بازدید 4909

علت جمع آوری شماری از پل‌های عابرپیاده در تهران؛ «کارایی ندارد»!

تصمیمی سوال برانگیز که به نظر کمترین نتیجه سوء آن، مخابره این پیام به جامعه است که به جای تشویق عابران به عبور از پل‌های عابرپیاده و تلاش برای فرهنگ سازی در این خصوص و حتی اقدامات تشویقی و تنبیهی در این باره، می‌توان پل‌ها را فاقد کارایی توصیف کرد و برچیدنشان را در دستور کار قرار داد، بی آنکه این احتمال را مطرح کرد که جانمایی نصب پل درست نبوده و مثلا باید پل‌های برچیده را در جا‌های بهتری نصب کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 04 October 2023

علت جمع آوری شماری از پل‌های عابرپیاده در تهران؛ «کارایی ندارد»!باورتان بشود یا نه، جمع آوری شماری از پل‌های عابرپیاده در تهران در دستور کار قرار گرفته است و اطلاع دقیقی از فرجام آن‌ها در دسترس نیست!

به گزارش «تابناک»؛ این اتفاقی است که اختلاف نظر اعضای شورای شهر تهران را در پی داشته است؛ از یک سو، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید دارد «از زمانی که ما این پل‌ها را در سطح شهر تهران نصب کردیم، حدود ۶۰ درصد تلفات کاهش یافته و با جمع‌آوری این پل‌ها قطعا شاهد افزایش تلفات خواهیم بود» و از سوی دیگر، سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران مدعی است که برچیدن پل‌های عابر پیاده پشتوانه تحقیقی دارد و اقدامی درست است.

البته برنامه شهرداری تهران در این خصوص منحصر به پل‌های عابر پیاده نیست و گزارش‌هایی از برچیدن قریب الوقوع برخی نرده‌های جداکننده مسیر بی آر تی از معابر مجاور هم منتشر شده که تشکری هاشمی نسبت به آن هم معترض است و در تذکر پیش از دستور در شورا، در خصوص آن اظهار نظر کرده است؛ اقداماتی که افزون بر آنها، برچیدن پله‌های برقی از برخی پل‌های عابرپیاده هم در دستور کار قرار گرفته که در نتیجه آن، پل‌هایی که لقب «مکانیزه» را یدک می‌کشیدند، به پل‌های معمولی تبدیل خواهند شد.

تصمیمی که آقامیری در توجیه و اجرای آن گفته است: بر اساس یک ماه بررسی مداوم به نتیجه رسیدند که این پل‌ها کارایی ندارد و میزان رفت وآمد در آن روزانه کمتر از ده تن است. این پل‌ها زائده بصری ایجاد کرده بودند، در حالی که هیچ استفاده‌ای نداشتند و به نظر می‌رسد، شاید علت راه‌اندازی این پل‌ها در گذشته استفاده از فضای تبلیغاتی آن بوده، اما حالا می‌بینیم که ظرفیتی برای تردد شهروندان ندارد و تنها یک زائده بصری است.

وی در خصوص برنامه شهرداری برای برچیدن پله برقی برخی پل‌های عابرپیاده در پایتخت گفته: در جمع‌آوری پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده برنامه بر این است که یا رمپ‌هایی با شیب هشت درصد و یا پله‌هایی با ارتفاع ۱۲ سانتی‌متر جایگزین شود. روند جایگزینی آغاز شده و تا یک یا دو ماه آینده ۵۶ پل مکانیزه در تهران به پل‌های دارای رمپ و پله‌های ۱۲ سانتی‌متری تبدیل می‌شود.

علت جمع آوری شماری از پل‌های عابرپیاده در تهران؛ «کارایی ندارد»!

تصمیمی سوال برانگیز که به نظر کمترین نتیجه سوء آن، مخابره این پیام به جامعه است که به جای تشویق عابران به عبور از پل‌های عابرپیاده و تلاش برای فرهنگ سازی در این خصوص و حتی اقدامات تشویقی و تنبیهی در این باره، می‌توان پل‌ها را فاقد کارایی توصیف کرد و برچیدنشان را در دستور کار قرار داد، بی آنکه این احتمال را مطرح کرد که جانمایی نصب پل درست نبوده و مثلا باید پل‌های برچیده را در جا‌های بهتری نصب کرد.

تصمیمی که ظاهرا به جایش تبدیل پل‌های برچیده به ضایعات در دستور کار قرار گرفته است؛ نکته‌ای که رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا بر آن تاکید کرده و یادآور شده که اقدامی نسنجیده و مصداق دورریختن سرمایه هاست و در عین حال، «مردم را با جمع‌آوری پل‌ها تشویق به بی نظمی و بی انضباطی می‌کنیم و این در حالی ست که شاهد کاهش ایمنی تردد هم خواهیم بود»، چون شهروندان را مجبور می‌کند از لابلای خودرو‌ها بگذرند که خطرآفرین و مشکل ساز است.

تصمیمی که باید چشم انتظار سرایت آن به دیگر شهر‌های کشورمان باشیم، همان گونه که بسیاری از اقدامات رقم خورده در تهران حکم الگویی بررسی شده و دقیق را می‌یابد که به سرعت در بسیاری از شهر‌های بزرگ و کوچک در دستور کار قرار می‌گیرد و در این مورد خاص، اتفاقا بهانه برای اجرای آن به وفور در دسترس خواهد بود، چون جمعیت در نقاط زیادی بسیار کمتر از تهران است و پل‌های عابرپیاده زیادی را می‌توان در آن نقاط یافت که میزان رفت و آمد عابران از آن‌ها اندک است!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۲
جالبه در برخی از نقاط تهران پله های برقی که خراب شده و نیاز به تعمیر داشته کلا برداشته اند. مثل بزرگراه لشگری سر نفیسی. میخوام بگم اقای زاکانی بنظر خودت این کارها نشانه چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
شهرداری به جای مشارکت در راهپیمایی هر سال اربعین و مراسمی چون مراسم قدیر، بهتر است بودجه شهرداری را که از گرفتن عوارض از شهروندان تامین می شود، صرف امور شهری از جمله نگهداری و تعمیر پله های برقی پل های هوایی بکند.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قیمت آهن رفته بازار می‌شود آهن فروخت .پله برقی هم احتمالا به پاساژها یا مالها فروخته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اینها به مردم توصیه می کردند که در شرایط تحریم، سیاست «تعمیر» را به جای «تعویض» پیشه کنند.
ببینید کار به کجا رسیده که خودشان از سیاست تعمیر عبور کرده و سیاست «حذف» را پیشه کرده اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
زاکانی نامزد پوششی روکشی انتخابات ریاست جمهوری

بزرگترین آفت برای شهر تهران است و از ابتدا هم معلوم بود که او نه تخصصش را دارد و نه حتی اراده لازم برای انجام کار در پست شهردار تهران را ندارد
پول کم اوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مدیریت جناب زاکانی
وقتی پزشک هسته ای شهردار می شود
شایسته گزینی لوکوموتیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
متاسفانه همه را به قیمت ضایعاتی میفروشند

و پیاده رو های در تجریش را هر ساله بارها کندهو با

بد ترین مصالح روکش میکنند و نرده های وسط خیابان

بین تجریش تا قدس را هر ساله تغییر میدهند و هیچ کسی هم جرات ندارد سوال کند ؟

که چه پیمانکاران و چه کسانی پشت اینکارها هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
شهرداری منطقه ۱ پول تراکم خوب میگیره و یه جوری باید هزینه تراشی کنه دیگه. یه دفعه حوض میذاره وسط خیابون یه دفعه تجریش رو میکنه
???????? يعني چي؟
همه چی کشکی و یلخی ....بدون برنامه ریزی...فعلا فکر و ذکر شده استخدام حجاب بان تو مترو و گند بالا آوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آقای زاکانی ، برای اینکه عوارضی که از من می گیری و خرج بهبود شهر نمی کنی و خرج اربعین و غدیر می کنی ، من راضی نیستم و سرپل صراط جلویت را خواهم گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
انقدر چرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
واسه تامین حقوق همین حجاب بان ها دارن اموال عمومی رو حراج میکنن و آتیش میزنن به اموال ملت.
اینا مال شهرداری نیست با پول مردم خریداری شده
25 سال قبل که در یک کارخانه خوراک دام در خوزستان به عنوان مشاور مشغول شدم، متوجه شدم که در طرح اولیه کارخانه خوراک دام مورد اشاره حدود 200 تجهیز وجود داشته بود. با عوض شدن چند باره مجری طرح و به تبع آن شرکت مشاور و نیز پیمانکار در طی چند سال، تعداد تجهیزات به مرور زمان و در طی مراحل ساخت به 120 تجهیز کاهش یافته بود. بطور مثال، آهن ربا که باید مواد ورودی را از وجود تکه های احتمالی آهن پاکسازی می کرد، حذف شده بود! مخزن استیل و لولهای مربوطه که باید پودر اوره ابتدا در آنها در آب حل شده و سپس به مواد دیگر اضافه می شد، حذف شده بود!
پروژه ای که باید 2 ساله تمام می شد 10 سال طول کشیده بود و هنوز تمام نشده بود. خودتان حدس بزنید که چه بر سر بودجه پروژه آمده بود و برای سر و هم کردن آن، تجهیزات ضروری را حذف کرده بودند!
در مورد اینکه زائده بصری هستند شکی نیست
اما منطقی این هست عابر پیاده باید کمترین مسیر و راحت ترین مسیر را نسبت به اتومبیل داشته باشد که در ایران برعکس هست
لذا در صورتیکه قرار باشد عابر پیاده از پل هوایی استفاده کند می بایست این پل ها دارای پله برقی باشند
دارای مسیری امن چه از نظر تردد و چه از نظر محیطی باشد.
اگر قرار به حذف هست باید مسیری مطمعن برای تردد در نظر گرفته شود
شهرداری مسئول امنیت تردد هست و در صورتیکه بخواهد از مسئولیت ذاتی خود شانه خالی کند باید شهردار پاسخگو باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مطمئن
آنموقع که میساختند آهن آلات ارزون بوده الان آهن الات گرون شده .....صد در صد توجیه اقتصادی درسته ..
به نظرم شهرداری پول کم آورده ، از جمع آوری و فروش ضایعات و .... داره کسب درآمد میکنه
حاجی اگر رو پول آنش حساب کردید، بگید مردم خودشون میخرن. کیلویی چند؟
از زمانی که زاکانی شهردار شده عوارض نوسازی منزل من از حدود 760 هزار تومن سال 1400 به 2میلیون و 100 در 1402 رسیده یعنی تقریبا 3 برابر!!!
حتی اگر ماهی یا سالی یک نفر هم از پل عابر پیاده استفاده کند همین بهترین دلیل برای حفظ و نگهداری آن پل است، چرا که ارزش جان آن یک نفر بسیار بیشتر از چند تن آن قراضه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
اوه. هشتاد میلیون آدم داریم. چیزی که کم داریم پوله عزیز که این آهن قراضه ها به ما میدن.
سالمندان چگونه از پلهای شیبدار بالا برن آقای شهردار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
خب نرن. کی مجبورشون کرده. والله.
بی کفایت ها
اون ده نفری که روزانه از پلها استفاده کردند باید چکار کنند؟ پیشنهاد می کنم اگر بخاطر جمع آوری پلها منبعد عابری در آن محدوده تصادف کرد ...مدعی العموم ... شهرداری را مورد پیگرد قانونی قرار دهد و حتی هم اکنون بدلیل پیشگیری از جرم نیز می توانند اقدام نماید. شاید این نیز از وظایف مدعی العموم باشد. نمی دانم !
پل عابر پیاده یکی از بدترین طرح ها است.
۱- نماد ترجیح خودرو به آدم است. مگر فضای شهر ارث پدر مالکان خودرو است؟ طرح بهتر احداث زیر گذر و جا به جایی ماشین به جای فرد است.
۲- یک راه حل ارزان موقت است. ارتفاع ماشین هایی که رد می شود را محدود کی کند و زیبایی شهر را از بین می برد و در آینده مشکل ترافیکی درست می کند.
۳- طرح بهتر احداث تونل باکسی زیر زمین برای عابران است. به جای اینکه عابر را هشت متر بالا ببرید، با چند پله و دو متر اختلاف ارتفاع از زیر جاده عابر را می شود رد کرد.
۴- تنها مزیت آن ایجاد محلی برای نصب بنر های رنگارنگ و تجمع متکدیان و دست فروشان است.
۵- همین که اکثریت مردم عبور از وسط خیابان را به پل عابرپیاده ترجیح می دهند نشان می دهد که طرح پل خیلی معقول نیست، فرهنگ سازی و زوری سازی و اجباری سازی دیگر چه قصه است؟ به شعور عمومی احترام بگذاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
دوست عزیز نظر شما درسته و زیرگذر راحت تر و زیباتر هست و لی در دنیا ثابت شده در زیرگذر چند مشکل وجود داره: اولیش امنیت زیرگذر هست که چون تو دید نیست امکان هرنوع بزه در شهرها وجود داره و بحث تجمع خلافکاران و کارتن خوابها میشه به خاطر مسقف و دور از دید بودن، و دمیش موضوع خطر در زمان بارندگی و یا بلایا طبیعی هست
پول کم نیاورده اتفاقا زیاد هم آورده. ولی سیاستی که فقط 2 درصد مردم متوجه آن هستند. به عقب بردن فرهنگ مردم و مردم را بی کلاس جلوه دادن و تخریب شخصیتی ملت که به درستی در همه جهات قابل اجراست و در حال انجام
شهرداری تهران با برداشتن پلها اضافه مدل اقتصاد مقاومتی را اچرا می کند ضایعات این پلها هم باید به فروش برسد
امیدوارم در دوره دکتر زاکانی پارکها مازاد هم تغطیل شوند و برای محرومان در این پارکها مسکن ساخته شود
علت عدم استقبال جانمایی ناصحیح و نداشتن پله برقی بوده. البته زشتی سازه و بصری رو کاملا موافقم
اون که کارایی نداره ، شهرداره نه پل ها !
تقاطع جمهوری حافظ نزدیک پاساژ علادین موتور سوران ترافیک زیاد و وضعیت خطرناکی ایجاد گردند از مسولین امر تقاضا داریم در این خیابان جهت عبور و مرور راحت عابرین یک پل احداث کنند
لطفاً مزاحم نشوید.
سالهاست عده ای از این راه نون می خورند. کسی نصب می کند، کس دیگری بر می چیند، کسی آن را به عنوان ضایعات می فروشد، کس دیگری آن را به عنوان ضایعات می خرد، دوباره کس دیگری جدید آن را نصب می کند و این قصه سالهاست که در مورد پلها، موانع وسط خیابانها، آسفالت معابر، سطلهای زباله، تابلو کوچه ها و غیره ادامه دارد.
لطفا مزاحم نشوید
ضایعات خریدارم(؛ چند میفروشی زاکانی؟؟؟
میبینم که خوردید به پیسی.خخخ
زاکانی،قالیباف، رئیسی کسانی بودند که صدای انتقاد بلندی داشتند اما در عمل حتی از قبلی ها هم بی کفایت تر بوده اند، دیگه نباید فریب سر و صدای اینچنین اشخاصی رو بخوریم، من با اینکه خط فکری مشابه ای با اینها ندارم ولی باز هم دل خوش به اینها کرده بودم فقط بخاطر کاهش تضاد طبقاتی اما حالا میبینم که اینها حتی در این مورد ظاهر سازی هم نمیکنن. تبعیض و ظلم در جامعه‌ی ما بر همه مشهوده و کسی از مقامات حتی دغدغه ای براش نداره
جای تاسف بسیار برای زاکانی با اون همه ادعاش وجود داره بسیار بی خاصیته
یکی از طرحهای برنامه مولد سازیه
در میدان تجریش خیابان شهرداری ۲ پله برقی بود که برای سالمندان مفید بود و از خطر دورشان می کرد.متاسفانه برداشتند و افراد آسیب پذبر و کودکان در معرض خطر تصادف قرار گرفته اند
متاسفانه روز به روز داریم از مدرنیته فاصله می گیریم، در زمان تحریم های عراق و صدام، ملت پنجره آهنی رو در می آوردن و می فروختن و جاش رو با کاهگل پر می کردن تا خرج زن و بچشون رو دربیارن، از آن روزی میترسم که مردم ایران هم به این روز بیفتن،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل