بازدید 3644
۱

افزایش ۱۵۰ دلاری قیمت طلا از آغاز درگیری‌ها

قیمت طلا امروز به بالاترین رقم ۳ ماه گذشته رسید و از زمان شروع درگیری نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی ۱۵۰ دلار بر قیمت طلا افزوده شد.  
کد خبر: ۱۱۹۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 20 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی‌ها در مورد تشدید درگیری‌ها در غرب آسیا و تقویت جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران، قیمت این فلز گران بها در معاملات امروز بازار‌های جهانی به بالاترین رقم ۳ ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی قرار گرفت.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲ گرم) در بازار‌های جهانی با ۴ دلار و ۷۵ سنت افزایش ۱۹۷۹.۲۱ دلار فروخته شد که بیشترین رقم از ۲۰ جولای به شمار می‌رود. طلا در آن زمان به ۱۹۹۵.۷۰ دلار در هر اونس رسیده بود.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: «بی‌ثباتی زیادی در مورد اسرائیل و غزه وجود دارد و و ۲ روز در این شرایط می‌تواند زمان بسیار طولانی به نظر برسد. از این رو حرکت به سوی طلا و ریسک‌گریزی در بازار وجود دارد. به نظر من این برای هیچ کسی عجیب نیست.»

رژیم صهیونیستی، روز جمعه یک منطقه شمالی غزه را با خاک یکسان کرد و دستور تخلیه بزرگ‌ترین شهر اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان را صادر کرد، زیرا می‌گوید به زودی دستور حمله به غزه را صادر می‌کند.

قیمت طلا در این هفته ۲.۶ درصد افزایش یافت و ۱۵۰ دلار از زمان شروع این درگیری بر قیمت طلا افزوده شده است.

فیچ سولوشز در یادداشتی با پیش بینی قیمت میانگین ۱۹۵۰ دلار در هر اونس برای طلا در سال جاری، اعلام کرد، با کم شدن نگرانی در مورد افزایش مجدد نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ از سوی فدرال رزرو، قیمت طلا افزایش یافته است.

هرچه نرخ بهره بالاتر می‌رود، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است بیشتر می‌شود.

بخش زیادی از بازار پیش‌بینی می‌کنند، فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست سیاست‌گذاری ماه آینده تغییر ندهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صد وپنجاه دلار در هر اونس یعنی در هر 31 گرم / و در حقیقت وبا پول ما و دلار 50 تومانی یعنی گرمی بیست و چهار هزار تومان ....... مبلغ مهمی برای تحریک مردم نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست