بازدید 2952
۵

السیسی: ما گذرگاه را نبستیم، اسرائیل آن را بمباران کرد

رئیس جمهور مصر در آغاز نشست قاهره گفت که ما گذرگاه را نبستیم بلکه اسرائیل آن را بمباران کرد و ما همچنان مخالف کوچ اجباری فلسطینیان هستیم.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 21 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر امروز شنبه در آغاز نشست قاهره گفت که ما گذرگاه را نبستیم بلکه اسرائیل آن را بمباران کرد و ما همچنان مخالف کوچ اجباری فلسطینیان هستیم.

عبدالفتاح السیسی در این نشست اظهار داشت: به صراحت کشتار یا ارعاب شهروندان را محکوم می کنیم.

رئیس جمهور مصر در این نشست با بیان اینکه مصر گذرگاه رفح را نبسته‌، بلکه اسرائیل آن را بمباران کرده است، گفت: بار دیگر بر خواسته خود برای حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و  تمام  غیرنظامیان تاکید می کنیم.

السیسی در سخنرانی امروز خود گفت که با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا توافق کرده است،گذرگاه رفح باز شود و ادامه داد: بار دیگر بر مخالفت خود با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرده و آن را حذف نهایی مسئله فلسطین می‌دانیم.

وی در ادامه افزود: هر کس گمان می کند که ملت مقاوم فلسطین تمایل به ترک سرزمین خود، حتی اگر تحت اشغالگری باشند، دارند، سخت در اشتباه است.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که بعد از 14 روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، صبح امروز اولین کاروان از کمک‌های محدود بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح به سمت غزه حرکت کردند. « علم الصباح» فعال فلسطینی امروز تاکید کرد که این کمک‌های محدود، کمکی به تغییر شرایط فاجعه‌بار غزه نمی‌کند و باید یک گذرگاه ایمن که به طور شبانه‌روزی برای رساندن کمک‌های اساسی به نوار غزه فعالیت کند، ایجاد گردد و همچنین مجروحان و بیماران بتوانند برای دریافت مراقبت‌های پزشکی به مراکز مناسب درمانی منتقل گردند.

«وائل ابومحسن» مسئول رسانه‌ای در گذرگاه رفح اعلام کرد که تمهیداتی برای گشایش گذرگاه رفح به شکل کامل و دائمی اندیشیده شده تا کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه گردد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد که این رژیم از 7 اکتبر 3 بار گذرگاه رفح را هدف قرار داده است.

«آنتونیوگوترش» دبیرکل سازمان ملل دیروز در مقابل گذرگاه رفح گفت که دو میلیون نفر در نوار غزه پشت این دیوارها در رنج و عذاب هستند و غذا و سوخت و ... ندارند. نباید مردم فلسطین را دو بار مجازات کرد؛ یک بار با جنگ و یک بار با جلوگیری از رسیدن کمک‌ها.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
شما نبستید،اگرراست میگویید،چرا به صهیونیستها اعتراض نکردید؟،آقای السسی بسه دیگه،دست ازریاکاری ومزدوری برای صهبونیستها بردار.
درسته، ولی هیچکس هم به اندازه شما از بمباران گذرگاه رفح خوشحال نشد چون اگه باز می‌ماند جرات ارسال کمک نداشتید اون موقع باید به عالم و آدم جواب پس میدادید
ایول سیسی
صحرای سینا خالیه خب بدید مردم غزه درش زندگی کنن اگه طرفدار مردم غزه ای ؟ 2 ملیون نفر در 365 کیلومتر دارن زندگی میکنن خب چه اشکالی داره زمین رایگان خداست بده بیان درش زندگی کنن مرد حسابی
تو روز روشن دروغ می گه خبرنگار سی ان ان زنده و مستقیم در گذرگاه رفح حضور داره تا کنون هم هیچ گزارشی از بمباران این گذرگاه هیچ کسی نداده مصر خودش حاضر نمی شد گذرگاه رو باز کنه چون مردم غزه پشت درها بودن و مصر تحت هیچ شرایطی حاضر نیست حتی یک نفر از فلسطینی ها رو به مصر راه بده فقط می گفتن کمک می کنیم اما باید گذرگاه بسته باشه الان هم کامیون های دارو رو تا فرستادن غزه دوباره سریع گذرگاه رو بستن مبادا فلسطینی ها به مصر وارد بشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار