بازدید 2509

یادگیری فرهنگی کودک از چه زمانی آغاز می‌شود؟

کد خبر: ۱۱۹۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 09 October 2023

یادگیری فرهنگی از دوران نوزادی و با تقلید از والدین آغاز می‌شود.

به نقل از ارث، افراد اغلب از اطرافیان خود ناآگاهانه و تقلیدی مواردی را یاد می‌گیرند و نتایج تحقیق جدید به رهبری دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ آلمان نشان داد که این توانایی منحصر به فرد ریشه در اوایل دوران نوزادی دارد.

مارکوس پائولوس، محقق ارشد این تحقیق گفت: کودکان توانایی خود را برای تقلید به دست می‌آورند زیرا از مراقبانشان تقلید می‌کنند.

کارشناسان تعاملات بین چند زوج مادر و کودک را در مدت زمان طولانی بررسی کردند. جلسات تحقیق از زمانی که نوزادان ۶ ماهه بودند آغاز شد و در ۱۸ ماهگی به پایان رسید.

محققان از طریق طیف وسیعی از تعاملات، الگوهای تقلید مشاهده شده در این زوج‌ها را بررسی کردند.

تجزیه وتحلیل‌ها نشان دادند که هر چه یک مادر با حساسیت بیشتری با کودک خود تعامل داشته باشد و از کودک ۶ ماهه خود تقلید کند، آن کودک در ۱۸ ماهگی در تقلید از دیگران مهارت بیشتری پیدا می‌کند. این تقلید متقابل که بین والدین و فرزندانشان آشکار است، به‌عنوان پلی ارتباطی عمل می‌کند. مراقبان اغلب نشانه‌های ارائه شده فرزندان خود را منعکس می‌کنند که منجر به تقلید مشترک از حرکات و عبارات می‌شود.

پاولوس توضیح داد که تجربه بصری کودک به فعالیت حرکتی خودش مرتبط است. تقلید نقشی اساسی در کسب مهارت کودکان دارد و از دست زدن به اشیا گرفته تا هنجارهای فرهنگی مانند حرکات دست و حتی زبان را شامل می‌شود.

بچه‌ها مقلدهای باورنکردنی هستند به همین دلیل تقلید راه را برای پیشرفت بیشتر آنان هموار می‌کند.

پاولوس گفت: تقلید آغاز فرآیند فرهنگی به سوی انسان‌ شدن است. کودکان با بخشی از فرهنگ تعامل اجتماعی که در آن از آنها تقلید می‌شود، یاد می‌گیرند که از دیگران بیاموزند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که توانایی تقلید و در نتیجه یادگیری فرهنگی، خود محصول یادگیری فرهنگی، به‌ویژه تعامل والدین و کودک است.

این مطالعه در مجله Current Biology منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی