بازدید 3892

شانس ویژه کشتی و ورزش ایران در المپیک پاریس

کد خبر: ۱۱۹۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ 13 October 2023

رقیب اصلی ایران در کسب مدال المپیک ، از بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ محروم شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ با حذف رسمی روسیه از المپیک پاریس، تیم های ملی کشتی ایران شانس کسب نتایج و مدال‌های بهتر را به دست آورده‌اند. 

روس ها در مسابقات اخیر قهرمانی جهان در بلگراد با پرچم اتحادیه جهانی شرکت کرده بودند و به دفعات کشتی‌گیران ایران را شکست دادند. 

آزادکاران ایران در بلگراد فقط یک بار موفق به شکست حریفان روس و آمریکایی خود شدند و حالا با کنار رفتن روس‌ها، میدان برای رقم زدن یک المپیک رویایی باز شده است.

طبق اعلام سایت رسمی المپیک، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک، کمیته المپیک روسیه را با اجرای فوری به حالت تعلیق درآورد. هیات اجرایی امروز تصویب کرد که کمیته المپیک روسیه تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در بیاید.

بنابراین کمیته المپیک روسیه دیگر حق فعالیت به عنوان کمیته ملی المپیک را ندارد و نمی تواند هیچ گونه بودجه ای از جنبش المپیک دریافت کند.

همچنین همانطور که در موضع و توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک در ۲۸ مارس ۲۰۲۳ آمده است، کمیته بین‌المللی المپیک این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در مورد شرکت ورزشکاران بی‌طرف با گذرنامه روسی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ و بازی‌های المپیک زمستانی تصمیم بگیرد.  

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین این حق را برای خود  محفوظ می دارد که بسته به شرایط، هرگونه تصمیم یا اقدام دیگری را اتخاذ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی