بازدید 5987
رییس جمهور در مراسم جشن مهر و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و موسسات و مراکز آموزش عالی:

نباید نسبت به نظر مخالف دانشجو و استاد ابایی وجود داشته باشد / به همه وعده‌هایمان وفاداریم

آیت الله رئیسی اظهار داشت: اینکه من بار‌ها گفتم دانشگاه‌ها اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت است، تعارف نیست بلکه یک حقیقت است.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 12 October 2023

نباید نسبت به نظر مخالف دانشجو و استاد ابایی وجود داشته باشد/به همه وعده‌هایمان وفاداریم

 

تابناک _ رییس جمهور با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی و حامیانش در نوار غزه، گفت: آنچه در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه علیه مردم روی می‌دهد به عنوان جنایاتی هولناک، مصداق جنایت علیه بشریت است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، روز پنجشنبه در مراسم جشن مهر و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و موسسات و مراکز آموزش عالی که در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شد، افزود: بنا بر قوانین و مقررات بین المللی، کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند و از این جنایات حمایت می‌کنند، باید پاسخگو باشند.

رییس جمهور تصریح کرد: رژیم امریکا باید در این خصوص پاسخگو باشد که چگونه زن و کودک را در برابر هجوم بی رحمانه قرار داده و خانه‌ها را ویران می‌کنند؛ هرچند این جنایات مربوط به امروز نیست و بیش از ۷۰ سال است که ویران کردن خانه‌ها و کشتن کودکان و زنان در این سرزمین وجود دارد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه خداوند متعال مردم فلسطین را همواره مورد عنایت و حمایت خود قرار دهد، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به مردم مقاوم فلسطین که طی ۷۵ سال گذشته به خاطر ظلم بزرگی که به آن‌ها شده در رنج و گرفتاری بسر می‌برند، استقامت و پایمردی مرحمت نماید.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به پیروزی‌های بزرگی که در روز‌های اخیر نصیب جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی شده است، تصریح کرد: باید ایام بسیار خجسته پیروزی بزرگ رزمندگان عزیز فلسطینی و مجاهدان راه خدا را تبریک گفت.

افتخارات کشور مرهون دانشگاه‌هاست

آیت الله رئیسی اظهار داشت: اینکه من بار‌ها گفتم دانشگاه‌ها اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت است، تعارف نیست بلکه یک حقیقت است.

به هیچ عنوان نباید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد از اینکه دانشجو و استادی نظری مخالف آن‌ها دارند و این بحث ابراز می‌شود، ابایی داشته باشند. اگر بحث و نظری هست و در این زمینه دیدگاه مخالف و انتقادی داشته باشند ایرادی ندارد؛ البته تا قبل از آن که تصمیم به مصوبه و قانون تبدیل شود، مناسب است و ایرادی به آن نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه، دانشجویان، پژوهشگران و محققان می‌توانند نظام مسائل کشور را به خوبی ببینند و استخراج کنند و بر اساس اولویت برای آن‌ها راه حل پیدا کنند، ادامه داد: باید دانشگاهیان ما استقبال مسئولین را همراه خودشان داشته باشند و مسئولان هم باید احساس مسئولیت و تعهد کنند تا دانشگاه بتواند حل مساله کند.

رئیسی تصریح کرد: افتخارات کشور ما مرهون دانشگاه است و اگر در صنعت هسته ای، نظامی، صنایع، معدن و کشاورزی موفق هستیم، همه مربوط به دانشگاه است؛ اگر امروز بیش از ۹ هزار شرکت دانش بینان در کشور فعال می‌کند، مربوط به محصول خروجی از دانشگاه‌هاست.

نوآوری‌های پزشکی شیراز برای کشور افتخار آمیز است

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه نوآوری‌های پزشکی در شیراز برای کشور افتخار آفرین است، گفت: گردشگری سلامت در این استان فعال شده است و بسیاری افراد از کشور‌های همجوار ایران ترجیح می‌دهند به جای اینکه به اروپا بروند، در شیراز مسائل درمانی خود را پیگیری کنند و در بیمارستان‌های این شهر تحت معالجه متخصصان ایرانی قرار گیرند.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: انتخاب شیراز به عنوان مرجعی برای انجام امور درمانی به این دلیل است که از نظر تخصص در بالاترین سطح و از جهت درمان بهترین شکل درمانی ارائه می‌شود و علاوه بر آن، هزینه کمتری نیز نسبت به درمان در کشور‌های اروپایی باید پرداخت کنند.

رشته و میزان جذب دانشجو متناسب با شغل باشد

وی در ادامه با اشاره به طرح موضوعات از سوی دانشجویان مبنی بر اینکه هم رشته‌ها و هم میزان جذب دانشجو حتما باید متناسب با شغل باشد، گفت: این حرف درستی است که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی احساس نکند برای او شغلی نیست، بلکه باید زمینه کار برای دانشجو فراهم باشد و احساس کند که می‌تواند جذب شغل موجود شود.

رئیس جمهور افزود: الان سیاستگذاری بر همین روال پیش می‌رود که دانشجویان بعد از تحصیل به هیچ عنوان، مشکل نبود شغل را احساس نکنند.


نباید نسبت به نظر مخالف دانشجو و استاد ابایی باشد

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد از اینکه دانشجو و استادی نظری مخالف آن‌ها دارند و این بحث و ابراز می‌شود، ابایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر بحث و نظری هست و در این زمینه دیدگاه مخالف و انتقادی داشته باشند ایرادی ندارد؛ البته تا قبل از آن که تصمیم به مصوبه و قانون تبدیل شود، مناسب است و ایرادی به آن نیست چراکه بعد از آن و تبدیل شدن به قانون، این موارد اخلال ایجاد می‌کند و سخت می‌شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: موارد تا قبل از اینکه مصوب شود، گرفتن نظرات دانشجویان و افراد بسیار مهم است و کمک بسیار بزرگی به غنای مصوبات فرهنگی می‌کند؛ این (گرفتن نظرات موافق و مخالف) به نظر من بزرگترین کمک به شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد است.

اشتغال در ۲۳ استان ساماندهی شده است

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نمانده و این امر در حال تحقق است، گفت: برخی شهر‌ها در جذب نیروی کارگر دچار مشکلاتی هستند، اما مساله اشتغال در ۲۳ استان ساماندهی شده است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد و همه تلاش ما هم این است که این ظرفیت‌ها به کار گرفته شود و همزمان امیدواریم با شکسته شدن بروکراسی‌های خسته کننده بسیاری از مشکلات حل و فصل شود.

وی افزود: تمام تلاش دولت معطوف به این است که نظام اداری ما کارآمد شود و بتوانیم بهره وری را که از مسائل مهم و محوری نظام اداری است، مضاعف افزایش دهیم.

به همه وعده‌هایمان وفاداریم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به همه وعده‌های خود وفادار و برای تحقق آن مصمم هستیم، اظهار کرد: برای تحقق وعده خود در ساخت چهار میلیون مسکن و دیگر موارد بیان شده با همه وجود تلاش می‌کنیم.

وی افزود: با این حال این شهامت وجود دارد تا اگر موردی محقق نشد، دلایل آن را با مردم در میان بگذاریم.

رئیس جمهور ادامه داد: اکنون در ایجاد سالانه یک میلیون اشتغال عقب نیستیم و مساله اشتغال اکنون در ۲۳ استان کشور دیگر بحرانی نیست.

رئیسی درباره مساله اشتغال تحصیل‌کرده‌ها نیز بیان کرد: زمینه‌های حل این مساله در حال فراهم شدن است و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های بسیار کشور برای این منظور به کار گرفته شود.

رئیس جمهور درباره وعده دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن نیز گفت: در زمان حاضر یک میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی در مراحل مختلف اجراست.

وی افزود: ساخت مسکن بسیار مهم است و از همین جهت اولویت دولت سیزدهم در شهر‌ها و روستا‌هاست؛ علاوه بر این، قانون نیز ساخت سالانه یک میلیون مسکن را تکلیف کرده است.

رئیسی عنوان کرد: دولت تمام همت خود را به کار گرفته تا ساخت این واحد‌های مسکونی را به شکل واگذاری زمین و تسهیلات یا واگذاری زمین، تسهیلات و ساخت به سرانجام برساند.

رئیس جمهور یادآور شد: در همین سفر به فارس قرار است، ۳۰ هزار واحد زمین برای ساخت مسکن واگذار شود.

وی اذعان کرد: اگر این وعده و دیگر وعده‌ها و حتی مواردی که مطرح نشده، اما خواسته مردم است، محقق نشد، حتما این شهامت وجود دارد تا دلایل آن را بیان کنیم.

رئیس جمهور گفت: سالانه یک میلیون زمین مورد نیاز کشور است، اما در دهه گذشته به این نیاز توجه نشده و باید در ابتدا کمبود‌ها جبران شود.

آیت الله رئیسی اعلام کرد: دولت سیزدهم مکلف به تکمیل ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر بود که تنها در دو سال ۱۰۰ هزار واحد آن را تحویل داده و بقیه نیز در حال اجراست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۶
وقتی که حرف و سخنرانی و ادعاها با عملکرد واقعی افراد ۱۸۰ درجه متفاوت است!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
آیا آقای رییسی ناهار خورده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
نباید نسبت به نظر مخالف دانشجو و استاد ابایی باشد
فقط باید سریع و انقلابی آتها را اخراج کرد!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
شیفته شوخی های آقای رپیس جمهور هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
ابراهیم رییسی و دولتش 70% مردم را به زیر خط فقر برده است.
افتخاری که تاریخ این مملکت ثبت شده است.
در این دولت خوردن گوشت و مرغ و.... برای بسیاری از مردم تبدیل به یک آرزو شده است.
خرید مسکن به یک آرزوی محال و دست نیفتنی تبدیل شده است.
قیمت خودروهای در پیتی را مانند جواهر
اصل به سفق اتاق کوبیده است.
تمام متخصصان را از کشور فراری و افغانی ها را در حال جایگزین کردن است.

این است دولت محرومان!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
به سانسورچی تابناک دستور داده شده که امروز کامنتها را با سختگیری فراوان منتشر کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
بنده خدا یه شوخی هم کرد شما جدیش گرفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
انتقاد بکنید
فقط یک مشکل کوچیک هست
اخراج می شوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
من موندم ایشون کی آیت‌الله شدند مگه موقع انتخابات حجت‌الاسلام نبودن ،
ناشناس
| France |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
روزنامه اعتماد
روز پنجشنبه ۲۰ مهر طی گزارشی خبر داد که از ابتدای مهر ۱۴۰۲ به دستور محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۲ هزار استاد حق‌التدریسی از واحدها و رشته‌های مختلف این دانشگاه به علت انتقاد از دولت از کار برکنار شده اند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
این عکس کجا گرفته شده پس دانشجوها کو شاید هم برای کادر دانشگاه صحبت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
زمان حسن بی بصیرت تخم مرغ را شانه ای 27000 می گرفتیم الان یک هفته قبل 135000 حالا میشه بگی به چی وفاداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
هشتاد میلیون ایرانی از رییسی باهوشترند
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
خدای تناقضه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
آیت الله؟؟؟!!
به همه وعده‌هایمان وفاداریم اما توان و سواد و تخصص عمل به آن ها را نداریم
آفرین به رئیس جمهور عزیز. سعه صدر و تحمل شما مثال زدنیست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
شما سالی یک میلیون مسکن ساختید؟
شما سالی یک میلیون شغل ایجاد کردید؟
شما ارزش پول ملی را بهبود بخشیدید؟
شما رشد اقتصادی 8% بوجود آوردید؟

شما به کدامیک از وعده هایتان عمل کردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
ابراهیم رییسی در این 2 سال فقط سخنرانی کرده و دستور داده.
تمام شاخص های مملکت در این 2 سال، به سالهای سال قبل برگشته است.
ولی واقعیت چیز دیگری است از اخراج اساتید کاملا مشخص است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
نه خب اونا ادم بدهاند که شما ملت شریف هم نمی خواهید سرکار باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
ولی مداح حدادیان را استاد دانشگاه تهران کرده !!!؟

و به شیخ زیکزاکی مدرک دکتری دانشگاه تهران داده!؟
با اینهمه استاد اخراجی اینحرفها معنیش چیه !!!!! اینم شده ادعای حمایت اقتصادی از مردم که در عرض یک شب قیمت غذا و دارو چندین برابر شد ؟!!!! اینم شده ادعای ساخت یک میلیون مسکن در سال که حتی به چندهزار در عرض دو سال هم نرسیده ؟!! این شده ادعای برنامه زیری که برنامه هفتم اصلا قابل اجرا نیست ؟!این شده ورود ماشین خارجی که دو ساله فقط حرف میزنید
از اخراج ‌اساتید پیداست.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
آنهایی که اخراج شدند حتما استاد نبودند، آشوبگر بودند در لباس استاد
تمام عرصه های مملکت اعم از پالایشگاه، نیروگاه، کارخانه، بیمارستان، فرودگاه دانشگاه، تجهیزات و ماشین آلات، جاده ها، خطوط ریلی، هواپیما، لکوموتیو، خودرو..... فرسوده و در حال ویرانی هستند.
گفت خود پیداست از زانوی تو
منظورتون کدام وعده هاست؟ ارزونی قیمت مسکن، خودرو، سکه، طلا، گوشت، اشتغال و ازدواج جوانان، و یا ............
" نباید نسبت به نظر مخالف دانشجو و استاد ابایی وجود داشته باشد "
کسی متوجه میشود که مخاطب شان چه کسانی هستند ؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
بله منظور ایشان این است که ابایی نداشته باشید فقط اخراج کنید.
الحمدالله که امروز تعطیل نبود ...
رئیسی، ، تعارض در حرف و عملش بسیار فاحش است .
این توهینی به شعور ایرانی ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
این عادت بسیاری ازمسئولین محترممان است که تصورمیکنند مردم همگی ازپشت کوه آمده اند وچیزی حالیشان نیست وهرچه بگویند مردم باورمیکنند
آقای رییسی دروغ از گناهان کبیره هست
... نگو مومن
یک قرارداد نانوشته ای بین ایشون وجلیلی وجود داره که ایشون فقط بعنوان رییس جمهور سخنرانی کنند بقیه کار را بسپارند به جلیلی ویارانش .از مجلس گرفته تا دولت همه شدند جبهه پایداری ودارن بلایی سر این ملت میارن که یادشون باشه که مصباح یزدی همیشه زنده است .مملکت دست رییس جمهور نیست اصلا ایشون کاره ای نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
مگه رییس جمهورهای قبلی کاره ای بودن ؟؟؟؟
رئیس جمهورمحترم بااینکه خیلی مسن نیستند ولی بنظر میرسد دربسیاری موارد حافظه ایشان اندکی ضعیف شده مثلاً قول داده بودندارزش پولمان حفط شود که ببادرفت وازارزش کاعذباطله کمترشد قراربوددیگرشاهد گرانیها نباشیم چنان قیمتها دراین مدت بالا رفتند که حتی توان گله کراری ازمردم گرفته شده رانت وپارتی بازی وسایر مشکلات بهمان صورت قبل وجودداردفقط تفاوت آن بادوره های گذشته آنستکه کاملاًعلنی شده وقبح آن بکلی ریخته شده
به نظر میرسد در حرف و ادعا چیزی بگو و در عمل عکس ان عمل کن سیاست رسمی دولت است.
از اینهمه استاد و دانشجوی اخراجی از دانشگاه پیداست چقدر راستگو هستید
خوب شد ایشان رییس جمهور نشدند که دلار بشود ۵ هزارتومان
آیت الله رئیسی اظهار داشت: اینکه من بار‌ها گفتم دانشگاه‌ها اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت است، تعارف نیست بلکه یک حقیقت است
خوب چرا استفاده نمی کنید از دانشگاهیان با سواد،
دروغگو‌ دشمن خداست
با اومدنت همه چیو خراب کردی
پس چرا اخراج می کنید چرا خانه نشین می کنید ؟
آقای ریسی حداقل یک کار رو درست انجام می دادید، فلسطین بیچاره درگیر جنگ شده ، دلار و طلا توی کشور ما داره افزایش پیدا میکنه
واقعا درست نیست
حداقل جلو این افزایش رو می گرفتید
با همین تز که میگویی حقیقت است استاد برهانی را تعلیق فرمودید؟!
گفتن دروغ های شاخدار چقدر عادی شده !!!
بازم وعده و وعید!؟
این همه دروغ
دقیقا نباید ابایی داشت، بزارید حرفاشون رو بزنن، باهاشون هم بحث نکنید و نترسید، سریع و انقلابی اخراجشون کنید :)
به همه وعده هایمان وفاداریم ولی اساتید غیر همفکر را اخراج میکنیم واتس آپ و اینستاگرام را فیلتر میکنیم مرغ را ۱۰۰ هزار تومان وگوشت را۵۰۰ هزارتومان ودلار را ۵۰۰۰۰۰ تومان میکنیم .مانع تحقق برجام می‌شویم و هنر مندان را تسویه میکنیم
اكثريت مردم در قبال گفتار ريس جمهور نظر متفاوتى دارند.
آن یکی گفتا اشتر را که هی
از کجا می آیی ای فرخنده پی
گفت از حمام گرم کوی تو
گفت خود پیداست از زانوی تو
یاد صحبت‌های میر حسین موسوی در مناظرات تلویزیونی ۸۸ افتادم که می گفت امروز با پدیده ای مواجه ایم که راست راست تو دوربین نگاه می کنه و دروغ میگه و سیاه رو میگه سفیده غلط رو میگه درسته
ایشون کی آیت الله شدند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی