بازدید 11604

سفر رییس جمهور به استان فارس و افتتاح اَبَرپروژه آزادراه شیراز ـ اصفهان / رییسی: مسیر ایران، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطات بین‌المللی است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 12 October 2023

 

سفر رییس جمهور به استان فارس و افتتاح اَبَرپروژه آزادراه شیراز-اصفهان/رییسی: مسیر ایران، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطات بین‌المللی است

تابناک _ اَبَرپروژه آزادراه شیراز - اصفهان در شش قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، صبح روز پنجشنبه ۲۰مهرماه با حضور رییس‌جمهور افتتاح و با بهره برداری از این طرح، علاوه بر مزیت‌هایی همچون کاهش مصرف سوخت، مسیر شیراز تا استان اصفهان و شهر‌های مرکزی و شمال کشور ۱۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر شد.

آیین افتتاح اَبَرپروژه آزادراه شیراز- اصفهان امروز (پنجشنبه) با حضور رییس‌جمهور، استاندار فارس و دیگر مقامات کشوری و استانی برگزار شد.

پیشرفت ۸۵درصدی پروژه در مهرماه سال ۱۴۰۰

عملیات اجرایی این پروژه که در سال ۱۳۸۹ آغاز شد، در مهرماه سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده بود و پس از تامین اعتبار از سوی دولت سیزدهم، هم اکنون به بهره‌برداری رسید و ارزش روز این پروژه، بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

این آزادراه در مسیر چه شهرستان‌هایی قرار دارد؟

این آزادراه در شش قطعه از دروازه ورودی شهر شیراز آغاز و تا ایزدخواست ادامه دارد که قطعات یک، دو و سه آن به طول ۱۰۷ کیلومتر حدفاصل شهر‌های سده تا ایزدخواست از مناطق سد ایزدخواست، کوه مروارید، روستای خسرو شیرین و رودخانه سفید می‌گذرد.

همچنین قطعات چهار، پنج، شش و هفت به طول ۱۱۸ کیلومتر حدفاصل شهر‌های سده تا شیراز از مناطق تنگ براق، دشت کامفیروز، تنگ بستانک و تنگ خیاره گذشته و به بزرگراه شیراز - سپیدان متصل می‌شود.

از ایزدخواست تا اصفهان هم به طول حدود ۱۱۶ کیلومتر حدفاصل شهرضا - سه راهی مبارکه - ایزدخواست در دست مطالعه است و طبق برنامه زمانی تعیین شده، عملیات اجرایی آن به‌ زودی آغاز خواهد شد.

مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز ۵.۵ تا شش ساعت به طول می‌انجامد و با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان که برخلاف مسیر فعلی به شکل مستقیم است، طول مسیر ۱۳۵ کیلومتر کوه‌تاه‌تر می‌شود، در حقیقت مسیر فعلی تا ۲ ساعت کاهش می‌یابد.

برنامه دولت این است که پس از افتتاح این مسیر با ادامه محور به سمت اتصال به بوشهر، شبکه کریدوری کشور را از شمال و از طریق مرکز کشور به دریا متصل کند.

در حال حاضر قطعه هفتم آزادراه شیراز - اصفهان تا ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت قطعه هشتم نیز ابلاغ شده است.

بزرگ ترین رویداد حمل و نقلی فارس

این آزادراه از مزایای بسیاری برخوردار است؛ عبور مسافران از این جاده موجب کاهش مصرف سالیانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت، معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور نسبت به مسیر قبلی می‌شود چرا که با بهره‌برداری از آن ۱۳۵ کیلومتر طول مسیر بین شیراز و اصفهان کوتاه‌ترو ۲.۵ ساعت از زمان سیر کاسته شده است.

همان‌گونه که گفته شد در حال حاضر ۶ قطعه نخست به طول ۲۱۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و قرار است با برنامه‌ریزی انجام شده در مدت هفت ماه آینده، عملیات اجرایی قطعه هفتم آن نیز تکمیل و آزادراه به شهر شیراز متصل شود.

بزرگ ترین پل آزادراهی کشور در مسیر شیراز- اصفهان

مرتفع‌ترین پل آزادراهی کشور در آزادراه شیراز-اصفهان قرار دارد؛ پل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به طول ۲۶۴ متر در قطعه ۳ آزادراه شیراز-اصفهان قرار دارد و بر روی دره رودخانه سپید و در ارتفاع ۱۱۰ متری از کف دره واقع شده است.
طول دهانه وسط آن ۱۲۵ متر و طول دهانه‌های کناری پل ۶۶ و ۷۳ سانتی‌متر است و خودرو‌های عبوری به سهولت در عرض ۱۵ ثانیه از یک سمت به سمت دیگر پل تردد می‌کنند. نوع پل بتن دره‌ای پیش تنیده است. قالب‌بندی پل از نوع شاریو پیش تنیده و نوع رویه پل آسفالتی است و برای ساخت آن ۱۶ هزار و ۹۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی صورت گرفته است و در عرشه آن ۱۱۴ قطعه بتنی به کار رفته است.

کاهش تلفات رانندگی

بخشی از مهمترین دستاورد‌های این آزادراه شامل تکمیل کریدور شمال – جنوب، منطبق بر شبکه بزرگراهی آسیایی افزایش ایمنی سفر، کاهش ۵۵۰ نفر کشته و مجروح در سال، کاهش مصرف سوخت۱۳۶ میلیون لیتر در سال و کاهش ۱۲۰ دقیقه‌ای زمان سفر همراه با کاهش خسارات سوانح به مبلغ ۳،۱۲۰ میلیارد ریال است.

استفاده از روسازی بتنی و مسیری برای رونق گردشگری

استفاده از روسازی بتنی برای نخستین‌ بار در کشور، ملاحظات زیست‌محیطی کاشت ۱۰۰هزار اصله نهـال در حریـم آزادراه، رونق گردشگری عبور از مناطق زیبا شمال غربی استان فارس و عبور از سلسله جبال رشته کوه‌های زاگرس از دیگر دستاورد‌های ساخت این آزادراه مهم در کشور است.

در طول مسیر این پروژه آزادراهی، ۲۵ دستگاه پل بزرگ به طول ۲هزار و ۲۳۷ متر و ۵۹۲ دستگاه پل کوچک به طول هشت هزار متر اجرا شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی، از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

رییس‌جمهور: مسیر ایران، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطات بین‌المللی است

 رییس جمهور، نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی پیشرفته و فن‌آور خواند و گفت: برخی مسئولان کشور‌های همسایه همواره به ما تأکید می‌کنند که امروز ایران آسان‌ترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب است.


 آیت الله سید ابراهیم رییسی در مراسم افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اظهار کرد: کار فنی که در آزادراه انجام شده قابل تقدیر است و جا دارد از دست‌اندرکاران این اقدام بزرگ از جمله نیرو‌های فنی، مهندسی، نمایندگان، کارگران، پیمانکاران و وزارت دفاع و راه و شهرسازی، استاندار فارس و همه کسانی که تلاش و پیگیری کردند تا این مسیر زودتر به بهره‌برداری برسد، تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

وی با بیان اینکه کار در جهت رفاه مردم هم عنایت پروردگار و هم رضایت مردم را به دنبال دارد، گفت: این برای ما بسیار حایز اهمیت است که مردمی که از این مسیر عبور می‌کنند رضایت داشته باشند و احساس کنند تردد آن‌ها آسان‌تر شده است.

آیت‌الله رییسی با اشاره به اینکه با افتتاح این آزادراه زمان برای رسیدن به مقصد کاهش یافته است، گفت: یکی از کار‌های بزرگی که باید انجام شود صرفه‌جویی در زمان است؛ کار‌ها باید به نحوی پیش برود و انجام شود که هزینه و زمان را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهد.

حتما ادامه این مسیر به بوشهر با همت متولیان امر باید دنبال و تکمیل شود؛ بخش‌های دیگری هم وجود دارد، اما تکمیل مسیر برای ما اهمیت بسیاری دارد و این آزادراه می‌تواند مسیر شمال و جنوب را تکمیل کند.


او با بیان اینکه این آزادراه قرار است به نام مبارک شاهچراغ (ع) که چراغ راه همه ماست نامگذاری شود، گفت: امیدواریم آزادراه شاهچراغ (ع) از شیراز به اصفهان و از شیراز به بوشهر تکمیل شود و مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

رییسی بیان کرد: در این مسیر مهندسین و کارگران بسیار تلاش نمودند و شب و روز کار کردند. طبق گزارش هایی که به ما می‌رسید، دست‌اندرکاران سه شیفته کار کردند تا آزادراه تکمیل و آماده شود.

رئیس جمهور ساخت پل‌ها و تونل‌هایی که در مسیر فراهم شده را کار‌های بزرگی برشمرد و گفت: در حوزه ریلی و جاده‌ای کار‌های ارزشمندی انجام شده است؛ این‌ها کار‌های ماندگار و نمادی از نوآوری، خلاقیت و تلاش‌های مهندسان است که باید آن‌ها را قابل تقدیر دانست.

رییسی با گرامیداشت یاد شهیدی که در این مسیر جان خود را از دست داد، گفت: نام این شهید که برای رفاه حال مردم و در مسیر خدمت به مردم جان خود را از دست داد، ماندگار است.

وی اضافه کرد: جا دارد از کارگران که در گرمای تابستان و سرمای زمستان تلاش کردند تا کار آماده شود تقدیر و تشکر کنم و از خانواده‌های آن‌ها که صبورانه در کنارشان ایستادند تا این کار بزرگ رقم بخورد نیز سپاسگزارم.

همه باید در کسوت خدمتگزاری تلاش مضاعف کنند

او اضافه کرد: ما نیازمند کار و تلاش جهادی در کشور هستیم. همه کسانی که امروز در کشور در کسوت خدمتگزاری هستند، باید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را کشور پیشرفته و فناور خواند و گفت: باید یکسری زیرساخت‌ها را آماده کنیم و کشور‌های اطراف هم همواره به من تأکید می‌کنند که امروز مسیر جمهوری اسلامی آسان ترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب است.

سپاه و ارتش و نیرو‌های دیگر در کنار مردم برای رفع مشکلات مردم هستند؛ تولید قدرت تنها در حوزه کار صنعتی و نظامی نیست. تولید قدرت در حضور مردم در صحنه‌هاست، همچنان که نیرو‌های مسلح در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند و می‌کنند. آیت‌الله رییسی ادامه داد: کار جاده‌ای و ریلی که در این مدت با جدیت دنبال می‌شود، در جهت این است که بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه و برای فعالیت اقتصادی در منطقه از آن بهره ببریم.

وی با اعتقاد به اینکه سهم جمهوری اسلامی ایران در گردش کار اقتصادی منطقه سهم بالایی است، گفت: تلاش‌های خوبی انجام شده، اما کافی نیست. باید تلاش‌های بیشتری شود تا جمهوری اسلامی بتواند با ظرفیت بالایی که دارد، این سهم را در شرایط و وضعیت تجاری، اقتصادی و داد و ستد منطقه داشته باشد.

او اضافه کرد: مسیر‌های ریلی و جاده‌ای اهمیت بسیاری دارد. امروز برای همه روشن است که ایران به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف، به برکت خون شهدا و سرداران رشید اسلام و به برکت وجود نیرو‌های متدین و متخصص ایران قوی است.

وی با اشاره به اینکه در این کشور تولید قدرت شده است، گفت: وزارت دفاع هم تولید موشک و هم تولید پهپاد می‌کند و هم در کنار مردم برای مردم بزرگراه و آزادراه می‌سازد؛ سپاه و ارتش و نیرو‌های دیگر در کنار مردم برای رفع مشکلات مردم هستند؛ تولید قدرت تنها در حوزه کار صنعتی و نظامی نیست. تولید قدرت در حضور مردم در صحنه‌هاست، همچنان که نیرو‌های مسلح در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند و می‌کنند.

افتخار به مجاهدان فلسطین

آیت‌الله رییسی اضافه کرد: ما افتخار می‌کنیم به تولید قدرتی که جوانان مجاهد ما در منطقه برای دفاع از خاک، وطن و مردم‌شان می‌کنند؛ حرکت مجاهدانه فلسطین حقیقتا نمادی از تولید قدرت برای جوانان مجاهد فلسطین برای دفاع از وطن و مردم‌شان و منطقه است.

رییس جمهور بیان کرد: دشمن حریف مجاهدان فلسطینی نمی‌شود و بمب بر سر مردم بی گناه و سر زن و بچه مردم می‌ریزند. این تلاش برای پیروزی نیست. این شکست است که انسان بخواهد با زن و بچه مردم طرف شود.

رئیسی اضافه کرد: پاسداشت این تولید قدرتی که با هدایت رهبری معظم انقلاب و با حضور مردم شده، آن است که ما برای رسیدن به قله خدمتی مجاهدانه کنیم، هیچ خستگی در خودمان راه ندهیم؛ رهبر فرمودند به قله نزدیک هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۲
احسنت کارا که کرد انکه تمام کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
داداش
این پروژه، ۱۷ سال طول کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
احسنت
آماده خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
آنطور که در گزارش آمده پروژه تمام نشده و بخش اصفهان آن باقیمانده و در دولت قبل ۸۵ درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشته واقعا مردم رو چی فرض کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
هنوز هم که طبق همین گزارش تکمیل نشده است هنوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
ثروت آزربایجان الاحواز و کردستان و بلوچستان بریزید تو کویر
کویری که همین الانم خاک مرده به حساب میاد
تا کی خدا میدان
تا روزی که مردم بیدار بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
رئیسی چقدر آیت الله است!
کاش طرحی برای ساخت آزادراه مشهد قوچان که یکی از پرتردد ترین مسیرهاست هم داشته باشند
تشکر از زحمات کارکنان پروژه
لطفا از عوارض سنگین آزادراهی این مسیر هم بنویسید. درسته هزینه بنزین را کاهش میده اما دولت محرومان دو برابر هزینه بنزین قراره بابت تردد در این مسیر از مردم عوارض آزادراهی بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
همش منفی بافی
برای سیستان چیکار کردید
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
آبرسانی به ۱۷۰۰۰ روستا
بندر بین المللی چابهار
اتصال ریلی چابهار تهران
و....
خب حالا که چی؟ مثلا میخواستی بگی برا سیستان کاری
نشده؟ چه ربطی داره به گزارش؟ چرا هرچی میشه یه حرفی میزنیم که اون اتفاق رو ناامید کننده جلوه بدیم؟
بله باید برای سیستان هم بیشتر ازین کار بشه. ولی ربطی به استان فارس نداره که.
از دولت احمدی نژاد تا روحانی و بعدم رئیسی هر سه دولت برای این پروژه تلاش کردن. یکی بیشتر یکی کمتر. مهم اینه که الان مردم بخوان تردد کنن، یه مسیر ایمن تر و نزدیکتر دارن.
شبیه همین اقدام توی ترکیه انجام میشد، خیلی‌هاشون سر تکون می‌دادیم و می‌گفتیم خوش بحالشون. ولی وقتی پیش خودمون انجام میشه دنبال بهانه میگردیم زیرسوال ببریمش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
درود بر مهرداد
"مسیر ایران، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطات بین‌المللی است" فقط با حرف که نمی شود. ارتباط بین المللی که فقط جاده نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
بله ، ولی یکی از شرایطه
آماده بشه ، هم مصرف داخلی داده و هم این المللی
رئیسی دوست داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
میشه دلایلت برای این دوست داشتن را ما هم بدونیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
به هیچ عنوان چراکه در همین گزارش هم آمده پروژه نیمه تمام را به افکار عمومی می فروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
این طرف که رئیسی را دوست دارد یا از متن سخنرانی

رئیسی جو گیر شده و یا از کاسبان تحریم و تندروهای

جبهه پایداری ها است و باید هم دوستش داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
دوستت دارم صحیح است،لطفا از طرف بنده نظر ندهید
این طرح دقیقاًً از چه سالی شروع شده؟ لطفاً در مورد تاریخچه آن هم بنویسید.
این پروژه حدود ۱۲ سال هست در دست اجرا هست. لطفا به نام و بکام یک دولت مصادره نگردد. کشور نیازمند اقدامات راهبردی بلند مدت هست و تلاش و اقدامات تمامی دولت ها باید دیده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
فرقی بین دولت ها نیست
دولتها برای خدمتگذاری و بالا بردن کیفیت مردم باید تلاش کنن ، چه فرقی داره اسمش چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
واقعا فکر کردید دو رئیس جمهور قبلی باید افتتاح کنند.
خب آقای رئیسی رئیس جمهور هستند و افتتاح کرده اند این دیگر یک مسئله ساده هست
"در حال حاضر قطعه هفتم آزادراه شیراز - اصفهان تا ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت قطعه هشتم نیز ابلاغ شده است."
هنوز یک قطعه ان 65 درصد فقط پیشرفت داشته و یک قطعه هم تازه دستور شروع به کار صادر شده است، چی رو افتتاح کرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
قطعه یک تا شش جدا از قطعه های دیگر است
ما استفاده کرده ایم خیلی راضی هستیم
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
فعلا یک قطعه اش را که ۷۷ کیلومتر داشته و ظرف ۱۷

سال کار شده بوده را رئیسی افتتاح کرده

و بیاد افتتاح های احمدی نژاد و یارانش در جبهه

پایداری ها افتادم که یک پروژه فقط یک تابلو بود و

یک زمین مسطح که با گچ ریزی خط کشی شده بود و

دو دروازه چوبی فوتبال بدون تور داشت گذاشته

بودند و بنام استادیوم فوتبال ۲۰ هزار نفری شهر فسا

افتتاحش کردند و هزینه تشریفات افتتاح صد برابر از

هزینه کل پروژه بیشتر شده بود
فقط استان های فارس نشینو میرسن بقيه هم برن سماق بمکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
داداش من شیرازیم
به خدا اگه ما چیزی دیده باشیم
زندگیمون عین همه سخته،
هر روز خدا هم نگران روزیه روز های بعدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
علتش اینه که استانهای فارس نشین بهشون رای ندادند
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
شما فقط این رو می بینی و حساس هستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
تعصبی حرف نزن
مگه جاهای دیگه بزرگراه نیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
ناشناس 14.44
داداش از شیراز بیا بیرون کمی سفر کن تا از جاده لذت ببری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
استاد آزادراه تبریز زنجان مال فارس نشین هاست؟ آزادراه اهواز ماهشهر چی؟
قابل توجه مردم این آزاد راه هیچ ربطی، به اصفهان ندارد ۱۱۶کیلومتر باید ساخته شود که به اصفهان برسد. وعملا یک متر هم ساخته نشده. از نقطه شمالی فارس شروع می شود و حداقل بیست کیلومتر قبل از شیراز ناقص مونده. درضمن عمده کارهای اصلی کار در دولت قبل ایجاد شده . ۸۵درصد این کار مربوط به دولتهای قبلی هست. سیزده سال قبل شروع شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
واقعا فکر کردید دو رئیس جمهور قبلی باید افتتاح کنند.
خب آقای رئیسی رئیس جمهور هستند و افتتاح کرده اند این دیگر یک مسئله ساده هست
سلام و خداقوت
لطفا از هر واژه در جای خود استفاده کنید. ابر پروژه هم بار معنایی خود را دارد. ابر پروژه به آزاد راه 4000 کیلومتری چین تا پاکستان میگن. لطفا دقت کنید. این پروژه هم با نکبت و بدبختی قرار است تا سی سال طول بکشد. آخرش هم هنوز به اصفهان نرسد. یک راه از لرستان به اصفهان استارت خورده سال 53 ولی هنوز تمام نشده است. همان راههایی را هم که داریم با مدیریت نادرست و ... بسیار نادرست نگهداری می شود. ملت بدبخت هم که باید هم عوارض بدن و هم مالیات و هم تعمیر جلوبندی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
نسبت به راههای روستایی ابر پروژه است
اتوبان تهران تبریز سال هاست که ساخته شده
سرنوشت این آزاد راه ناقص مانند قزوین رشت و چالوس خواهد شد.راننده ها با سرعت میرن به یک گلوگاه می رسند باید ۵-۶ ساعت تو ترافیک بمونند خسته و سرگردان و پشیمان نه راه پس دارند نه راه پیش.حال تماشا کنید و درس بگیرید.
جناب ریسی این پروژه که افتتاح کردید که نیمه کاره است و بخش اصفهان آن باقیماند افتتاح پروژههای نیمه تمام از زمان احمدی نژاد شروع شد مثل قطار اصفهان شیراز که بدروغ افتتاح شد و فعلا نمی دانم درچه وضعی است اما جناب در سفر سال قبل به اصفهان قرار شد پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران هم عملیاتی شود که بگفته نمایندگان یک وعده توخالی بود و حتا یک متر آن هم ساخته نشد
گرد مرگ بر کشور پاشیده شده نه تنها کار جدید قابل توجهی انجام نشده پروژههای قبلی نیز در مسیر فرسودگی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
مهم قله است
البته افتتاح این آزادراه باعث سنگ شدن نون خیلی ها که در بزرگراه امرارمعاش میکردن میشه، بعدم مسیر کلا 40 دقیقه کوتاه تره.... کار غیر اصولی...
خیلی از شهرهای مسیر از رونق می افتن.....
همه چیز برای اصفهان. بقیه مملکت هم کشک بسابند. پروژه بعدی اصفهانیها هم به اسم جاده ابریشم از طریق اصفهان و بعدش هم راه آهن برقی اصفهان و بعد هم پروژه قطار مغناطیسی اصفهان و همینطور تا آخر. اصلا لابی اصفهانیها در دولت فرصت نفس کشیدن به دیگران نمی دهند. بگذریم از پروژه های فاجعه بار انتقال آب به اصفهان که با هزینه های صدها هزار میلیارد تومانی اجرا می شوند و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
فقط یک انسان نااگاه یک بزرگراه رو در مرکز کشور مخصوص مرکز می‌دونه. تهران هم به بوشهر دو ساعت نزدیک شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
این یک بزرگراه جنوب شمال است و ربطی به اصفهان تنها ندارد ادامه آن کاشان قم بعد قم تهران بعد تهران شمال یا تهران رشت و آذربایجان و تبریز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
بزرگواررر؟؟؟؟جمعیت ۵۰۰هزارنفری اصفهان شده،حدود دو میلیون نفر،لرهای غیور که البته جدیدا میگن بختیاری هستیم،اصفهان و شهرهای اطراف مثل شاهین شهر،فولادشهر،خمینی شهر و... را وطن خویش کرده اند،لطفا از سرشاخه های کارون و دز به اندازه ی جمعیت این عزیزان،حقابه،اختصاص دهید!
جاده دو بانده ناقص رو به اسم ابر پروژه و آزادراه افتتاح میکنن و حال هم میکنن.
خیلی عالی تا باشه از این دست خبرها. راستی از دولتهای پیشین و انهایی که کلنگش رو زدند هم نام ببرید!
چی ابر پروژه ؟!!!راه اهن شمال را که با بیل کلنگ درست کردن را چه نامگذاری باید کرد؟
لطفا در صدا وسیما وسخنرانی ها اعلام کنید که آزادراه اصفهان به شیراز تکمیل نشده و ۸۵ درصد آن در دولت قبل انجام شده است .دروغ کار بدی است
این پروژه یک بار در سال ۹۸ افتتاح شد و من هم از آن دو سال قبل عبود کرده ام
دقت بفرمایید؛ اصلا چیزی به نام آزاد راه شیراز به اصفهان وجود خارجی ندارد و آنچه که افتتاح شده است آزاد راه ایزدخواست به بیضا هست که قطعه هفت آن را در آینده شاید به شیراز وصل کود و از ایزدخواست به اصفهان هم بنا به ادعای مسئولين در دست مطالعه و اجرای شاید در آینده محقق شود و اما هیاهو و تبلیغات و خلاف گویی و گزافه گویی و بی صداقتی چنان موج می زند که یک پروژه بی سر و ته را با منت به عنوان پروژه کامل به ما می فروشند!
یادی کنیم از مهندس علی نیکزاد مدیر توانمند دولت احمدی‌نژاد که بنیان اجرای این پروژه را بنا نهاد و به میزان مدت مدیریتش برای آن زحمت کشید. زیباست که در همه عرصه‌ها به هنگام افتتاح پروژه‌ها از مدیران قبلی دعوت شود که این موجب رضایت ملی خواهد بود و به انصاف و شیوه مدیریت اسلامی نزدیک‌تر است
دولت احمدی‌نژاد به میزان سه سال
دولت روحانی به میزان هشت سال
و دولت رئیسی حداکثر به میزان دو سال برای اجرای این پروژه زحمت کشیده اند.

زیباست که در روز افتتاح زحمات گذشته مصادره نشود
اوووف.....ابر پروژه....
رئیس جمهور چندین مرتبه بجای واژه‌ی آزادراه از کلمه‌ی بزرگراه استفاده کرد
پروژه اصفهان به بهبهان از اولویت بیشتری ب ای خوزستان برخوردار بود که با لابی گری استان فارس بودجه آن را پروفسور رئیسی اختصاص داد به شیراز !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
چه ربطی داره؟
??
کار نصف و نیمه را آبرپروژه خواندن دیگه فقط از تابناک برمیاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار