بازدید 2768

هشدار وقوع سیل طی امروز در دامنه‌های شمالی البرز

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل طی امروز (۱۳ مهرماه) در دامنه‌های شمالی البرز هشدار داد و بر لزوم خودداری از کوهنوردی و دره‌نوردی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 05 October 2023

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: فعالیت سامانه بارشی و سرد طی امروز (۱۳ مهرماه) در ارتفاعات شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق ابرناکی و مه آلودگی، بارندگی، بارش برف در قله‌ها و خط الراس‌های مرتفع، وزش باد شدید و خیلی شدید و رعدوبرق را در پی خواهد داشت بنابراین شرایط جوی برای صعود به این مناطق مخاطره‌آمیز است و در صورت ضرورت، با تجهیزات و پوشاک زمستانه اقدام به صعود شود.

وی اضافه کرد: شدت بارش‌ها در دامنه‌های شمالی البرز به‌ویژه البرز مرکزی و شرقی منجر به وقوع سیل، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها می‌شود بنابراین فعالیت‌های کوهنوردی، کوهپیمایی به‌ویژه دره‌نوردی مخاطره آمیز است و منجر به تلفات می شود. مه آلودگی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است بنابراین به همراه داشتن تجهیزات ناوبری جهت اجتناب از انحراف از مسیرهای صعود  ضروری است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: وزش باد شدید منجر به تشدید سوزباد، افت محسوس دمایی و احتمال سرمازدگی می‌شود. در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد و گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است.

وی افزود: طی جمعه (۱۴ مهرماه) بارش‌های پراکنده در ارتفاعات شمال شرق و دامنه‌های شمالی البرز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: با توجه به وقوع بارش‌ها در روزهای اخیر، همچنان طی روز جمعه علیرغم پایداری نسبی جوی، در ارتفاعات البرز به‌ویژه دامنه‌های شمالی دره‌نوردی و تردد در بستر رودخانه‌ها به سبب پرآبی مخاطره‌آمیز و شرایط لغزش و ریزش زمین مورد انتظار است.

ضیاییان در پایان درباره ارتفاعات شمال تهران گفت: امروز (۱۳ مهرماه) آسمان این منطقه نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر و وقوع بارش به‌ویژه در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد شدید خواهد بود. جمعه (۱۴ مهرماه) آسمان ارتفاعات شمال تهران صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و وزش گاهی شدید خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار