بازدید 4943

راز سر به مهر در ویلای مهر جویی

کد خبر: ۱۱۹۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ 21 October 2023

پلیس البرز با دستگیری عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش در حالی به این ماجرای تکان دهنده پایان داد  که هنوز تحقیقات برای کشف زوایای پنهان و راز سر به مهر در ویلای مهر جویی ادامه دارد.

به گزارش رکنا، حدود ساعت ۲۲ روز شنبه 22 مهر ماه 1402، داریوش مهرجویی، کارگردان سرشناس ایرانی و همسرش وحیده محمدی فر در باغ ویلای خود به طرز هولناکی به قتل رسیدند. اولین کسی که با اجساد آن ها روبه‌رو شد، دخترشان مونا بود. مونا دختر ۱۸ ساله این زوج که ساعاتی را در خارج از منزل بود، بعد از بازگشت، مقابل در خانه با شرایط غیرعادی مواجه شد و بدون این که داخل برود از یکی از اقوامش کمک خواست.

سپس دختر جوان و فامیلشان با هم وارد خانه شدند و اجساد داریوش مهرجویی و همسرش را دیدند.آن ها ابتدا تصور کردند مقتولان هنوز زنده هستند بنابراین با اورژانس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. همزمان نگهبان شهرکی که خانه داریوش مهرجویی در آنجاست همراه پلیس به محل رفتند، اما بررسی‌های اولیه نشان داد ضربات کاری بوده و داریوش مهرجویی و همسرش جان باخته‌اند. به این ترتیب بلافاصله تیم ویژه‌ای برای تحقیق درباره این جنایت تکان‌دهنده تشکیل شد.در خانه آن ها، هیچ دوربین مداربسته ای نصب نبود و فقط دو دوربین مداربسته که متعلق به باغ همسایه است، در محل وجود دارد.

به گفته ساکنین شهرک، نگهبان شهرک ورود و خروج افراد را به طور دقیق کنترل می‌کند و کسی بدون اجازه ساکنین اجازه ورود ندارد. به همین دلیل هم معمولاً در باغ‌ها باز است و ساکنان فقط در ساختمان خود را می‌بندند.

یک زمین بایر مقابل خانه داریوش مهرجویی وجود دارد که به نظر می‌رسد عاملان قتل از آن جا وارد شده‌اند. هیچ شکستگی در قفل‌ها وجود نداشته و بنابراین عاملان قتل به راحتی وارد خانه شده‌اند.

در صحنه جرم چه خبر بود؟

شواهد حاکی از آن است که با چوب به سر داریوش مهرجویی زده و سپس شاهرگش را قطع کرده اند. همچنین مشخص شده که وحیده محمدی‌فر احتمالاً با سر و صدای قاتلان متوجه ماجرا شده است. او با عاملان قتل درگیر شده و آثاری زیر ناخن‌ها و دست‌های او بوده که احتمالاً متعلق به عاملان قتل است. آثار به جای مانده روی دست‌ها و پاهای این زن نشان می‌دهد او به شدت مقاومت کرده است.

از خانه داریوش مهرجویی دو گوشی موبایل و مقداری طلا سرقت شده، این در حالی است که اشیای قیمتی دیگری نیز در خانه بوده اما سرقت نشده و این نشان می‌دهد که عاملان قتل قصد صحنه‌سازی داشته‌اند.

4 مظنون شناسایی و 3 نفر بازداشت شده اند

چهار مظنون در همان ساعات اولیه صبح از سوی کارآگاهان شناسایی شدند، اما دستگیر نشدند. پلیس اعلام کرد که 2 نفر را بازداشت کرده و 2 نفر دیگر را بعدتر بازداشت خواهد کرد. این در حالی است که سگ‌های پلیس نیز رد خون را دنبال کرده و سرنخ‌هایی به دست پلیس داده‌اند.

پلیس در ادامه تحقیقات 10 مظنون را دستگیر کرد که 4 تن از متهمان اصلی پرونده بودند.

اما پلیس چگونه به قاتل مهر جویی رسید؟

پلیس اعلام کرد ساعاتی قبل از بازسازی صحنه جرم، چهارمین متهم را که در صحنه قتل داریوش مهرجویی حضور داشت و آلات قتاله و موبایل و طلا‌های همسر مهرجویی همراهش بود، بازداشت کرده است؛ اما این متهم کیست و چگونه دستگیر شد؟

بعد از این که پلیس مختصات تلفن همراه و محدوده تقریبی حضور چهارمین متهم را به دست آورد، برای این که به طور دقیق محل حضور او را ردزنی کند، از شهروندی که با این متهم و همچنین مهرجویی آشنایی داشت، کمک گرفت.

این شهروند که خود از باغ داران قدیمی منطقه است با متهم تماس گرفت و با به کار بردن اصطلاحات باغداری و چاه‌کنی از متهم خواست برایش در باغ چاه بکند.
 

مرد باغدار چنان حرفه‌ای با متهم که چاه‌کن است، صحبت کرد که توانست او را قانع کند و با هم قرار گذاشتند. این در حالی است که مرد باغدار با ماموران به طور کامل هماهنگ بود. این‌گونه بود که متهم محل حضورش را به مرد باغدار گفت و پس از آن ماموران بالای سر او حاضر شدند و وی را بازداشت کردند.

 بعد از این بازداشت، پلیس محل اقامت متهم را بازرسی و دو تلفن همراه وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی، مقداری طلا و آلات قتاله را پیدا و ضبط کرد.

باغبان متهم به قتل کیست؟

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار سایت جنایی به دست آورده است مردی که به عنوان باغبان داریوش مهرجویی معرفی شده باغبان او نبوده، بلکه باغبان صاحب قبلی خانه باغ داریوش مهرجویی بوده و با مختصات دقیق خانه آشنایی داشته است. این اطلاعات از سوی یکی از شهروندان که از همسایه‌های داریوش مهرجویی است در اختیار خبرنگار سایت جنایی قرار گرفته است. او گفته: ما دو نفر از متهمان را بعد از دستگیری شناسایی کردیم، همین که به محل آوردند‌شان مردم آن‌ها را شناختند. این‌ها از بچگی این جا بودند و ما همگی آن‌ها را می‌شناختیم.

نزدیکان داریوش مهرجویی در صحبت‌های غیر رسمی گفته‌اند داریوش مهرجویی و همسرش باغبان یا کارگر استخدام شده و رسمی نداشتند. البته افرادی برای کمک در نگهداری از باغ به خانه آن‌ها رفت و آمد می‌کردند.

 هرچند نحوه قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر بازسازی و این گره در پرونده باز شده است، اما طبق گفته سخنگوی فراجا احتمال دارد هنوز مظنونانی وجود داشته باشند؛ بنابراین به نظر می‌رسد هنوز معمای قتل داریوش مهرجویی و همسرش به طور کامل حل نشده است.این درحالی است که روز گذشته برخی از سایت های خبری اعلام کردند که متهم اصلی پرونده در اعترافات خود بیان کرده است مهرجویی و همسرش را به خاطر کینه ای که ازآن ها به دل داشت و همچنین طلب 30 میلیون تومانی به قتل رسانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی