بازدید 16129
پانصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

استقرار گسترده نیروهای روسیه در جبهه باخموت / زلنسکی توسط سازمان سیا سرنگون می شود؟ / مرگ روزانه ۶۰۰ سرباز روس

پانصد و هشتاد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 08 October 2023

استقرار گسترده نیروهای روسیه در جبهه باخموت/زلنسکی توسط سازمان سیا سرنگون می شود؟

بین الملل تابناک: پانصد و هشتاد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

برنده پنهان جنگ اوکراین کیست؟
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ - ۲۳:۴۲
جرج فریدمن، تحلیلگر ژئوپلیتیک و استراتژیست روابط بین‌الملل با انتشار یادداشتی در اندیشکده ژئوپلیتیکال فیوچر، نوشت: اوکراین از میهن خود دفاع کرده ، بنابراین روحیه نظامیان این کشور بالاست. ماموریت اوکراین عقب نشاندن روس ها به آن سوی مرزها است. طبیعتا استراتژی اصلی این بازیگر سرعت بوده و هست؛ از همین رو این بازیگر از واحدهای نسبتا کوچکی برای ضربه زدن به نیروهای روسی که کند حرکت می کردند استفاده کرد. اما زمانی که روس ها با سلاح های سنگین موضع دفاعی گرفتند، استراتژی اوکراین کارآمدتر شد. تسلیحات ارسالی ایالات متحده و ناتو باعث افزایش تلفات در مواضع دفاعی مسکو شد.
 
جنگ آمریکا و روسیه از جهاتی متمایز از جنگ روسیه و اوکراین بود. ترس روس ها این بود که نیروی آمریکایی در مرز اوکراین بتواند به مسکو ( واقع در 300 مایل (480 کیلومتری)) حمله کند. آمریکایی ها نیز در هراس بودند که سقوط اوکراین موجب شود نظامیان روس وارد خط شرقی ناتو شده و جنگ سرد دیگری را رقم بزنند. از این منظر، جنگ ارتباط چندانی با اوکراین ندارد، صرفا بازیگران درگیر در این نبرد را تحریک کرده و به سمت جنگ سرد دوباره دردناک و خطرناک کشانده است.از این منظر، حمله روسیه به اوکراین اقدامی علیه آمریکایی ها قلمداد شد. هدف از واکنش آمریکا نه تنها جلوگیری از وقوع چنین گزاره ای بود، بلکه زمینه سازی جهت پیشروی اوکراینی ها با تجهیزات آمریکایی ها به  سوی حساس ترین بخش های مرز روسیه قلمداد شد.
 
ماحصل تاکتیک های دو قدرت بزرگ آن بود که روس‌ها در حوزه دفاعی موضع قدرتمندی را اتخاذ کنند. نظامیان روسیه حملات علیه مواقع کی یف را ادامه داده، اما فعلا نتوانستند به خواسته شان برسند. حالا اوکراینی ها دست به ضد حمله زده و در صورت حمله غیرمنتظره روسیه، نیروهای خود را عقب نگه می دارند. به معنایی دیگر، امروز اوکراین و روسیه هر دو مواضع یکدیگر را هدف قرار می دهند و در عین حال موضع دفاعی شان را حفظ می کنند. بنابراین، ما شاهد نوعی جنگ منجمد بوده‌ایم که در چارچوبش نیاز به داشتن موقعیت‌ها، تخصیص نیروی کافی برای دستیابی به اهداف اولیه غیرممکن است. چنین رویارویی هایی عمدتا باتلاق‌های سیاسی ایجاد خواهند کرد؛ باتلاق هایی که در چارچوبش هر دو طرف می‌ترسند هر حرکتی پیامدهای سیاسی برای آغاز مذاکرات صلح داشته باشد.
 
زلنسکی معتقد بود که اگر مداخله آمریکا باعث سقوط روس‌ها نشود، حداقل به اوکراین اجازه می‌دهد تا در مقیاس وسیع دست به ضدحمله بزند. اما ایالات متحده درگیر درگیری متفاوتی است: دور نگه داشتن روسیه از ناتو. چنین خواسته ای توان روس ها را کاهش می دهد اما سرکوب نمی کند.روسیه آمریکا را از مرزهای خود دور نگه داشته، اما قادر به انجام فعل دیگری نیست. اوکراین حاکمیتش را بر بخش زیادی از کشور حفظ کرده و ایالات متحده نفوذ روسیه به خارج از اوکراین را بعید می داند.شواهد نشان می دهد که ایالات متحده به هدف خود رسید، در حالی که روسیه و اوکراین هنوز معلق مانده اند. با این حال، آنها نیز هنوز خرد نشده اند. اوکراین امروز کشوری تقسیم شده است، پس نمی تواند مدعی پیروی شود، روسیه نیز آنقدر از مرزهای قدیمی اش عبور کرده که نمی تواند ادعای پیروزی کوچک داشته باشد.
اوکراین و ناتو اکنون باید با روسیه توافق کنند، نه بعدا
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ - ۲۳:۴۰

اگر جنگ اوکراین در آینده ادامه داشته باشد، تحولات یک توافق – البته اگر توافقی وجود داشته باشد – «متفاوت‌تر» از توافقی خواهد بود که ممکن است فردا به دست آید.

 روزنامه آسیا تایمز در گزارشی تحلیلی نوشته است: اوکراین به زودی با انتخابی مواجه خواهد شد؛ یا به جنگ ادامه می‌دهد و سعی می‌کند آن را طولانی‌تر کند یا به یک توافق می‌رسد.

اگر اوکراین همین امروز گفت‌وگوهای دیپلماتیک خود را با روسیه آغاز کند، کنترل پنج شهر مهم خارکیف، کی‌یف، دنیپرو، اودسا و لویو را حفظ خواهد کرد و ارتش آن پایدار خواهد ماند.

آسیا تایمز می‌گوید: اگر توافقی صورت بگیرد، اوکراین می‌تواند خروجی و صادرات کشاورزی قابل توجهی را تولید کند و افزایش درآمدی داشته باشد (با فرض همکاری روسیه). همچنین در این صورت بسیاری از افرادی که از اوکراین فرار کرده‌اند شاید تصمیم به بازگشت بگیرند. البته این موضوع بستگی دارد که چه مقدار از زیرساخت‌های اوکراین پس از توافق باقی خواهد ماند.

جنگ طولانی‌تر اوکراین به معنای «از بین رفتن بخش‌های بیشتری از صنعت کشور» است. اگر این جنگ طولانی‌تر شود، شانس بازگشت پناهجویان را کمتر می‌کند. بسیاری از افراد با استعداد جایی دیگر مشغول به کار خواهند شد و وارد جمعیت‌های محلی می‌شوند. اگر جنگ اوکراین ادامه یابد، این کشور نمی‌تواند از حفظ کنترل شهرهای کلیدی اطمینان حاصل کند.

این روزنامه متعلق به هنگ‌کنگ می‌نویسد: اوکراین همچنین نمی‌تواند بیش از این به کمک‌های غربی تکیه کند. از طرف دیگر کشورهای غربی وارد رکود اقتصادی می‌شوند و بودجه‌هایشان به آخر می‌رسد و درنتیجه اگر جنگ اوکراین طولانی‌تر شود، قطعا هزینه بازسازی اوکراین افزایش می‌یابد و شاید دهه‌ها طول بکشد.

اوکراین تماما به کمک‌های خارجی برای ادامه مبارزه وابسته است و حتی با وجود این هم ارتش این کشور با مشکلات فراوانی روبروست که نمی‌تواند آن‌ها را حل وفصل کند؛ از جمله این مشکلات می‌توان به از دست رفتن نیروها و مشکلات مربوط به جایگزینی این نیروها، نبود قدرت هوایی که حتی جنگنده‌های اف-۱۶ هم قادر به حل آن نیستند، تجهیزات نیروهای روسیه و تسلیحات مدرن آن‌ها و زیرساخت‌های اوکراینی که دائما تحت حملات موشک‌های دوربرد و پهپادهای روسی هستند، اشاره کرد. به عبارتی دیگر، ارتش اوکراین قادر به محافظت از شهروندان خود نیست و مشکل این کشور این است که حامیانش در حال اتمام تجهیزات جهت ارسال به اوکراین هستند.

روزنامه آسیا تایمز در پایان تاکید می‌کند: مسئله ارسال تجهیزات به اوکراین مشکلاتی را به دنبال دارد. اول از اینکه دفاع کشورهای عضو ناتو به شدت تضعیف شده است. دومین مسئله این است که کشورهای ارسال‌کننده تسلیحات به اوکراین نمی‌توانند به جای این کشور وارد جنگ شوند زیرا چنین اقدامی جنگ اروپایی را به دنبال خواهد داشت. سومین مسئله اینکه جنگ اوکراین به ارزش و اعتبار ناتو در عرصه جهانی لطمه وارد می‌کند و این تسلیحات با بهترین فناوری غربی نمی‌توانند تغییر کارآمدی را در این جنگ داشته باشند. در نهایت، هزینه و نتایج جنگ به توانایی ایالات متحده برای ایجاد ثبات در خاورمیانه و شرق اقیانوس آرام آسیب می‌رساند و خطر فروپاشی ائتلاف نظامی ناتو را به دنبال دارد.

مرگ روزانه ۶۰۰ سرباز روس
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ - ۲۲:۰۰
کی‌یف اعلام کرد که در جریان جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین به طور متوسط روزانه ۵۸۰ سرباز روس کشته شده‌اند.
 
به گفته وزارت دفاع اوکراین از آغاز این جنگ در فوریه ۲۰۲۲ مجموعا ۲۸۰ هزار و ۲۸ سرباز روس کشته یا از "گردونه نبرد" خارج شده‌اند. این وزارتخانه در گزارش روزانه خود همچنین اعلام کرده که روسیه ۲۱ تانک دیگر را از دست داده است و بدین ترتیب تعداد تانک‌های منهدم شده روسیه به ۴۸۲۱ فروند رسیده است.
۲۶ هزار اوکراینی در تهاجم روسیه مفقود شدند
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ - ۲۱:۴۴

وزارت کشور اوکراین هشدار داده تقریباً نیمی از این افراد توسط نظامیان روس ربوده شده‌اند و روسیه با بسیاری از آنها مانند تروریست برخورد می‌کند.بر این اساس نام بیش از ۲۶ هزار نفر در فهرست ویژهٔ افراد مفقودالاثر در مناطق اشغال‌شده یا نزدیک به جبهه ثبت شده، که ۱۵ هزار نفر از آن‌ها نظامی و ۱۱ هزار تن غیرنظامی هستند.به گفتهٔ لئونید تیمچنکو، معاون وزیر داخلی اوکراین، برآورد می‌شود از غیرنظامیان مفقودالاثر احتمالاً نیمی کشته و نیمی دیگر توسط نظامیان روس ربوده شده‌اند.

 تیمچنکو در مورد افراد ربوده‌شده گفت که آن‌ها به طور غیرقانونی در بازداشتگاه‌های مخفی نگه‌داری می‌شوند. او افزود: از شواهد پیدا است اکثر این افراد در شرایط وخیم به سر می‌برند و روسیه با آن‌ها همچون تروریست برخورد می‌کند.

همزمان با اظهارات این مقام اوکراینی، مرکز آزادی‌های مدنی در اوکراین که سال گذشته برندهٔ جایزهٔ صلح نوبل شد اعلام کرد چهار هزار نفر را که در بازداشتگاه‌های روسیه نگهداری می‌شوند و همچنین به زندان‌های بلاروس منتقل شده‌اند شناسایی کرده است.

بر اساس این گزارش، ۱۳۲ نمایندهٔ دولت اوکراین در مناطق اشغال‌شده ربوده شده‌اند و نهادهای نظامی-امنیتی روس با فشار روانی و شکنجه کوشیده‌اند آنها را به همکاری وادارند.

در این گزارش، برای نمونه به سرنوشت آلکساندر بابیچ، شهردار گولایا پریستان، در استان خرسون اشاره شده که چند هفته پس از اشغال این شهر توسط نظامیان روس ناپدید شد؛ متعاقباً مسئولین اوکراینی دریافتند او در بازداشتگاهی در کریمهٔ الحاقی نگه‌داری می‌شود. مطابق قوانین بین‌الملل حبس اجباری غیرنظامیان به معنای گروگان‌گیری ا‌ست. اما بر اساس گزارش مرکز آزادی‌های مدنی در اوکراین چالش عمده این است که روسیه بازداشت غیرنظامیان اوکراینی را تأیید نمی‌کند و از آنجا که این افراد اسرای جنگی محسوب نمی‌شوند، تبادل آنها ممکن نیست.

 

استقرار گسترده نیروهای روسیه در جبهه باخموت

سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین در شرق این کشور گفت، روسیه در حال استقرار «تمامی نیروهای ذخیره» در شمال باخموت است تا از پیشروی ضدحمله اوکراین در منطقه دونتسک جلوگیری کند.

 «ایلیا یِولاش» سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین در شرق این کشور افزود: در حال حاضر عملیات‌ جنگی سختی در حال انجام است.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از این سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «دشمن به استقرار واحدهای ضدحمله ادامه می‌دهد تا از پیشروی حمله ما جلوگیری کند. آن‌ها از تمام نیروها و ذخایر موجود استفاده می‌کنند زیرا متوجه هستند که از دست دادن این جناح می‌تواند عواقب مختلفی برای آن‌ها به همراه داشته باشد.»

یِولاش همچنین مدعی شد که نیروهای مسلح اوکراین با وارد کردن «حداکثر خسارت» به سربازان روسی در مجاورت باخموت تلاش می‌کنند تا «هرگونه پیشروی روسیه را خنثی کنند.»

این اظهارات او در حالی بیان می‌شود که روزنامه نیویورک‌ تایمز در گزارش اخیر خود از تاکتیک جدید روسیه در مقابله با ضدحمله اوکراین خبر داده است؛ «عقب‌نشینی و سپس حمله غافلگیرانه.»

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، هدف روس‌ها از این شیوه جنگی این است که نگذارند نیروهای مسلح اوکراین در این مواضع مستقر شوند و از آن به عنوان پایگاهی برای پیشروی‌های آتی استفاده کنند.

زلنسکی توسط سازمان سیا سرنگون می شود؟

«ری مک‌گاورن»، تحلیلگر سابق سیا معتقد است که اگر «ولودیمیر زلنسکی» برای مذاکرات با روسیه موافقت نکند، آمریکا او را از سمتش برکنار و شخص دیگری را جانشین او خواهد کرد.

وی در مصاحبه‌ای اظهار داشت که واشنگتن به زودی کی‌یف را مجبور به مذاکره با مسکو خواهد کرد، زیرا غرب برای چنین رویارویی مسلحانه طولانی آماده نبود و آمریکا در حال حاضر هر آنچه می‌توانسته، به‌ عنوان کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

تلگراف: دولت بایدن یک بسته کمکی یکصد میلیارد دلاری به اوکراین می دهد

تلگراف نوشت: بایدن در نظر دارد هزینه جنگ اوکراین را تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا، تامین و از این طریق بر بن‌بست‌هایی که جمهوری خواهان ایجاد می‌کنند، غلبه کند.

کاخ سفید در حال تدوین طرح‌هایی است تا از کنگره بخواهد که بزرگترین بسته حاوی کمک‌های مالی، تسلیحاتی و بشردوستانه را ارائه کند.

این در حالی است که مقام‌های دولت و کنگره آمریکا اختلافات عمیقی در مورد تامین بودجه دولت فدرال دارند و کنگره درخواست کمک ۲۴ میلیارد دلاری بایدن برای اوکراین را تایید نکرده است.

سران ناتو و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نسبت به کاهش حمایت آمریکا از کی‌یف ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالی است که حمایت اروپایی‌ها نیز کاهش یافته است.

به نوشته تلگراف، برخی مقام‌ها معتقدند که بسته درخواستی دولت بایدن برای اوکراین ممکن است به یکصد میلیارد دلار برسد و این امکان را به دولت بدهد که تا انتخابات نوامبر سال آینده آمریکا، بودجه جنگ را تامین کند.

یک منبع آگاه گفت: این بسته بزرگ از حمایت زیادی در دولت آمریکا برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۲
گفته بودیم که بعد از تلاش بایدن برای دور کردن ایران از روسیه و دادن امتیازات مالی به ایران به بهانه تبادل چند تا دو تابعتی اما در واقع برای عدم کمک تسلیحاتی ایران به روسیه و جبران کاهش صادرات نفت روسیه و عربستان با افزایش صادرات نفت ایران پوتین ساکت نخواهد ماند و فقط نظاره گر نخواهد بود. حالا باز محور پوتین-نتانیاهو مانند همه سی سال گذشته که در خاورمیانه منافع مشترک داشتند از یازده سپتامبر تا داعش و هدم بهبود رابطه ایران با امریکا و غرب دوباره فعال شدند و مانند دو لب یک قیچی منافع مشترک امنیتی سیاسی خود را پیش می برند. پوتین در مورد عدم همراهی چین در ندادن تسلیحات به روسیه مجبور به سکوت هست چون چین بزرگترین و تنها وارد کننده عمده نفت و گاز روسیه هست ولی در مورد ایران پوتین سکوت نمی کند و می بینید نتیجه را. مسئولان ایران باید خیلی هوشیار و در برابر تحریکات و برنامه های پوتین و عوامل و اهرمهای پیدا و پنهان او برای خاورمیانه مقاوم و مستقل عمل کنند تا حداقل موقعیت خود را در این بازی بزرگ از دست ندهند. پوتین و نتانیاهو برای رسیدن به منافع خود حاضرند صد تا دوست خود را بزحمت بیاندازند. چه ایران باشد و چه امریکا.از ما گفتن بود

البته حالا دوستان پان پوتینی یا پان اسراییلی یا پان رجبی برگ چنار را از منظر منافع خود برند بزنند اصلا نگرانی ندارد. برگ چنار عهد اخوتی با انها ندارد. همانطور که پوتین و نتانیاهو و رجب و شی و... فقط به فکر پیشبرد منافع کشور مادری خود هستند که باید هم همین جور باشدو له قول معروف اگر همه منافع ملی خود را سفت بگیرند فرصتی برای سو استفاده رندان دوست نما نبست. برگ چنار هم فقط در راستای منافع ملی کشور مادری خود قلم میزند و این برندها برلیش کوچکترین اهمیتی ندارد و البته بدنبال هیچ مقام و پست و سهمیه و رانتی هم نبودیم و نخواهیم بودیا نگران از دست رفتن فرصت خدمت و مزایای مربوطه نیستیم. روزی دست خداست نه بندگان ناچیز او .
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
چرت پرت محض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
منظورت از کشور مادری آلبانی بود یا کانادا؟
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
عزیز. شما مثل اب خوردن منکر دین منتقد خود و کسی که با نظر شما موافق نیست میشوید . چه انتظار عبثی که منکر ملیت منتقد خود نشوید..
پوتینی ها اخر مرام و دینداری هستند! به برگ چنار میگن خودت گفتی بی دین هستی! درست می گویند. ما به دینی که چنین راحت منتقدان را افترا بی دینی بزنی و تازه بگویی خودش گفته بی دین هست کافر هستیم و چنین دینی نداریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
خوب جناب پان بایدنگی بی دین از زپرتسکی و مدادف چ خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
به درک که کافری
یازده سپتامبر که ۱۷ نفر انجام دادند پوتینی ها میگن کار خود امریکا بوده. مگر میشود ۱۷ نفر چهار تا هواپیما را بدزدند و اطلاعات و پلیس امریکا نفهمه! ولی غزه که میشه و چند هزار نفر بین اون همه جاسوس و خبر چین و ماهواره و هواپیمای جاسوسی که ۲۴ ساعته مشغول رصد و منتظر عملیات بودند مخفیانه! ماهها خود را اماده میکردند پونینی ها میگن حماسه غافلگیری بوده و تمام موساد و سیا و خبر چینها و جاسوسها حتی نمیدانستند این چند هزار نیروی حماس وجود دارند و مشغولند و ...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
سیا و موساد فکر می کردند قرار است این عملیات بدنبال یکی از حمله های اسرائیل توسط حماس اجرا شود و فکر نمی کردند این طرح به شکل پیش دستانه اجرا شود و در نتیجه خیالشان آسوده بود
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
لطفاً بس کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
کشته شدن دوستات تو اسقاطیل درد آوره میدونم اشکال نداره بزرگ میشی جاش خوب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اسرائیل انقدر وقیحه که نیاز به دلیل نداره اگه میتونست همین امشب به ایران حمله میکرد نمیومد ۶۰۰ نفر از مردم خودش رو قربانی کنه واسه یه دلیل
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
مخمد جان. به قول معجزه هزاره. چون دوستتون داریم عرض می کنیم اگر واقعا تصور می کنی دنیای واقعی سیاست همان تحلیلها و خبرهای سیما و کیهان و گیتی و یونیودس و سی ان ان و راشیا دیروز و قمر و مداد روسی (اسپوتنیک و مدادوف و...) هست اصلا فقط بچسب به شاخه مهندسی.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
برگ چنار کار امروزت را انجام دادی سه تا کامنت گذاشتی بدو برو پولتو بگیر ما را بیشتر نخندون
این ادامه جنگ در اسراییل است. چیزی که روسیه دنبال می کرد تا با ایجاد بحران در خاورمیانه؛ فشار جهانی بر مساله اکراین را کاهش دهد تا به راحتی اکراین را اشغال کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
عجب تصمیم خوبی
چرت و پرت
روسها شطرنج بازان قهاری هستند، از مهره ها استفاده کرد تا فشار و تمرکز جهانی از جنگ اوکراین برداشته بشه و سیل تسلیحات بسمت اوکراین قطع بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
یعنی حماس رو با ارتش روسیه مقایسه میکنی ؟ چون اوکراین داره با روسیه میجنگه و اسرائیل با حماس ، طول خط مقدم اوکراین بالای ۱۰۰۰ کیلومتره
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
هوشیاری فلسطینی ها را باید تبریک گفت که از فرصت ها خوب استفاده میکنند چیزی که مهمه به درک واصل شدن اسراییلی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
ایران صحنه جنگ حماس و اسراییل رو مدیریت میکنه چه ربطی به روسیه داره؟ نهایتا تا چند روز اینده با وساطت مصر جنگ تموم میشه ،اماجنگ اوکراین تا نابودی سیاسی پوتین ادامه داره
من مثل دوست کانادایی چند تا دکترا ندارم ولی یک عدد لیسانس برق دارم بگذریم ولی همش در مورد مسائل مختلف نظرات عجیب میدهد که غیر واقعی است مثل هم‌پیمانی پوتین و نتانیاهو
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
خوب. مهندس جان. پوتینی نیستیم که همه باید یک چیز بگن. شما ازاد و مختار و مستقل هستی و می توانی نپذیری.
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
مهنوس جان. دنیای سیاست دنیای برق نیست که یا فاز باشه یا نول. دنیای سیاست مانند کوانتوم هست که افرادی مانند پوتین و نتانیاهو می توانند در یک لحظه هم فاز و هم نول و حتی بیشتر باشند. به دنیاسیاست با نگاه ریاضی وارد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
اتفاقا دنیای سیاست همیشه مثل برق است جریانات ضعیف همیشه وارد مدار میشن و نظم این مدار را بهم میزند و مهره های خراب که کارایی یک مدار را از آن می‌گیرند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
منم پوتینی نیستم ولی نوکر کشوری نیستم که چهل سال قبل ایران را به این روز کشاند گوادلوپ
مقصر حمله روسیه به اوکراین هم جنبش فواحش بود چون اونا میگفتن بریم با آمریکا مذاکره کنیم روسیه هم وقتی دید نزدیک مذاکره است و شرایط آرومه فرصت رو محترم شمرد و حمله خودش رو شروع کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
در مقابل تحلیل برگ چناری ، جالب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
23:45
باز که از ادبیات خانوادگیت استفاده کردی!ا
ناشناس ۲۳:۴۵ محترم نه بلکه مغتنم از غنیمت گرفته شده باب افتعال.
عملیات غزه را هر گروه و کشوری می تواند با منافع و مضار خود تجزیه و تحلیل کند و برداشت خود را در موضع گیری خود اعمال کند به نظر بهترین دلیل برای کسب حمایت بیشتر اسراییل از آمریکا میتواند باشد زیرا نتانیاهو و دیگر ان سعی داشتند خطرات ایران را به موجودیت اسراییل ثابت کنند و آمریکا استدلال های آنها را جدی نمی گرفت
حتی اگر مناطق اشغالی اوکراین تا ابد جز خاک روسیه بشن باز هم بازنده جنگ روسیه ست ،چون حیثیت و ابهت پوشالی ارتش روسیه از بین رفت،متحدانش دیگه بهش اعتماد ندارند،مثل ارمنستان،سهمش در بازار فروش تسلیحات در جهان رو از دست داده دیگه کسی سلاح روسی نمیخره،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار