بازدید 94907
شیخ‌سلمان، مامور بحرینی آل‌سعود در اجرای اوامر بن‌سلمان در فوتبال

کنفدراسيون آسیا؛ دفتر حافظ منافع عربستان/ از نفوذ تاج در AFC چه خبر؟ / احتمال حکم سه بر صفر علیه سپاهان

کنفدراسيون آسیا که به گزارش رسانه‌های بزرگ دنیا درباره مالکیت مشترک غول‌های سعودی و حذف قانونی آنها از لیگ قهرمانان بی‌اعتنایی کرد، حالا نشان می‌دهد سپر دفاع از منافع ریاض در فوتبال است و اتفاقات اصفهان نیز اجرای یک سناریوی قبلی بود.
کد خبر: ۱۱۹۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 04 October 2023

بررسی اتفاقات شوکه کننده ای که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رخ داد و باعث لغو بازی سپاهان با الاتحاد عربستان شد، نشانگر سناریویی مضحک از کنفدراسیون فوتبال آسیا در حمایت از زیاده‌خواهی باشگاهی سعودی است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم پرستاره عربستانی که روز قبل از مسابقه، در ورزشگاه نقش جهان تمرین کرده بود، در جلسه هماهنگی پیش از بازی رسمی هیچ اعتراض و نکته‌ای از شرایط ورزشگاه مطرح نکرد اما ساعتی پیش از شروع مسابقه بهانه جویی شروع شد و میهمان گستاخ، خواهان برداشتن سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از محوطه ورزشگاه شد!

کنفدراسيون آسیا؛ دفتر حافظ منافع عربستان/ از نفوذ تاج در AFC چه خبر؟ / احتمال حکم ۳برصفر علیه سپاهان

موضوع وقتی دردناک می‌شود که تیم الاتحاد ترک ورزشگاه را به دستور ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا مرتبط می‌کند و حرف خود را از زبان ای اف سی مطرح می‌کند! و متاسفانه AFC نیز با تایید همه ادعاهای سران فدراسیون و باشگاه سعودی، راه را برای سلطنت عربستان بر تشکیلات فوتبال آسیا باز می‌گذارد.

با این اوصاف، باید در سطوح بالای تشکیلات آسیایی فوتبال نماینده ای فعال و جدی داشت تا از حق تیم‌های ایرانی دفاع کند. پرونده مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان داده، او در اوج بحران‌ها ناپدید می‌شود و از پاسخگویی خودداری می‌کند و به زعم رسانه‌ها از خرج کردن جایگاهش در ای اف سی حذر دارد. برخی کارشناسان معتقدند، سکوت عجیب مهدی تاج برای خوشامد شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال قاره و حفظ کرسی خود که سالانه حدود ۲۰۰هزار دلار حقوق و مزایا در پی دارد، مانع احقاق حق بموقع کشورمان در رده های ملی و باشگاهی است که مصداق های زیادی طی چندین سال دارد.

حالا همه منتظر اعلام رای کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند که گفته می‌شود علیه سپاهان خواهد بود. ماجرا به سردیس سردار شهید قاسم سلیمانی مرتبط می‌شد که تیم عربستانی با بهانه‌جویی عجیب و دیرهنگام خود خواستار جابه‌جا شدن آن مقابل چشم حدود ۶۰هزار هوادار متعصب سپاهان شده بود! کاری که خود می‌توانست تبعات شدید امنیتی و ناآرامی در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

این درحالی است که در جلسه هماهنگی قبل از مسابقه، هیچ صحبتی از این موضوع و اعتراضی به آن از سوی باشگاه الاتحاد و حتی ناظر بازی صورت نگرفته بود و پیش از آن نیز درحالی‌که سال‌هاست این سردیس و همچنین دو سردیس دیگر مربوط به زنده‌یاد محمود یاوری و همچنین محمود حریری بنیا‌نگذار باشگاه در ورزشگاه وجود دارد و ناظران AFC که چندبار برای بررسی شرایط ورزشگاه نقش‌جهان و تایید آن برای انجام دیدارهای آسیایی سپاهان راهی اصفهان شده بودند، هیچ‌گاه به این موضوع ایرادی نگرفته بودند. 

البته چندین سال دوری دو کشور به خصوص ایران از میزبانی از تیم‌های عربستان، باعث شده بود که جو سنگینی برای میدان رفتن تیم‌های عربستانی در خاک ایران وجود داشته باشد.

متن صریح قانون فیفا درباره نصب شمایل، اشکال، تصاویر، پرچم ها و تندیس ها در ورزشگاه‌ها به هنگام مسابقات بین المللی می‌گوید: نصب تصاویر رهبران و قهرمانان ملی کشورها مصداق نشان‌های سیاسی منع شده فیفا نیست.

البته تفاهم‌نامه امنیتی دو فدراسیون فوتبال ایران و عربستان قبل از شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نیز حاوی بندهایی است که باید به آن رجوع کرد تا مشخص شود آیا طرف سعودی چنین چیزی را از قبل خواسته بود یا این یک خواسته و بهانه‌تراشی سیاسی در آستانه یک رویداد ورزشی بوده است. باید دید تاج دقیقا چه چیزی را امضا کرده است؟

حالا باید یک فدراسیون ملی قوی و مصمم به احقاق حق در تشکیلات فوتبال آسیا داشته باشیم تا این حرف را به کرسی بنشاند؛ اما فدراسیون فوتبال ایران به خصوص رئیس آن فعلا مثل ماجرای حذف تیم ملی امید از مقدماتی المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی و بسیاری دیگر از رخدادهای مهم فوتبال، روزه سکوت گرفته است و حاضر نیست شخصا موضع خود علیه ای اف سی را اعلام کند.

عربستان، سیاسی‌بازی این کشور و همچنین تبعیت تام و تمام کنفدراسیون فوتبال آسیا از خواسته های خود را به رخ کشید و موفق شد بازی را به تعطیلی بکشاند و طلبکارانه خواستار اعلام رای به نفع خودش شده است.

ناظر مسابقه دو ساعت مانده به سوت آغاز بازی، ناگهان به نتیجه رسیده که این درخواست را مطرح کند اما اصولا با توجه به سازه ثابت و فونداسیون بتنی آن، عملا امکان جابه‌جایی سردیس شهید سلیمانی وجود نداشت، ولو اینکه میهمان طبق آیین نامه فیفا اصلا صلاحیت اعتراض به سازه ورزشگاه و تصاویر قهرمانان ملی میزبان را ندارد.

 در ادامه ناظر مسابقه خواهان اجرای خواسته میهمان می‌شود و حتی بازی را نیم ساعت به تاخیر می‌اندازد اما در ادامه مدعی می‌شود با مکاتبه مستقیم با ای اف سی، مجوز لغو مسابقه را دریافت کرده است؛ یک نمایش‌نامه منظم و دقیق برای پخش در رسانه‌های بین‌المللی!

ناظر ضعیف تاجیکستانی در واکنشی عجیب به خواسته تیم میهمان کاملا توجه کرده و درنهایت با چراغ سبز سران کنفدراسیون، رای به عدم برگزاری بازی می‌دهد. او در اقدامی شیطنت‌آمیز به داوران اجازه حضور در زمین مسابقه را نمی‌دهد، چون اگر این اتفاق رخ می‌داد و تیم سپاهان در زمین حاضر می‌شد داور با توجه به غیبت تیم عربستانی بازی را سه بر صفر به سود طلایی‌پوشان اعلام می‌کرد و در این شرایط تغییر نتیجه سخت به‌ نظر می‌رسید. 

از طرف دیگر برخی رسانه‌ها نوشته‌اند، تیم عربستانی با توجه به غیبت کریم بنزما ـ که به کرونا مبتلا شده و همچنین مصدومیت دو ستاره خارجی دیگر خود ـ به‌وضوح نگران برگزاری این دیدار در روز موعود بود و به‌ نظر می‌رسید احتمال شیوع ویروس کرونا در اردوی این تیم وجود دارد؛ چراکه گفته می‌شود بازیکنان این تیم در آخرین تمرین پیش از مسابقه چندان سرحال نبودند.

 مدیران تیم عربی پیش از شروع مسابقه، دایم پیگیر تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه و افزایش تعداد آنها بودند و این به‌خوبی نشان می‌دهد آنها می‌دانستند که بازی سختی را در اصفهان پیش روی دارند.

کنفدراسيون آسیا؛ دفتر حافظ منافع عربستان/ از نفوذ تاج در AFC چه خبر؟ / احتمال حکم ۳برصفر علیه سپاهان

فوتبال آسیا پس از گزارش های ماه گذشته گاردین و رویترز مبنی بر مالکیت مشترک تیم های متمول سعودی حاضر در لیگ قهرمانان و تعلق آنها به صندوق سرمایه‌گذاری عربستان، منتظر برخورد AFC و حذف غول‌های پولدار این کشور از مسابقات این فصل طبق قانون جاری کنفدراسیون بود، ولی سپر بتنی شیخ سلمان برای منافع فوتبال عربستان، مجالی برای اجرای قانون نمی‌دهد و باند این شاهزاده بحرینی برای دوستانش در دربار پادشاهی ریاض، منافع عربستان را تضمین کرده است.

با این اوضاع و احوال و سکوت تاج در قبال منافع فوتبال ایران و شهر زادگاهش، باید منتظر حکم ناعادلانه و تاریخی جدیدی علیه کشورمان باشیم.

نویسنده: محمدصادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۱۹
چرا نمی خواید واقعیت رو قبول کنید؟ لطفا اطلاعات و دانش حقوقی خودتونو بالا ببرید، همه چیز را سیاسی و مذهبی کردید که چی بشه ؟؟؟

سردار اگر دنبال تبلیغات و نشان دادن خودش بود در زمان حیاتش انجام میداد، استفاده ابزاری و سیاسی از سردار و شهیدان درست نیست و خودشون هم قطعا راضی نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قوانین فیفا منعی برای اینکار نذاشته و ما ملزم به رعایت قوانین فیفا هستیم نه خواسته های عربستان هیچ اشکالی نداره ما هم برای بازی به عربستان میریم اگه سیاستمداری از عربستان تو ورزشگاه بود اگه نام یا عکس دولتمندی در ورزشگاه یا حتی دست تماشاچی ها بود ما هم همین کار را خواهیم کرد ما فقط برای جبران میریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ببینید می تونید رابطه ایران و عربستان رو که تازه رست شدهف به هم بزنید؟
مطمئنا کار نفوذیها در وزارت ورزش است. اسرائیل و امریکا از حسن رابطه بین ایران و عربستان خیلی ضرر می کنه. اسلحه ها رو به کی بفروشه و....منطقه نباید ارامش داشته باشه.
خود سردار هم خواهان ایجاد رابطه دوستانه با کشورهای همسایه است اصلا روزی که یاشون به شهات رسید، قرار بود با نماینده عربستان دیدار کنه . پس مواظب نفوذی ها باشید همان هایی که الان در آتش فتنه این بازی می دمند و حرفهای تند می زنند دقیقا همین ها نفوذی هستند. میشه تشخیص داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
چرا بهانه تراشی میکنید که سازه بتونی بوده و جابجایی آن زمانبر بوده. شما میتوانستید با پارچه آن تندیس را بپوشانید کلا کار 1 دقیقه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
یعنی الان دانش حقوقی و سیاسی شما خیلی بالا تشریف دارن!؟ هیچ مداخله سیاسی تو ورزش نمیشه جناب حقوق بالا!!؟ حقوقت اون بالا چنده!!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ناظر بازی تاجیک بوده تروریست شاهچراغ هم تاجیک بوده عربستانی ها هم وهابی هستند عقب نشینی در برابر تیم عربستانی تسلیم شدن در برابر وهابی ها و عین خیانت به کشور است همانطور که قهرمانان ما از با بازیکنان اسرائیلی مسابقه نمی دهند سپاهان هم باید زا این مسابقات بیرون بکشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بگذار فیفا و فدراسیون اسیا هر تصمیمی دوست دارند بگیرند ملت ایران سپاهان را قهرمان می داند استقلالی ها و پرسپولیسی ها برن برا همدیگه فحش بدن ملت اصفهان از بنیان های خود کوتاه نمی آید
ناشناس
| France |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
فرهاد حيدرى رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان اعلام كرد، در جریان مسابقه لفو شه سپاهان با الاتحاد عربستان
۵۹ نفر شامل ۱۲ خانم و ۴۷ آقا مصدوم شدند. ۳۱ مصدوم دچار آسیب به اندام، یک مصدوم تصادفی و ۲۷ نفر دچار سایر مشکلات سلامتی مانند واکنش حساسیتی، تنگی نفس و… بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
تندیس شهید سلیمانی در سال 99 درست شده و نصب شده است لذا اگر مشکلی داشت باید از قبل اعلام می کردند تا در ورزشگاه دیگر مسابقه برگزار گردد.علاوه بر این به لحاظ قانونی هیچ منعی برای وجود این تندیس وجود ندارد و باشگاه ایرانی به نظر می تواند در مراجع بالاتر نسبت به سوء استفاده از قدرت در مراجع بالاتر مثل دادگاه عالی ورزش شکایت نماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
احتمالا اینقدر مشغول نگاه کردن ماهواره و شبکه های معاند بودی که تبلیغات و نشان دادنها رو تو تلویزیون ندیدی
ورزش باید از سیاست و سیاست بازی به دور باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
همین که باید نگران نفوذ پول های عربستان در فدراسیون آسیا باشیم یعنی اصلا تفکیک ورزش از سیاست محاله
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
فدراسیون فوتبال آسیا باید دستور بدهد عکس تمام رهبران و... را از ورزشگاه‌ها جمع آوری کنند و محیط ورزش را با سیاست قاطی نکنند ضمن اینکه اسم ورزشگاه باید متناسب با رشته برگزاری به اسم قهرمانان همان رشته باشد،اسامی اماکن باید متناسب با رشته و خدمات هر شخص مشخص شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
یعنی همین کاری که عربستان کرد نه ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اصلا می خوام بدونم وزیر امور خارجه چاره هستش که رفته فوضولی کرده وبا عربستانی ها بقرای تکرار باز توافق کرده؟؟؟؟؟؟؟؟ این بازی باید 3 بر صفر به نفع سپاهان اعلام می شد . خود عربستانی ها هم میدونستند برای همین شروع به شایعه پراکنی کردند که نتیجه به ضرر سپاهانه. بلکه طبق قانون فیفا باید نتیجه به نفع سپاهان اعلام بشه. اینم بار دوم که عربستانی ها مارا تحقیر کردند و آقایون هم قبول کردند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اون وقت چرا روسیه از جام جهانی جدف کردن؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کلا سیاست از همه چیز باید به دور باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
هر وقت تین از سیاست جدا شد ورزش هم از سیاست جدا میشه

سلطان بزرگ عربستان مرد بلامنازع
گفت می خواد
GDP
رو ببره بالا
دوباره شد آل سعود،تازه شده بود پادشاهی سعودی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
عالیجناب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آل صعود در حال سقوط :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
از عالیجناب به آل سعود تقلیل پیدا کردن
از فردا باز دوباره شعار پوشالی وللللللللللللله نماند اثر از آل سعود رو در صدا سیما زیاد خواهیم شنید

ما کل دنیارو هم با شعار مرگ نابود کنیم بازم آروم نمیگیگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آل سقوط همیشه آل سقوط میمونه ربطی به باز شدن سفارت نداره
گره زدن همه امور، حتی امور شخصی و خصوصی افراد به ایدئولوژی نه درست است و نه ثمربخش. بلکه خسران و سراسر ضرر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کچلمون کردن با این سیاسی بازی ‌واقعاً ادم حالش بهم می خوره از سیاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
احسنت
ببین کارمون به کجا رسیده عربستان برایمان قلدری می کند . عده ای بیابان گرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اصحاب کهف که نیستی بگیم 44 سال توی غار بودی، اگر همین گوگل ارث را باز کنی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را ببینی متوجه میشی که دیگه این تفگرات خیلی قدیمی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
احتمالا برای بازگشایی مجدد سفارت عربستان ، فریاد موفقیت دیپلماتیک نمی زدی ؟؟؟؟

شما سایبری ها چه زود رنگ عوض می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بسیاری از کشورهای عربی که شاید به وسعت تهران هم نباشند از ما جلوتر و پیشرفته تر و در تمام جهات سر هستند. واقعیت امروز این است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اون بیابان گردها الان کاخ نشین هستند و ما ایرانی ها الان بیابان گرد شدیم
وقتی همه چیز حتی فوتبال را سیاسی می کنید نتیجه اش همین میشه . یادتان باشد که ملت دیگر کشورها و فدراسیونهای ورزشی و ... مثل ما ملت بدبخت ایران نیستند که مجبور باشند هر سازی که شما زدید باهاش برقصند ! اونها استقلال دارند و قوانین خودشون را اجرا میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قربانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قوانین فیفا هیچ مانعی برای بودن اون مجسمه نذاشته ما موظف به رعایت قوانین فیفا هستیم نه خواست هر بی سر وپا وگیاهان گردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
درود بر شما کاملا درست است
علی
| United States of America |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
لطفأ واژه بدبخت رو فقط برای خودت به کار ببر. ملت ایران سربلنده و به هیچ کسی باج نمیده…..
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
جناب علی آقای خوشبخت ! خداییش ملت ایران سربلنده ؟ آیا تا به حال پاسپورت ایرانی را نشون مرزبان دادی تا بزندش توی صورتت و بگه تو تروریست هستی ؟ آیا ارزش پولت در جهان اول است که سربلند هستی ؟ آیا ملت کشورهای دیگه برای ایرانی تره خرد میکنند که ملت ایران سربلنده ؟ فقط به حرف که نیست ، باید در عمل چیزی درست باشه که بیانش کنی وگرنه مسوولان ما که در شعار زدگی در جهان اول هستند . دست از شعار بردار و به واقعیات نگاه کن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
درخواست مضحک و سخیف آنها رو چرا نمی گویید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آقا رضا
اگر فوتبال سیاسی نیست پس دلیل حذف روسیه از مسابقات چیست؟
بدبخت هم خودتی
دو سال است این مجسمه اینجاست و چند مسابقه جام باشگاه های آسیا در آن برگذار شده شده است.
چطور روز قبل این تیم با ساز ما رقصید و تمرینش را در کنار این مجسمه انجام داد؟
همه تیم‌ها هم قوانین خودشون را دارند،مهم اینه که قوانینشون با قوانین فیفا و فدراسیون آسیا ضدیت نداشته باشه
البته از میان مصاحبه ها مشخص است از همان روز قبل این خواسته مطرح شده بود و استانداری و امام جمعه مخالفت کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
لطفا ، مسئولی ، مسئولیت این آبروریزی را گردن بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
همونطور هم که فیفا متنی بعد از بازی منتشر کرد بودن چهره های قهرمان های ملی دخالت سیاست در ورزش محسوب نمیشه ما باید تابع قوانین فیفا باشیم نه سعودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۱۰:۵۳

لطفا مغلطه نکنید .
مردم و فیفا فهم دارند و قصد و غرض این رفتار را می دانند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
و البته هیچ مسئولی جرئت نمی کنه واقعیت را بگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کاملا درسته از قبل اعتراضشان را اعلام کردند. در حالیکه تابناک نوششته بدون اعتراض قبلی!!! چرا دروغ مینویسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بر فرض قبلا اعتراض کرده باشن، به اونا چه ربطی داره مجسمه کی تو ورزشگاهه، مجسمه قانونی بوده
قوانین بازی رو فدراسیون قبول کرده و نمیشه خلاف اون چیزی که قبول کردی رو عمل کنی نمونه اون هم صحبتهاب ممبینی دبیرکل فدراسیون خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
فدراسیون آسیا مگه تابع فیفا نیست؟قوانین فیفا به کشور ها اجازه استفاده از چهره قهرمان های ملی شون را میده قوانین فوتبال را عربستان تعیین نمیکنه ما موظف به رعایت قوانین فیفا هستیم نه اطاعت از امر سعودی تروریست حامی مالی داعش
خیلی چیزها رو هیچ وقت یاد نگرفتین از هر پدیده ای میخواین به عنوان بوق تبلیغی استفاده کنید هر جایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
چقدر بوق چی های ناشی هستند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
حاج قاسم عزیز را با هیج چیزی عوض نمیکنیم
قبلاً عکس العمل وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری در وزارت خارجه در تهران را دیده بودند.

اما باز بر این کار خود این بار در استادیوم اصفهان پافشاری کردند. چرا؟

آیا این جور اقدامات به نفع ایران که در منطقه منزوی شده است، می باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
دقیقا و مسئولین بی منطق اصفهانی باید پاسگویی این شرایط باشند
چرا همه نفوذ دارن بجز ایران؟؟!! توی اخبار که همه دنیا طرفدار ما هستن اما زمان عمل که میشه همه نفوذ دارن الا ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مخلصیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اره والا چقدر ما محبوب القلوب هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
نوبت به ما که می رسه همه از قبل سناریو تهیه کردن. بابا چرا توهم می زنین؟ تو زمین فوتبال مجسمه چکار می کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
احسنت به اصفهانی های و سپاهان که بهترین کار را انجام دادند و به خواسته اینها توجه نکردند دستمریزاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قسنگ گفتی ایول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۱۱:۳۳
این حرف شما مثل اون بچه ای هست ک بعد کتک خوردن در عین حال ک اشک از چشماش میریزه میگه اصلا درد نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۱۲:۳۰
درد را از اونجایی بپرس که می خواستند شش ماهه یمن را بگیرند.
هرجا عقب بری طرفت بیشتر جلو میاد
اگر ناظر بازی را لغو کرده باشد بازنده سپاهان است.
چه دشمنی با سردار سلیمانی که شر داعش از منطق جهان کم کرد دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
شما مثل این که ویدیوی تابناک رو نگاه نکردی تا علت رو متوجه بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
عربستان بزرگترین حامی مالی داعش بود خب سردار پول عربستان را آتش زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مگر داعش نابود شد ؟؟؟
مگه عاملین حمله به شاهچراغ ، از داعش نبودند ؟؟؟؟
حافظه تاریخی خودتون را تقویت کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اون مساله را دنیا تعیین میکنه!!از نظر ما ایشون اینکار رو کرده و از نظر اونا داستان دیگه ایست.به همین علت ورزش باید از سیاست جدا باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کسی که از حاج قاسم خوشش نمیاد یعنی از داعش و تکفیری ها و تروریست ها خوشش میاد، الاتحاد و آل سعود نشان دادند که پشت داعش و تکفیری ها و تروریست ها هستند.
البته اصفهانی ها سابقه بسیار سیاه و تاریکی در میزبانی و استفاده از مواد منفجره خطرناک دارند نگرانی afc از دود های ورزشگاه بجا بود
پاسخ ها
سیدحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
وطن فروش قبل بازی دود کجا بود،دوما این نوع دودها تو تمام دنیا مرسومه از دود ترسیدند،اصفهان ستیزی تا کی؟
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
جواب ۱۰۱۰: حرف بی ربط نزنید لطفا
در فوتبال ایتالیا و حتی آلمان طرفدران دورتمند از دودزاها استفاده میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
حال که مقصر این آبروریزی ، مسئولین شدند ، سایبریها شروع کردند تقصیر را گردن مردم انداختن
خجالت بکشید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
احسنت به اصفهانی های و سپاهان که بهترین کار را انجام دادند و به خواسته اینها توجه نکردند دستمریزاد
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
چرند نگو
از مقامات ساده لوح دولتی و جناب معاون اول و پسرش بپرسید که با جلسه با بازیکنان تیم، باعث آوردن تاج، عزل اسکوچیچ ، آوردن کی روش و افتضاح باخت به انگلیس و آمریکا شدند. اینم از دسته گل های بعدی آن پس از حذف تیم امید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اینا می خواند ، مردم رو مقابل دولت قرار بدهد
40سال کینه ایران رو دارن ، دلار نفت رو خرج ، فتنه و جنگ میکنند ، اینم یه سناریو دیگه
میهمان گستاخ ، خواهان برداشتن سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از محوطه ورزشگاه شد!

تا حالا که می گفتین ربطی نداره و از مو ضوع خبر ندارید و اینها ... ؟؟؟؟ باز هم مسولا ن دروغ گفتند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد می گی چرا کسی حرفهاتون رو باور نمی کنه ... خ
کیهان درباره برادر عربستان چی می گه حالا ؟؟؟؟
دولت دخالت نکند اگر دلیل لغو مسابقه وجود تمثال مبارک سردار سلیمانی بوده باشگاه سپاهان پایش را درون یک کفش کند و مجدانه خواستار حذف هرگونه نشانه سیاسی از ورزشگاه ها شود از جمله عکس بزرگ شیوخ حاشیه جنوبی خلیج فارس. این نیازمند هماهنگی و همکاری کامل حکومت با سپاهان است. v
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
شما فرق بین عکس و مجسمه را میدانی؟
ناشناس
| France |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
نصب عکس یا تندیس شخصیت سیاسی با نظامی فرق میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کلیه وقایع فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی در این مملکت به دلیل لجاجت و ناکارآمدی ، ناگزیر امنیتی می‌شود.
هیچ جا نگفتم ولی اینجا میگم:
محمدرضا ساکت بعد از قضیه سقف بودجه، موقعیت خودش را متزلزل دید و از آنجایی که مدیران vدر این کشور سوراخ دعا را خوب پیدا کرده اند، خواست کاری بکند تا دوباره در دل مقامات ساده لوح نفوذ کند (مثل خواندن دعا توسط تاج در جلسه رای گیری رئیس فدراسیون) اما متاسفانه باعث ضربه بزرگتری به کشور شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
تابناک کلمه مدیران ریاکار را چرا سانسور کردی؟
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
حرف اشتباه نزن لطفا
درویش قانون سقف قراردادها را رعایت کرده؟؟؟
تحلیلهای سرخابی را کنار بگذارید
دادگاه کاس باید برویم
کنفدراسیون آسیا دست عربها است و متاسفانه اقای تاج و ممبینی مدافع منافع تیمهای ایرانی نیستند
این پرونده بعد از صدور رای کنفدراسیون فوتبال آسیا باید توسط سپاهان در دادگاه عالی ورزش جهان پیگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
برای بی تدبیری استاندار ، امام جمعه اصفهان باید حق خود را از چه مسیرهای صعب العبور ، پرهزینه و شانس موفقیت پایین پیگیری کنیم .
مشت نمونه خروار
اون از تیم ملی والیبال
اون از تیم ملی بسکتبال
اون از تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر
اون از تیم ملی فوتبال امید در هانگژو
اینم از تیم های باشگاهی و رقابت با عربستان

جناب رئیسی، کرونا تموم شده و 2 سال از عمر دولت شما گذشته و دیگه نمیشه افتضاحات ورزشی ناتمام دولت سیزدهم رو به نام حسن روحانی لیست کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
یعنی ما میتونیم بریم عربستان ، تصویر بن سلمان رو دیدیم ، بازی نکنیم ، سه هیچ میشیم .
این ظلم ، فرهنگ نیست ، ورزش نیست
عربستان غلط کرده ....اما آیا ضرورتی برای تندیس در ورزشگاه وجود داشته ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
چرا اصولا حرکتی از ما سر بزنه که بعدش مجبور بشیم عقب نشینی کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
همونطور که فیفا متن قانونش را بعد از لغو بازی منتشر کرد وجود اون تندیس هیچ منع قانونی ای نداشته وما هیچ لزومی به تن دادن به خواسته سعودی ها نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بی درایتی و بی تدبیری در بین مسئولین موج می زند
صرف حضور یک تیم عربستانی در زمین ایران برای ما یک موفقیت سیاسی بود و باید این اصل را ملاک هر تصمیمی قرار داد. کار عربستانی ها و الاتحاد سرتاپا تصمیمی سیاسی بود و ایران نباید زیر بار بازی در زمین ثالث برود. در صورت ضایع شدن حق ایران، بهتر است سپاهان در رقابتها حضور نیابد. کنفدراسیون سیاسی فوتبال آسیا با تصمیمات سیاسی دنبال ارتقای فوتبال در آسیا نیست.
جایگاه محمدرضا ساکت بعد از قضیه سقف فوتبال متزلزل شده بود و به دنبال راهکاری برای بیرون آمدن از آن مخمصه بود که متاسفانه با ندانم کاری و برای به دست آوردن دل مقامات، بحران دیگری بر فوتبال کشور تحمیل کرد
این که تازه شده بود کشور پادشاهی ومسلمان ومتولی کعبه ومسجدالحرام چقدر زود جازدید شد ال سعود
تازه شم نمیدونید که تاج فدراسیون را به یک خرما میفروشه ۲۰۰ هزار دلار که چه عرض کنم یادتون باشه تاج اصفهانی سسسسسسسست
در بحرانها همدیگر را متهم نکنیم و اتحادمان را حفظ کنیم. مشخص بود که باشگاه عربستانی دنبال بهانه ای برای عدم بازی در ایران بود و چون وجود یک سردیس به هیچ وجه دلیلی برای بازی نکردن نبود، بهانه عدم وجود امنیت را با هماهنگی ناظر AFC و رئیس کنفدراسیون گرفتند. بهانه گیری تیم عربی، مربوط به یک ساعت قبل بازی نبود بلکه از چند روز قبل برنامه ریزی شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
چرا مسئولین بی تدبیر ، بهانه جویی را حل نکردند ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
درد اینه که همه امنیتمان را مدیون اون بزرگوار هستیم الان این عده کثیر با زیاده خواهی عربستان همراه شدن و وجود تندیس را تقبیه می کنن
شب و روزش را گذاشت برای امنیت همه مردم اینم مردم، قدر نشناسی حتما پاسخ دنیایی و اخروی داره
نام و عکس حاج قاسم روی موشک ها و ادوات نظامی باشد نه در باشگاه سپاهان
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مسلما که درخواست نا بجایی داشتند مگر می شود میهمان چنین تقاضایی از میزبان داشته باشد تندیس سردار ملی است و شهدا خط قرمز ما هستند.
با اینکه پرسپولیسی هستم ولی اصلا خرکت ااتحادیها مناسب نبود. اگر اعتراضی میخواستند داشته باشند باید از قبل اعلام میکردند؟ این چه لوس بازیه درمیارن. مرد باشند بیان در زمین مسابقه حرفشون رو بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
از قبل گفتن ولی بزرگان مخالفت کرده اند
وقتی درصحنه بین المللی می بازیم فشارشان بیشترمی شود
آره باشید تا تاج صداش دربیاد

راستی از برج تجریش که پسرهای تاج غیر قانونی ساختند چه خبر؟
ما برای کشورمون خون میدیم، حالا فکر کردید بخاطر یک فوتبال سردارمون را نادیده میگیریم؟
بدجوری کور خوندید
موذی تر از عربستانی ها در سیاست بین الملل نیست. آنها از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران تنها و بدون یاور استفاده میکنند. گاهی با بیانیه مشترک با چین و روسیه، گاهی با لابی پشت پرده با ترامپ و دهها مورد دیگر. اکثر تصمیماتشان هم رنگ و بوی سیاسی دارد حتی خرید بازیکنان گرانقیمت خارجی در لیگشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
شما هم اگر بلدی موذی باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بغض و کینه و حسادت عربستان نسبت به ایران کاملا آشکار و باسابقه است. آنها حاضرند هر هزینه ای را بدهند اما نمی توانند رشد و پیشرفت ایران را ببینند! حسادت را هیچ درمانی نیست
خودتونم میدونید آخرش چی میشه دیگه برا ما صغری کبری نچینید
عربستان با اسراییل رابطه برقرار کرد شما هم با تندیس خواستید پیغام سیاسی براش بفرستید
جالب اینجاس که همه پیغاماتونم بر خلاف مصالح مردمه
نمونه اش همین جریان روسیه و جزایر سه گانه که بجای تنبیه روسیه دارید روزشماری میکنید تحریم تسلیهاتی برداشته بشه بهش موشک بدید تا تحریم تر بشیم.
دیروز که باهاشون رقص شمشیر میکردین و قهقهه میزدین، حالا دوباره شدن آل سعود و اخ و پیف شدن؟ با این کارهای بدون فکر و از روی جوگیری، هم حرمت حاج قاسم رو نگه نداشتین هم اعصاب اون همه آدمی که اومده بودن بازی رو ببین خراب کردین. الان هم با توجه به بی کفایتی تاج و بی اعتباری فوتبال ایران، مطمئن باشید سپاهان بازنده اعلام میشه
عربستان سعودی امریکا و اسراییل همه رو به زوال و فروپاشی و نابودی هستند اینها همه از نشانه های آن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آخی چه رمانتیک
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آخی بنده خداها عربستان با ساختن شهر نئوم آمریکا با اینهمه قدرت و اسراییل با سلاحهای هسته ایش همه رو زوال هستن وما چه خوشبختیم که داریم پیشفت میکنیم
باید به سردار عادت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ديگه مسابقيه اي انجام نميشه كه بخوان عادت كنند بازي ميشه زمين بي طرف دنيا دنبال ما نيست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
حتی اگر به اخراج یا تعلیق از کل دویدن دنبال توپ دنیا هم منجر بشود ، سپاهان کار درست و غرورآفرینی کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۱۱:۴۳

با تندروهایی همچون شما ، کشور به قهقرا رفته است .
خواهشا سکوت کنید حتی اگر ۳ هسچ هم بدن به حریف دیگه توان خرید کیلوی یک میلیون تومان رو نداریم
والله که نماند اثر از آل سعودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
باشه شما که نا حالا در رویای نابودی امریکا و اسراییل و ال سعود زندگی کردی از این به بعد هم دلت رو به همین خوش کن
مرحوم سردار سلیمانی قهرمان مردم بود و هست اما سیاستمدارانی که برای رشد دست در دست ریا و فساد دارند با سیاسی کردن این شخصیت بزرگ و ملی ناخواسته یا نداسته به آن ضربات مهلکی زدند. این ضربه طوری شده که برخی علیه شهید سلیمانی شعار میدن.
لطف کنید به مسئولین بگین وظیفه شما نوکریه مردم هست چون حقوقتون رو مردم میدن تربیت و تبلیغ را خانواده ها انجام میدن. تاریخ در مورد همه قضاوت خواهد کرد خودتون رو‌به آب و آتش نندازید.
قرارداد ویلموتس هنوز توی جیب تاجه؟
عجب شیر تو شیریه
مهم این بود که یه ورزش تنها دلخوشی مردم ایرانه که اونم با بیتدبیری مسئولین از مردم گرفته شد.ورزش جای سیاسی بازی نیست.
هه هه هه هه خ خ خ خ
مگه انتظار دیگه ای جز این داشتید
ازنظر من اونا همشون کرونا داشتند واگه معترف میشدند باید ازمسابقات کنار می رفتند. درتمرین روز قبل هم متوجه شدند ممکنه بدجور ببازند نقشه کشیدند یه جوری توپ رو بندازن توزمین ایران تا بدبینانه ترین حالت برای اونا یعنی تکرار مسابقه حالشون خوب بشه وبنزما هم برسه. ساده نباشید
قدرت عربستان روز به روز بیشتر می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آره از یمنی ها بپرسید
من الان چندین سال است که فقط یک نظر برای تمام اخبارها مید هم و این هم اینست : بابا جمع کنید کاسه و کوزه تان را .شما چرا نمی خواهید مثل دنیا رفتار کنید بگویید گناه این ملت بدبخت ایران چیست .بخدا تاوان بدی پرداخت میکنید
دیگه روحیه ای برای مردم نمونده
ب والله اگرسه برصفربه نفع تیم سپاهان شع ایرونی کیلویی چند اینا همه جادست دارن صحبت مانیست
پاسخ ها
محمد
| Brazil |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
تورا خدا با این ندانم کاریها و کج سایقه ایها و تبانی ها کمتر به ملت حرص بدین
این همه فشار اقتصادی تورم تحمل می‌کنیم که عزتمون تو کشورهای منطقه حفظ کنید حداقل اونم نمی‌تونید بخدا خدارو خوش نمیاد همه چیو مردم گردن گرفتن ی کاریو شما گردن بگیرید
معلومه که بهانه تراشی میکنن ، اینا از هفته ها قبل محیط ورزشگاه و همه مقدمات رو برررسی کردند ، این مجسمه هم که یک ساعت قبل بازی نبردن اونجا که بخوان بگن بلندش کنید یا نکنید ، این کارا برا امثال عربستان کاری نداره چون پولاشون تمام مسائل حقوقی احتمالی رو حل میکنه
بعد از پیشرفت های عربی در رفاه اجتماعی مردمش تصمیم دارند مردم ایران را توسط فوتبال له کنند
طبق قوانین AFC هر کشوری میتونه عکس یا مجسمه شخصیتها یا اسطورها یا قهرمانانش رو در ورزشگاه بزاره و خلاف قوانین نیست.
به جهنم که بازی نکردن قرار نیست اونا برا ما تصمیم بگیرن عکس یا مجسمه کسی رو تو ورزشگاه خودمون بزاریم یا نزاریم.
اصلا با این اتفاقی که افتاده باید تو همه ورزشگاههامون عکس حاج قاسم رو بزران اوناهم دوستاشتن بیان یا ۳ امتیاز رو تقدیم کنن تا اونا باشن چنین درخواستی نداشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
احتمالا شما ها همان طرفدارهای احمدی نژاد هستین که می گفت قطنامه های شورای امنیت کاغذپاره است. وبا این استدلال مردم را به خاک سیاه نشاند
به احترام شهدا در تمام ورزشگاهها تندیس سردار سلیمانی را قرار دهید ۔نخواستند بازی نکنند۔ عقب نشینی نکنید۔
سلام تا تاج هست همینه جالبه ایشان به خود اصفهانی ها هم رکب زده!!!!!!
اگر تاج نالایق هست چطوری و با چه حمایتهای خاصی دوباره به ریاست فدراسیون منصوب شد
سردار دلها هنوز هم از تمثال حساب می برند افتخار ماییی
آقایان خط قرمز مشخص کردن حالا چرا ناراحت شدید
اقای تابناک شما اطلاعات فوتبالی و ورزشی که نداری هیچ اطلاعات اجتماعی و جامعه شناسی هم نداری.....برای بودن در جامعه بین الملل چه ورزشی و چه غیره باید یه سری قوانین کلی که واسه همه س رو رعایت کرد....وقتی میگن دخالت سیاست در ورزش ممنوع واسه همه ست و ما هم باید رعایت کنیم...تمام ورزشگاهها رو تبدیل به مسجد و حسینیه و پادگان و جبهه جنگ کردیم این که نمیشه..پس خواسته مردم چی؟ اهمیت نداره؟
عربستان برای ایران هیچوقت دوست و شریک نمیشود، بلکه همسایه ای ای دشمن و بظاهر دوست است، هرکاری برای نابودی ایران، ازجمله طبیعت و ملت و فرهنگ انجام داده و میدهد، به زبان ضرب المثل ایرانی عربستان یک ظالم دست وپا کوتاه میباشد ولسلام
تاج مظهر بی مدیریتی در فوتبال ایران است.
قرارداد سیاه ویلموتس
نتایج افتضاح تیم ملی در جام جهانی
افتضاح ساخت و پاخت با کیروش
افتضاح برکناری مربی تیم ملی و انتخاب سرمربی تیم المپیک
وضعیت نابسامان ورزشگاه آزادی
وضعیت اسفناک لیگ های ایران
سقف قراردادی که تیمهای ایرانی را در بازی های خارجی خلع سلاح کرد
شکست تیم المپیک و بازیهای آسیایی
باند بازی در مدیریت فدراسیون
نابسامانی در قراردادهای خارجی و بدهی های چند ده میلیون دلاری
فساد در تمام رده های فوتبال


و ریشحند او به مردم ایران که با وجود همه اشتباهات و نامدیریتی اش در راس امور میتازد
و فوتبال و مردم را بباد می‌دهد
حاج قاسم وعشق است
گور پدر فوتبال وafcوبقیه
این وحابیای لجن از مجسمه حاج قاسم هم می‌ترسند وجاشون را خیس میکنند
دم اصفهانیا گرم ایول دارید به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
احتمالا اصلا فوتبال نگاه نمی کنید.اگر نگاه کرده بودی میدیدید که تماشاگرها اتفاقا خواهان جدایی سیاست از ورزش بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
فقط شعار اين اصفهانيا كاره اي نبودن امام جمعه دستور داده
مدیریت استان اصفهان ،همینه درست بشو هم نیست
اتفاقا تماشاچیان سپاهان یکپارچه خواستار فوتبال غیر سیاسی بودند
با سلام

"روزنامه هم میهن" خودمان امروز به روشنی نوشته "ناظر ای اف سی قبل بازی به باشگاه سپاهان اعلام کرده که باید تندیس برداشته بشود ولی مدیران باشگاه علیرغم قولی که دادن انجام ندادن"

پس تکلیف روشنه،ربطی به الهلال نداره، "بی کفایتی مدیرا ن باشگاه سپاهان است."
اگر بدنه دولت مردمى بود اين مسايل پيش نمى امد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
فقط تو خوبی و مردمی هستی!!!!!
طبق قانون صریح فیفا قرار داشتن عکس یا مجسمه سران و قهرمانان ملی کشورها در استادیوم‌های ورزشی هیچ مانعی ندارد. نمونه آن ‌های قهرمانان ملی آمریکای جنوبی که به دفعات در استادیوم‌های ورزشی آن کشورها مشاهده شده است مثل چگوارا یا مارادونای فقید که سیاسی‌ترین بازیکن تمام دوران بود و عکس‌های او به دفعات استادیوم ناپل یا استادیوم‌های آرژانتین و یا سایر کشورهای آمریکای لاتین مشاهده می‌شود
اون قراداد که تاج امضا کرده بخونید بعد حرف بزنید اون دوستمون خودش میدونه چه کرده
رعایت نکردن قوانین چه ربطی ب تاج داره؟واقعیت قوی بودن سعودی رو قبول کنیم خدا شاهده اگه تماشاگرو دوربین نبود سردیس رو برمیداشتن مثل رفتن ب یه اطاق بدون عکس سردار دلها در وزادت خارجهایران .
دولت ما باید بپذیرد که ایران بسیار ضعیف شده و در دنیا پشتیبان مهم و موثری نداریم . بهتر است با امریکا رابطه بر قرار کنیم و بیش از این برای خودمان دشمن تراشی نکنیم و به فکر ایران و مردم خودمان باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
هر چیزی که ایران را قوی کند آنها را ناراحت میکند؛ چرا؟ چون میدانند که اگر ایران قوی شد، توطئه‌ی علیه ایران ناکارآمد خواهد شد؛ لذا نمیخواهند ایران قوی بشود. هر چیزی که ما را قوی کند آنها را عصبی میکند،‌ ناراحت میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
در ایران اصلا کرونا نیست ولی آمریکا به اصطلاح ابر گدرت که وقتی اسمش میاد آب از لب و لوچه ی امثال تنابنده و رامبد جوان و زببا کلام و بقیه جماعت بیچاره سلبریتی آویزون میشه هنوز کرونا هست و همینطوری قربانی میگیره
اگر نصب تندیس خلاف قوانین بوده چرا مسئولین ورزشگاه اصفهان اجاز نصب ان را دادند و باید پاسگویی تصمیم خود و کودورت بین دو کشور اسلامی باشند اگر خلاف نبوده باید در همه ورزشگاه ها از جمله کنار زمین فوتبال ازادی نیز نصب شود و در تبریز و اهواز مشهد و ... سردار متعلق به همه مرد ایران است و اگر قرار است در ورزشگاه اصفهان نصب شود در همه ورزشگاه ای دیگر نیز نصب شود
کشور 200 تا 300 هزار شهید داده چرا فقط برای تعدادی خاص تدیس نصب می کنید مگر خون و جان رفته انها با دیگران تفاوت دارد چرا تندیس حدود21 هزار شهید استان اصفهان را در اطراف زمین نصب نمی کنید
بابام جان چرا طفره میرید؟ این بازی 3 بر صفر به سود عرب خواهد بود و این ربطی به نفوذ اعراب نداره مگه کونفدراسیون آسیا میتونه از روی هوا و هوس حکم صادر کنه شما فکر کردید همه جا مثل ایران هستش که قانون فقط برای رعیت اجرا بشه و یه عده استثنا باشند ؟ کار سپاهان خلاف قانون بود و اونها هم اول هیچی نگفتند تا حال سپاهان را سر بزنگاه بگیرند و این از زرنگی انها بود
سه سوال ذهنم رو درگیر کرده
کلا ساخت مجسمه از نظر اسلام مشکلی نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
از نظر اسلام اگه مجسمه در خروجی رختکن ورزشگاه نصب شود موردی ندارد درغیر اینصورت شبانه باید غیب شود
حتما بگویید مقصر روحانی هست . اینم نتیجه دوست شدن با ال سعودی
آقایان محترم باید از سیاست سر دربیاری تا اظهار نطر کنی چرا عربستان این کار و کرد در همین گفتگوی وزیران خارجه ایران و عربستان هم به خاطر عگس سردار دلاور اتاق عوص کردن علت چرا این کارو عربستان میکنه چون عربستان چه در سوریه و چه در یمن صربه ای که از. دست سردار دلار خورد تا قیامت از یاد عربستان نخواهد رفت و علت ترور سردار با پول عربستان آن هم به دست ترامپ دلقک انجام شد حدود چهار میلیارد دلار برای گشتن سردار عربستان هزینه کرد آمریکا هیچ وقت این کار نمیکنه چون در منطقه حضور داره در هر ات از دلاوران ایران حراس داره تمام جریانات همین میباشد بقیه را ول‌کنید. فیفا و آن واین آنی که بنده نوشتم عین واقعیت بود
هر چی بوده زیر سر ناظر بازی بوده تون باید استنطاق بشه
یک هیئت بفرستیم ای اف سی تا شأن و جایگاه رفیع شهید را برایشان تبیین کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
تو هیئت خوبی زحمتش را بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بچه هیأتی هم زیاد داریم
از کی تا حالا مهمان به میزبان امر و نهی میکنه؟!! اون هم عربهای امام کش
مثل روز روشن است که تندروهای جبهه پایداری ها و امام صادقی ها و کاسبان

تحریم و آغازاده های ساکن کانادا و آمریکا و اروپا و نهادها و بنیادها ی خاص جزو

مافیای قدرت و ثروت ، نمیخواهند آرامش و صلح و رفع تنش با کشورهای منطقه و جهان باعث گردد
و به محض اینکه میبینند که رفع تنش ها شروع شده است ، فورا یک نفاق و اختلاف

و مشکل و مسئله و جنجال جدید را بوجود می آورند و کافیست تا تیترهای کیهان

رفیق شریعتمداری و جوان و سایت های متصل به انها را ببینید که اینها نمیگذارند
وافعا دیگه ملت را کلافه کردید همه چیزتون شده سیاسی ورزش و فوتبال تیم عربستانی کاری درستی کرده
عربستان به خاطر ترس از اینکه اسرائیل رابطه اش را با عربستان بهم بزنه ، و هم بخاطر اینکه سردار و قهرمان ملی ما داعش را تار و مار کرد، دست به این حیله گری زده. وپشت همه این رویداد اسرائیل خودشرا پنهان کرده ،مطمئن باشید.
اولا در مکان ورزشی جای این کار نیست که بهونه دست اینا میدید ....... این همه خیابون ومیدان باید در ورزشگاه انجام بشه
همه جا جای دنبال سیاسی کردن همه چیز هستید بدون آنکه بازیهای سیاست رو حتی حداقلش رو بلد باشید و همیشه هم رودست میخورید و برای مردم و کشور هزینه درست میکنید آقا ۴۵ سال بس نیست که بفهمید مملکتداری کاره شماها نیست و بهتره که شغلتون رو عوض کنید با آدمهای کار بلد؟!
احتمالا هم نویسنده این مطلب و همه اکثر مخاطبان تصاویر استادیوم در لحظه لغو بازی را دیده اند.
تیم عربستانی به خاطر وجود سر دیس قهرمان ملیِ ایرانیان که طبعاً با کارشناسیِ دقیق جانمایی و در محل نصب شده، از حضور در زمین استنکاف می کند.
به نظر شما جمعیت بزرگ 60هزار نفریِ حاضر در ورزشگاه در این لحظه باید چه کاری انجام بدهند؟
چه شعاری باید سر بدهند؟

شاید مهمترین چالش در این استدلال همین تصاویر باشد.

این استدلال مستقل از نقشی است که عربستانی برای سردار سلیمانی در جنگ یمن قائل هستند.
با سلام تا موقعی که آقای تاج در مسند قدرت هست هیچ تیم ایران همچنین تیم ملی ایران پیشرفت نمیکنه تازه شما از چمن ورزشگاه نشانه بی اهمیتی آقای تاج به ورزش فوتبال ایران معلومه تازه ایشان از دوتا تیم ایرانی حمایت می‌کنه یکی پرسپولیس ودیگری سپاهان غیر از این تیم ها هیچ تیمی در ایران قدرت اول شدن ندارند متشکرم
اونهاباعکس حاکمان و رهبران کشورها مشکلی ندارنددرورزشگاه خودشون هم دارنداما عکس فرماندهان نظامی درورزشگاهها که جنبه سیاسی واختلاف راتشدید میکند وبه نوعی تخریب روحیه تیم مقابل هست کارپسندیده ای نیست اگرقراره عکسی وتندیسی زده بشه ازقهرمانان والگوهای ورزشی استفاده بشه وبالجبازی وسیاسی بازی ضرراون متوجه ورزش ایران میشه
أقای تاج لطفاً کمی غیرت ایرانی داشته باش .یک سر سوزن تعصب نصبت به مشورت،همشهریات داشته باش .این پست ومقام ها میان ومیرن. اگر ضعف داری صندلی کسی رواشقال نکن این خیانت به هشتاد میلیون نفر ایرانیه.مگه خودشون عکس های سران خبرنگارکش را در ورزشگاهها شون نمی‌ذارم. آقای تاج کمی غیرت کمی تعصب.کمی ......
خلایق هرچه لایق، مهم است که چه تفکری، و چه کسی مدیر و مسول باشد!
AFC براساس قوانینی عمل می کند که برایش تعریف شده و به اجماع رسیده است. دوران قانون گریزی و جوگیر شدن گذشته
رئیس فدراسیونی که مافیایی ۴ صبح تو هتل ،انتخابات برگزار می کنه !؟؟ ‌حقوق دلاری از فیفا می گیره ، بایدم روزه سکوت بگیره ! لیگ رو هم تعطیل کنه ! کی به کیه?
متاسفانه تاج و اکثر بفکر جیب خود هستند و منافع ملی را فدای جیب خود می کنند وگر نه ما گاز دوم و وقت ۵ هستیم و ۹ درصد منابع و معادن جهان را داریم
چی برام گذاشتن بمونه آخه، فوتبال برای دل خوش خوبه، نه برای ملت افسرده و فقیر
همشهری تیتر زد۵صفربه نفع سپاهان میشه گفتم ۱۰صفرمیشه برای شما،البته توروزنامه اما اوناآگاهانه ومطمن رفتن.تاج کشوررونفروشه اقدام پیشکش،تیرتون به سنگ شدبرای حذف میزبانی،مردم مقصرن چون ورزشگاه روپرمیکنن کنترل خیابون سخت میشه. حالا شده نفوذ.نه،اعتبار،سیاست خارجی فعال،عقلانیت ،بله نه وبلاغت
تاج فقط در بین دولتمردان خودمان نفوذ دارد.
سردار دلها جان خودشو گذاشت بابت اینکه شما الان راحت بازی و بازی هارو تماشا کنید. حالا یک عده‌ ای وطن فروش طرف داری داعش پرورش هستند
خوب حالا این عرزشیا گرفتن . حال کردیم
شما اگه سردار دلها رو دوست دارید، حداقل بفکر معیشت و وضعیت اسفبار و نارضایتی عمومی باشید، باور کنید سردار و همه‌ی شهدا اینجوری راضی میشن، نه صرفا با تندیس و اسمشون بخواین بگید راهشون رو ادامه میدیم....
مسولان بی عرضه
بسیاری از دوستان مطالب را گفتند ولی جالب است که یک عده آدمهایی که معلوم نیست چرا حتی رفتار خودشان را نمی توانند تحلیل کنند دست از حرفهای تکراری بر نمی دارند. آیا از وضع چمن ورزشگاهها، رفتارهای غلط و غیر دیپلماتیک با دولتها و مردم دنیا و اتفاق این بازی و ده ها مساله دیگر واقعا نمی شود فهمید که مدیریت در کشور ما فاجعه است؟ آیا بازهم به همه چیز ایدیولوژیک نگاه می کنید؟
این کار عربای ملخ خور پا پرهنه توهین به هشتاد میلیون ایرانی باغیرت هست اگرAFCبا این کار باشگاه عربی برخورد نکرده تموم ایرانیا باید برن سایت ایفانتینو و این کار باشگاه عربی را محکوم کنن و درخواست اشد مجازات رو برای این تیم عربی انجام بدن تا دیگه اینجور به شعور و اصالت ایرانی توهین نکنن ،اونا خودشون هم فهمیدن که توی اصفهان حتما میسازن اومدن این بهانه رو جور کردن ،هر چند مسئولین فدراسیون عرضه شکایت رو ندارن و از صندلی‌هایی میترسن ،خود مردم باید دست به کار بشن و از رئیس فیفا اشد مجازات رو برای این تیم عربی انجام بده تا درس عبرت برا دیگر تیم‌های عربی بشه که دیگه این کار رو نکنن،اگه جلوش رو نگیرن بقیه تیم‌های عربی هم این کار رو میکنن
اینقدر فلسفه بافی نمی خواهد . تندیس حاج قاسم نبود بهانه ای دیگر جور می کردند . تیمی که کریم بنزما و چهار بازیکن دیگرش را برای این بازی در اختیار ندارد معلوم است که برای فرار از بازی بهانه جویی خواهد کرد . ولی خدا جای حق نشسته و به دنیا نشان داد آنها از دست حاج قاسم آرامش نخواهند داشته چه زمانی که زنده بود و چه اکنون که شهید است .
نه تنها بازی با عربستان باید کنار گذاشته بشه بلکه رابطه با عربستان باید قطع بشه
ای ایرانی غیرتت کجا رفته
ننگ ونفرین بر آل سعود وخائنین وطن فروش داخلی زنده وجاوید است نام ویاد سردار دلها او که عزت را برای ملت قهرمان هدیه آورد.آل سعود کثیف ده سال روزی چهارده ملیون بشکه نفت فروخت هزینه داعش کرد تا لبنان .سوریه .عراق ویمن را تصرف کند اما سردار دلها پوزه آل شیطان لعین را بخاک مالید.تمام غرب وعربهای عقب مانده نتوانستند در مقابل ایران دوام بیاورند شکست وظلت را پذیرفتند.وآبروی نداشته آنان بر باد رفت ملت ایران از روز اول خلقت بزرگ وتوانا بوده است. وهمچنان سرور همه عالم بوده وتا ابد هست.این عقب افتاده های بر بر فقط مصرف کننده هستند
سال‌های طولانی هست که هر جا مشکلی پیش آمده بین ایران و عربستان مراجع قانونی رأی به نفع عربستان دادن اینام قبل از وخروج از ورزشگاه رأی میدونسن چیه ایران تازه به فکر شده کاری بکنه .وقتی اینجوریه که قدرتی ندارین در مسایل سیاسی بهانه دستشون ندین
فعلاً که وزیر امور خارجه رفته افتاده به پای عربستانی ها که بیایید بازی رو مجدداً برگزار کنیم قول میدم مجسمه قاسم رو برداریم،،???
تاج رفته گل بچینه!! وقتشو بیخود نگیرید
به نظر من نويسنده كه اين مطلب در تابناك نوشته خيلي بي سواد هست
ورزش از سیاست هیچگاه جدا نبوده و نخواهد بود.
در جهان امروز، نظام سرمایه‌داری از ورزش یک صنعت ساخته همانطور که از سینما، گردشگری، پزشکی، آموزش و ... صنعت ساخت و حاکمیت پول را در آنها جایگزین ارزشهای انسانی و اخلاقی کرد.
هر کجا منافع کشورهای سرمایه‌داری و کشورهای پیرامونی آنها اقتضا کند ورزش باید از سیاست جدا باشد و هر کجا اقتضا نکند، ورزش عین سیاست خواهد بود.
نمونه‌اش وضعیت روسیه بعد از حمله به اوکراین و مقایسه‌اش با وضعیت آمریکا پس از حمله به ویتنام، عراق و افغانستان و سوریه و یا حضور نامشروع ارتش فرانسه در کشورهای آفریقایی و ...
مراسم اهدا جایزه اسکار به فیلم سخیف ۳۰۰ با دست بانوی اول آمریکا را یاد آورید!
ساکت و تاج باید بدونن دنیای ورزش با سیاست جدا و سعودی‌ها هر چه بخوان سر تیم های ایرانی میارن..... نمونه بهانه چشم کشی آل کثیر و تنبیه پرسپولیس ما در فیفا و کنفدراسیون آسیا کسی نداریم و ساکت دست از دروع گویی برداشته و با مردم رو راست باشد و دوره ای نیست چیزی از مردم مخفی کنی و ۹۵ درصد ایرانیها از ماهواره و اینترنت اخبار و .... رو میگیرن و رسانه ملی تنهاست و مخاطب عده قلیلی هستش
به خدا اگه این کارهای واپسگرایی باعث شه نتیجه به ضرر ایران بشه در حق مردم ایران مسئولید..مسئولید که با ندانم کاری باعث این همه نارضایتی و این همه ضرر وآسیب به ایران و مردمش می شوید .. ای آقایانی که اقدام به کارهایی اینچنینی می زنید و مثلا با نصب کردن تندیس میخواهید به عربستان و دیگر کشور سیلی بزنید به حدا اگر نتیجه به ضرر ایران بشود در حق خون شهیدان هم مسئولید و باید جواب تک تک مردم ایران و آن شهیدانی که یک لحظه نخواستن ایران و ایرانی بدین روز بیفتد را بدهید.
دمتون گرم از مجسمه میترسید عربهای بت پرست
بازی تاج و تخت
مسخره بازیهای داخلی رو نمتونید برایه هیچ کشوری حتی طالبان در بیارید.فقط برا مردم ایران زرنگ هستید.خدارو شکر دست بالا دست بسیار است.
مسخره بازیهای داخلی رو نمتونید برایه هیچ کشوری حتی طالبان در بیارید.فقط برا مردم ایران زرنگ هستید.خدارو شکر دست بالا دست بسیار است.
این همه اظهار نظر فقط سرگرمی و سرکاری است عربستان و دیگر کشورها قویتر از ما هستند هنر دیپلماسی از هر وسیله جنگی قویتره که متاسفانه سیاستمداران ایران فاقد آن هستن!!! تاج هم عروسک کوکی بیش نیست کافیه رنگ دلار و میز رو ببینه ،،!!! دلش اصلا با ایران نیست!!!
میگم یه سوال تاج الان کجاست
تاج آدمی پول پرست و پول دوستی هست .لطفا از فدراسيون فوتبال برکنارش کنید .خدا لعنت کند تاج را که آخرت خود را فروخت برای این دنیا
خدایا خدای خوب ما.......
خوشا به حال آنانکه دل ازین دنیا کنده(زن، فرزند، مال... را رها کرده) به سوی تو آمده اند و می بینیم که چه قدرتی به آنها داده بودی که حتی الان هم شیطان و دشمنان ما از چشمان و تندیس اینها هم میترسند...
و بدا به حال خودم که قدر ندانستم و فقط به بفکر خودم و این دنیا هستم نه بهشت ابدیتت.... ???
دیگه شورشو درآوردید همه چیز سیاسی. خستمون کردید
طور ی نیست خوب سرگرم کردن ما را وخودشون دلار دلار به جیب میزنن..یکیشون قطر برداشت گاز را در میادین 2000برابر کرده
ما می توانستیم پارچه یا پرچم روی تندیس قرار دهیم بدون اینکه چیزی را خراب یا بلند یا بهانه بدهیم
مرگ بر داعش
عربستان و آمریکا و هم پیمانان جنایتکار آنها دوست دارند ایران هم مانند عراق و سوریه بیچاره بشود وسردار دلها باعث افتخار ما مردم ایران است و شرافت و حیثیت ایران در گرو شهید سلیمانی است
چه بهتر که فوتبال به هم خورد
شرافت و ناموس وحیثیت ما مهمتر از بازی فوتبال است ای کاش قبل از بازی عربستانیهای. داعشی را از ایران اخراج می کردید
از نظرات و تفکرات بعضی از نظر دهندگان متاسفم یه جوری فکر میکنن که اگر الان به آمریکا واسرائیل وعربستان چراغ سبز نشون بدیم میان کشور مارو گل وبلبل میکنن همه چی عالی میشه ارزونی میشه شادی به کشورمون میاد طرف هنوز نفهمیده که اینا کلا باوجودت مشکل دارن اصلا شمای ایرانی رو نمی‌پسندن ومیخوان از صحنه روزگار محو کنن ولی بازم نمیفهمید اگر ماتوکشورمون هزاران مشکل داریم به خاطر دشمنی باآمریکاواسراییل نیست به خاطر اینکه مفتخور ودزد ودلال ومدیران نالایق که فقط به فکرجیب خودشون وآقازاده هاشون هستند درحدی که حتی ازتندیس سردار دل ها هم میخوان جهت منفعت خودشون استفاده کنن اگر راست میگن کدومشون مثل سردار سلیمانی برای کشور کارکردن به خدا هیچ جای دنیا مردمی به مهربانی وباهوشی ایران وجود نداره فقط دلسو زنداریم که واسه مردم کشورمون کارکنه
سردار یک قهرمان ملی هستش
این ملخ خورا چرا باید بی احترامی کنن بهش....
زنده باد سردار دلهاااااا
عربستانی ها میدونستند که راحت نساجی را میبرن، بردن پرسپولیس بدون تماشاگر هم راحته ولی کار سختی در اصفهان دارند واسه همین اینطور برنامه ریزی کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی