سهامداران بیمه البرز بخوانند

بررسی صورت‌های مالی بیمه البرز نشان می‌دهد که برخی هزینه‌های مدیران این شرکت در مقایسه با سال قبل‌تر رشد عجیبی را داشته اند و این در حالی است که نتیجه این هزینه های سنگین برای سهامداران تنها اُفت سود هر سهم بوده است!
کد خبر: ۱۱۹۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 10 October 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بیمه البرز که سهام آن با نماد البرز در بازار اول بورس ایران معامله می‌شود یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود.

هنوز صورت‌های مالی سه ماهه این شرکت که منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری می‌باشد حسابرسی نشده است و نمی‌شود که به آن زیاد استناد نمود، اما صورت‌های مالی  منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ این شرکت حسابرسی شده است و به همین منظور بررسی این صورت‌های مالی را در دستور کار قرار دادیم.

از موارد عجیبی که در این صورت‌های مالی منتهی به پایان سال گذشته استخراج شد، هزینه‌هایی بود که این شرکت در دو فقره انجام داده بود.

سهامداران بیمه البرز بخوانند | ۳۸ میلیارد تومان هزینه ناهار، رستوران، پذیرایی، سفر و ماموریت!

یکی از این هزینه‌ها برای ناهار، رستوران و پذیرایی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این شرکت در سال گذشته برای ناهار، رستوران و پذیرایی ۲۳.۸ میلیارد تومان هزینه کرده است! خارج از عجیب بودن این رقم، نکته اینجاست که در مقابل همین قلم هزینه در پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰.۲ میلیارد تومان ثبت شده است. مقایسه این دو رقم نشان میدهد که هزینه ناهار، رستوران و پذیرایی در بیمه البرز در طی یک سال ۱۳۳ درصد رشد داشته است!

هزینه دیگر مربوط به سفر و ماموریت‌های این شرکت است. در سال ۱۴۰۱ هزینه سفر و ماموریت بیمه البرز ۱۴.۳ میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که این رقم در سال ۱۴۰۰، تنها ۸ میلیارد تومان به ثبت رسیده است. مقایسه این دو رقم خبر از رشد ۷۷ درصدی هزینه سفر و ماموریت می‌دهد.


فارغ از رشد عجیب و غریب این دو هزینه، در مجموع هزینه ناهار، رستوران، پذیرایی، سفر و ماموریت بیمه البرز در سال ۱۴۰۱، ۳۸ میلیارد تومان بوده است! این در حالی است که مجموع همین دو رقم در سال ۱۴۰۰، ۱۸.۲ میلیارد تومان می‌باشد. مقایسه این دو رقم خبر از رشد ۱۰۹ درصدی می‌دهد!


اما نتیجه این ولخرجی ۳۸ میلیارد تومان مدیران، برای سهامداران چه بوده است؟

نتیجه اُفت ۳ درصدی سود پایه هر سهم بوده است! در پایان سال ۱۴۰۱، سود پایه هر سهم بیمه البرز ۳۰۸ ریال گزارش شده است که این رقم در مقایسه با سود ۳۱۶ ریالی ساد ۱۴۰۰، اُفت ۳ درصدی را نشان می‌دهد!

نتیجه کلی اینکه رشد ۱۰۹ درصدی ناهار، رستوران و پذیرایی، سفر و ماموریت مدیران به اُفت ۳ درصدی سود پایه هر سهم برای سهامداران منجر شده است!

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار