بازدید 1898
۹

منافع عده ای با کمبود دارو گره خورده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معتقد است منافع عده ای در واردات فوریتی دارو است.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 17 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حسینعلی شهریاری، در گفتگوی تلفنی با برنامه فرامتن شبکه افق، گفت: متأسفانه بانک مرکزی همکاری لازم با سازمان غذا و دارو را ندارد و رئیس سازمان غذا و دارو هم در جلساتی که با ما داشته است، مدعی است به موقع ارز نمی‌دهند.

وی از تأخیر در تأمین ارز دارو به عنوان یک بیماری مزمن نام برد و افزود: برای واردات ارز می‌دهند، اما با تولید داخل همکاری نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که چرا چنین شرایطی پیش می‌آید که مجبور شویم به صورت فوریتی اقدام به واردات دارو کنیم، گفت: احتمالاً منافع عده‌ای در واردات فوریتی است.

شهریاری افزود: به نظر می‌آید عده‌ای منتظر هستند ته کمبود به وجود بیاید تا واردات اتفاق بیافتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
وقتی درنهایت شگفتی سعیدنمکی که از تاجران ودلالان قدیمی دارو بوده وهست را برمسند وزارت بهداشت نشاندند وجان وسلامتی مردم دست یک دلال دارو افتاد چنین مسائلی تعجبی ندارد. بعد انتخابات 1400 امید براین بود که رئیس دولت جدید فردی شایسته ودلسوز را برمسندوزارت بهداشت قراردهد.چون وزارت بهداشت مثلا وزارت صنایع نیست بلکه مستقیم با زندگی وسلامتی مردم سروکاردارد ولی درنهایت تاسف رئیس جدید دولت هم فردی را وزیربهداشت کرد که اگر از نمکی بدترنباشد بهترهم نیست.
افرادی که دارو می گیرند رصد شوند آیا این افراد نسخه دارند و ....
پاسخ ها
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
دوست عزیز در حال حاضر داروهای تخصصی توسط داروخانه های خاص توزیع می شوند و با پرونده های پزشکی که برای بیماران تهیه شده حتی یک عدد دارو هم بدون نسخه و تایید بیمه تحویل نمی شود
مگر دارایی های آزاد شده نباید برای غذا و دارو اختصاص یابد ؟! حالا که آزاد شده در اختیار قرار دارد پس بهانه تامین ارز و سایر موضوعات چیه !!! یعنی دولت پول دارد ، ولی نمیتونه دارو تامین کنه ؟
لعنت بر اون کسی که مسیولیت داره و در مقابل کمبود دارو میگه مرگ دست خداست
فقط دارو نیست که
جلوی واردات دارو را به بهانه تولید داخل گرفته اند غافل از اینکه تولیدات داخلی همانند خودروهایمان فاقد کیفیت است و درمان کننده نیست و با ایجاد انحصار روز به روز قیمت داروهای داخلی را افزایش می دهند و بیمه ها هم هیچ پوششی ندارند
بیماران سرطانی و بیماران ام اس و ... در حال نابود شدن هستند
در مورد بسیاری از اقلام هم همین سیاست ساری و جاری است که تنگنا هم مرتفع نمیشود از کالاهای خیلی ضروری تا بسیاری از احتیاجات مردم توسط تاجرانی که با دلال صفتی وارد و با سیاست قطره چکانی صرفا در زراندوزیند طرف کار هستیم
از جمله دولت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست