بازدید 2126

تداوم درگیری‌ها در جنوب تل‌آویو

رسانه‌های صهیونیستی با انتشار گزارش‌هایی درباره درگیری‌های شب گذشته در جنوب تل‌آویو نوشتند: آشوب بین شهرک‌نشینان اریتره‌ای‌، به نبردی داخلی کشیده شده و در درگیری‌های محله هاتیکوا ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 01 October 2023

تابناک به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی امروز یک‌شنبه، اول اکتبر گزارش دادند که درگیری شهرک‌نشینان اریتره‌ای‌ در سرزمین‌های اشغالی تبدیل به نبردی داخلی شده است؛ درگیری‌هایی در طی دو ماه گذشته در خیابان‌های تل‌آویو، بین پناهجویان مخالف رژیم و حامیان آن، گسترش یافته و همچنان جنوب تل‌آویو را تهدید می‌کند.

پایگاه اینترنتی شبکه «آی‌ ۲۴» در این باره نوشت: شورش‌ها و ناآرامی‌هایی که قبلاً رخ داده، عملاً فراموش شده‌اند، اما نمایندگان گروه اریتره‌ای‌ها هشدار داده‌اند که «تهدیدها روز به روز در حال افزایش هستند». شب گذشته، شنبه ۳۰سپتامبر در محله هاتیکوا بین چندین نفر از اتباع خارجی درگیری رخ داد و حدود ۱۰ نفر زخمی و مجروح شدند.

اوایل هفته جاری هم، نمایندگان گروه مهاجران اریتره‌ای نامه‌ای به «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی و پلیس ارسال کردند؛ آن‌ها در این نامه هشدار دادند که از زمان درگیری‌ها تاکنون «تهدیدها روز به روز افزایش پیدا می‌کند».

آی ۲۴ در این باره نوشت: نمایندگان در نامه‌ای که پس از کشته شدن یک پناهجوی اریتره‌ای از مخالفان رژیم ارسال کرده‌اند، نوشته بودند «زنان ما به دلیل تهدیدها و خشونت‌های حامیان رژیم قادر به همراهی فرزندان خود در خیابان‌ها نیستند».

به گفته نمایندگان پناهجویان اریتره‌ای، «ارعاب و خشونت فیزیکی توسط حامیان رژیم اسرائیل به صورت سازماندهی شده و سیستماتیک هنگام بازگشت مردم از محل کار یا در راه رفتن به محل کار، وحشیانه انجام می‌شود. این نشان می‌دهد که افرادی پشت این جنایتکاران هستند؛ اجرای آزادانه این حملات و مجازات خفیف مجریان، جنایتکاران را به رفتار وحشیانه‌تر و مستمر سوق می‌دهد».

نمایندگان شهرک‌نشینان اریتره‌ای همچنین افزودند: «ما به عنوان یک سازمان اجتماعی که برای یک زندگی مسالمت‌آمیز برای کل جامعه خود تلاش می‌کند، از خونریزی و ترسی که در بین افراد جامعه القا شده است، آشفته هستیم و متوجه هستیم که مقابله با این وضعیت، فراتر از توانایی ماست. بنابراین ما از پلیس اسرائیل می‌خواهیم تا جنایتکاران را مجازات کرده و برای امنیت اکثر مردم عادی که طبق قانون زندگی می‌کنند تلاش کند».

سه هفته پیش هم درگیری شدیدی بین پناهجویان اریتره‌ای با  نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در جنوب تل‌آویو درگرفت که در پی آن، ۱۰۰ زخمی بر جای ماند. طبق گزارش رسانه‌های محلی، شهرک‌نشینان اریتره‌ای شیشه ده‌‌ها مغازه را شکسته‌ و دست‌کم ۲۷ نیروی پلیس رژیم اشغالگر را در آن درگیری‌ زخمی کرده بودند.

پایگاه خبری «اسرائیل هیوم» درباره آن درگیری شدید گزارش داده بود: «صدها نفر علیه همایش سالانه سفارت اریتره در تل‌آویو تظاهرات کردند. پلیس اعلام کرد که تجمع آنان غیرقانونی است و در مقابل معترضان به پرتاب سنگ و چوب روی آوردند و ویترین برخی مغازه‌ها را شکستند. پلیس نیز با باتوم و شلیک هوایی با آنان مقابله کرد». 

این روزنامه صهیونیستی نوشت: هجده هزار تبعه اریتره در فلسطین اشغالی هستند که مجوز ورود و حضور در فلسطین اشغالی ندارند اما تل آویو آنان را پناهجو قلمداد میکند و از اخراج آنان خودداری میکند؛ زیرا مخالف مقامات فعلی اریتره هستند. 

روزنامه «هاآرتص» هم این معترضان را «پناهجویان اریتره‌ای» توصیف کرده و ضمن تأیید درگیری شدید نوشته بود که دستکم ۹ نیروی پلیس زخمی شده و تعدادی از خودروها آسیب دیده است.

در پی افزایش تهدیدات علیه اریتره‌ای‌ها در تل‌آویو، وزارت اطلاع‌رسانی اریتره روز سه‌شنبه، ۵سپتامبر با انتشار بیانیه‌ای سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا و «عمدتاً موساد» را به دست داشتن در درگیری‌های خشونت‌بار در نقاط مختلف جهان از جمله اسرائیل، نروژ، سوئیس، کانادا و سوئد متهم کرده است.

 این وزارتخانه در بیانیه‌اش اذعان کرده بود که سازمان‌های اطلاعاتی، در راس آن‌ها موساد، درگیری‌های خشونت‌بار را با هدف آسیب رساندن به مردم اریتره، برهم زدن تجمعات ملی و فرهنگی اریتره در خارج از کشور و با هدف «تخریب فرهنگ و ارزش‌ها» انجام می‌دهند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل