بازدید 11724
۴

هاآرتص: نتانیاهو باید همین الان استعفا دهد

«حمله غافلگیرانه حماس، بدترین شکست در تاریخ اسرائیل به شمار می‌رود. این حمله حتی از شکست "یوم کیپور" هم جدی‌تر است. غافلگیری بزرگتر، "کانسپت" احمقانه‌تر اسرائیل، غفلت وحشتناکتر، ضربه بدتر به روحیه، هرج و مرج دیوانه کننده‌تر، شوک قوی‌تر و بالاترین تعداد غیرنظامیان کشته شده، همگی در این حمله اخیر حماس به شهرک‌های اطراف نوار غزه کاملا مشهود است.»
کد خبر: ۱۱۹۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 11 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روزنامه هاآرتص در سرمقاله‌ای می‌نویسد: «ساکنان جوامع اطراف منطقه غزه رها شده‌اند. گردان‌های نظامیان اسرائیلی که از آنها محافظت می‌کردند برای محافظت از شهرک نشینان (کرانه‌باختری) به مناطق دیگر منتقل شدند و آنها بدون هیچ حفاظتی به حال خود رها شدند. حتی پس از حمله حماس به خانه‌هایشان، آنها هیچ کمکی دریافت نکردند، بلکه رها شدند تا به دست حماس به گروگان گرفته شوند.

بله، فیلم‌های شوکه کننده همه اینها را نشان می‌دهد. برای چنین شکست بزرگی هیچ بخششی وجود ندارد و کسی جز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را نمی‌توان مقصر این شکست دانست.

اما در مواجهه با این شکست بزرگ، ما شاهد یک نمایش باورنکردنی از انفعال هستیم. مردی که نتانیاهو به او دروغ گفت، او را گمراه کرد، تهمت زد، باعث شرمش شد و هر توافقی را با او زیر پا گذاشت، در حال بازگشت و آمدن به دولت است! با این کار او به نتانیاهو اجازه می‌دهد که بدون پرداخت هزینه فاجعه‌ای که مسئول آن است، در قدرت بماند. او با این کار مبارزه برای استعفای نتانیاهو را در هم خواهد شکست. ظاهرا "بنی گانتس" حتی نمی‌داند که این نتانیاهوی حقه باز بعد از سه ماه، زمانی که او را مقصر تمام ناکامی‌ها اعلام کرد، او را مانند یک آدامس جویده شده تف می‌کند.

یائیر لاپید و آویگدور لیبرمن هم مایه ناامیدی هستند. هرکدام نسبت به ورود به دولت ملاحظات خنده داری دارند، اما اصولا برای چنین کاری آماده هستند. از این گذشته، اگر اوضاع برعکس بود و نتانیاهو در اپوزیسیون قرار می‌گرفت، از قبل به سمت استودیوهای تلویزیونی می‌دوید تا نخست وزیر را مقصر شکست وحشتناک و کشته شدن بیش از ۷۰۰ غیرنظامی و سرباز اعلام کند.

این دقیقا چیزی است که گانتس، لاپید و لیبرمن باید الان انجام دهند. آنها نباید درباره وحدت غلط صحبت کنند. نباید راه نجاتی برای یک این حقه باز فراهم کنند. اگر واقعا می‌خواهند اسرائیل را نجات دهند، باید او را از قدرت برکنار کنند. مشخص است که حتی در یک دولت وحدت ملی نیز او فقط به فکر خودش است و آنها را احمق جلوه می‌دهد.

گانتس، لاپید و لیبرمن نیاز دارند تا با صدای بلند علیه نتانیاهو باشند. آنها باید به رای دهندگان توضیح دهند که زندگیشان تا مادامی که این حقه باز در راس قرار دارد، در معرض خطر است. اگر آنها از واکنش حامیان "بی بی" (نتانیاهو) هراس دارند یا اطلاعی از آن ندارند، باید صحنه را ترک و سمت مشاوران پیشاهنگی را انتخاب کنند.

حقیقت این است که کار آنها سرراست است: بی بی به مدت ۹ ماه به صورت ویژه با کودتای رژیم سروکار داشت تا محاکمه‌اش متوقف شود. او حتی یکبار هم از جوامع ناحیه اطراف غزه بازدید نکرد یا درباره استقرار نیروهای نظامی سوالی نپرسید. حتی به هشدارهای رئیس نیروهای نظامی و رئیس شین بت که کودتا در حال تضعیف نیروهای نظامی است، بازدارندگی را تضعیف و دشمن را برای حمله تشویق می‌کند، گوش نداد.

اما تمامی این هشدارها به حقیقت مبدل شد. نتانیاهو کسی است که این "مفهوم" را اختراع کرد که ما را به خواب برد. او بارها و بارها در ۱۰ سال گذشته گفته که حماس منصرف شده و جنگ نمی‌خواهد چون نمی‌خواهد دستاوردهای اقتصادی خودش را به مخاطره بیندازد. این تراژدی مربوط به پول است که حماس با آن وانت، سلاح، پاراگلایدر و راکت خرید و از آنها استفاده کرد.

بی بی حتی عادت کرده که بگوید حماس بابت خرابی‌هایی که در نتیجه عملیات قبلی متحمل شده، دیگر مایل به جنگ نیست و جنگ نمی‌خواهد. با همین رویکرد بود که نیروهای نظامی اسرائیلی غزه را ترک کرده و به سمت کرانه باختری منتقل شدند.

برای همه این جنایات نتانیاهو همین امروز باید استعفا دهد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
نابودی اسراییل و آمریکا نزدیک است جهان بدون آمریکا و اسراییل جهان تازه ای آغاز خواهد شد و مردم جهان زندگی جدیدی را شروع خواهند کرد اسراییل و آمریکا نابود خواهد شد ....
پاسخ ها
خنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
محمود تو کشور گواتمالا هم به نت دسترسی دارد و همون اراجیف دوران ریاست جمهوری خود که به فضل الهی ده سال بعد اسراییل نابود میشود و آمریکا پنج سال بعد شکست میخورد را تکرار میکند.
حیران وسردرگمیدمشکل نتانیهویاامثالهم نبست مشکل موجودیت نامشروع اسراییل است!
وقتی کم میارن یه واشرروملاجشان می‌زارن که نشت مغزش کمتربشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی