما تا این لحظه، تل‌آویو نپذیرفته است.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹ 22 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس روز شنبه طی بیانیه‌ای از آمادگی حماس برای آزادی دو گروگان دیگر اسرائیلی مشابه با آزادی دو گروگان آمریکایی طی ساعات آینده خبر داد.

در این بیانیه آمده است که گردان‌های قسام به برادران قطری خود شامگاه دیروز (جمعه) اعلام کرد فردا طبق همان روالی که دو گروگان آمریکایی را روز جمعه آزاد کردیم، آمادگی خود را برای آزادسازی دو صهیونیست به نام‌های «نوریت اسحاق» و «یوخفد لیوشیتز» را فردا (یکشنبه) اعلام می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: آزاد سازی نوریت و یوخفذ با انگیزه‌های انسانی و یک طرفه صورت خواهد گرفت، اما رژیم اشغالگر از پذیرش آنان خودداری می‌کند.

در همین راستا، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شنبه شب در پیامی اعلام کرد که این گردان‌ها شامگاه امروز شنبه به برادران قطری اعلام کرده که قصد دارد دو اسیر صهیونیست به نام‌های «نوریت اسحاق» به شماره شناسایی ۰۰۱۱۴۵۴۱۶ و «یوخفد لیوشیتز» به شماره شناسایی ۰۰۵۲۳۶۹۵۵ را به دلایلی کاملاً انسان‌دوستانه و بدون هرگونه انتظاری آزاد کند اما کابینه رژیم صهیونیستی حاضر به تحویل گرفتن این دو اسیر نشده است.

پیش از این، جنبش حماس روز جمعه دو تن از اتباع آمریکایی که در جریان عملیات طوفان الاقصی (۷ اکتبر/۱۵ مهر) دستگیر شده بودند را آزاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر پس از آزادی دو اسیر آمریکایی نزد حماس گفت که آزادی دو آمریکایی در غزه پس از تماس‌های پیوسته و گسترده با تمامی طرف‌ها انجام شد.

وی افزود: تماس‌ها و گفت‌وگوهای قطر با اسرائیل و حماس برای آزادی دیگر اسرا در غزه ادامه دارد. قطر امیدوار است مذاکرات به آزادی تمامی اسرای غیرنظامی با تابعیت‌های مختلف منجر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اینا چرا صورتشون میپوشنن از کی از چی میترسن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم